تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 22:29
7 بازدید
کد خبر : 319509

در ۲ سال اخیر به هر مسابقه‌ای اعزام شدم، با مدال برگشتم

در ۲ سال اخیر به هر مسابقه‌ای اعزام شدم، با مدال برگشتم

یگانه عصاریخبرنگار  مرحله نهایی رقابت‌های جهانی اسکیت بخش فری‌استایل، شاخه اسپیداسلالوم در کشور ایتالیا برگزار شد و در پایان این مسابقات کشور ایران موفق به کسب سه مدال خوشرنگ شد. ترانه احمدی به مدال طلا دست یافت و قهرمان جهان شد، رومینا سالک روی سکوی سوم ایستاد و مدال برنز را به گردن آویخت و

یگانه عصاریخبرنگار

 مرحله نهایی رقابت‌های جهانی اسکیت بخش فری‌استایل، شاخه اسپیداسلالوم در کشور ایتالیا برگزار شد و در پایان این مسابقات کشور ایران موفق به کسب سه مدال خوشرنگ شد. ترانه احمدی به مدال طلا دست یافت و قهرمان جهان شد، رومینا سالک روی سکوی سوم ایستاد و مدال برنز را به گردن آویخت و امیرمحمد سواری نیز مدال طلا را به دست آورد. در این بین ترانه احمدی توانست با شکست رقیب چین تایپه‌ای خود انتقام شکست بازی‌های آسیایی هانگژو را از حریف خود بگیرد. احمدی که پیش از این با مدال نقره خود در هانگژو تاریخ‌سازی کرده بود، این‌بار هم با کسب مدال طلا تاریخ‌ساز شد. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از راه رسیدن به نقره آسیا تا طلای جهان و انتظارش از مسئولان به‌عنوان قهرمان جهان گفت. 

با مدال طلا و قهرمانی از مسابقات جهانی به کشور بازگشتید. مسابقات چطور بود؟

مسابقاتی که من در آن شرکت کردم، رولر گیمز بود، یعنی المپیک اسکیت. من سال ۲۰۱۷ که این مسابقات در چین برگزار شد، توانستم اولین مدال طلای جهان در تاریخ فدراسیون اسکیت را به دست بیاورم، البته آن زمان زیر ۱۹ سال بودم. دومین دوره این مسابقات سال ۲۰۱۹ در اسپانیا برگزار شد ولی من نتوانستم آنجا به مدال برسم و این سومین دوره‌ این مسابقات بود که در آن شرکت کردم و توانستم مدال طلا را به دست بیاورم. این اولین مدال طلای تاریخ دختران بزرگسال فدراسیون اسکیت است. 

و البته انتقام بازی‌های آسیایی هانگژو را از رقیب چین تایپه‌ای خود گرفتید. 

بله، من سال گذشته با این رقیب چین تایپه‌ای چندین بار مسابقه دادم. یک بار تیر ماه سال گذشته در فرانسه بود که دو بر یک بازی را به او واگذار کردم. مسابقه بعدی هانگژو بود که در فینال با اختلاف سه‌صدم ثانیه به او باختم و یکبار دیگر در مسابقات جهانی که در چین بود و دوباره با سه‌صدم ثانیه اختلاف بازی را به او واگذار کردم. اما امسال توانستم از سد او عبور کنم و دو بر هیچ بازی را برنده شوم. این رقیب چین تایپه‌ای انگار سد راه من شده بود که خدا را شکر موفق شدم این بار شکستش دهم. 

قبل از حضور در فینال یک دوئل ایرانی هم داشتید. 

بله، من و رومینا سالک در یک‌چهارم به هم خوردیم و رومینا را دو بر هیچ شکست دادم و او به مدال برنز مسابقات رسید. 

شما با یک نقره در هانگژو تاریخ‌سازی کردید و فکر می‌کنم بعد از آن هیچ اعزامی نداشته‌اید که بدون مدال بازگشته باشید. 

من قبلا اعزام بدون مدال داشتم ولی در دو سال اخیر به هر مسابقه‌ای که اعزام شده‌ام، با مدال برگشته‌ام. 

الان قهرمان جهان در کشور ماست و متاسفانه آن‌طور که باید به این رشته توجه نمی‌شود. انتظار شما به‌عنوان قهرمان جهان از مسئولان چیست؟ 

شاید کمتر کسی رشته ما را می‌شناخت و با این رشته آشنایی داشت. اسکیت در بازی‌های آسیایی هانگژو بسیار مورد توجه قرار گرفت و شناخته‌شده‌تر شد. یکی از دلایل این مساله، پخش تلویزیونی بود و همچنین دیده شدن رشته و ورزشکاران ما در فضای مجازی و پرداختن به آن در رسانه‌ها. بسیاری تازه متوجه شده‌اند که ما چنین رشته‌ای در ایران داریم. من از مسئولان ورزشی می‌خواهم که به رشته ما مثل دیگر رشته‌ها نگاه کنند. ووشو هم المپیکی نیست ولی همه آن را می‌شناسند و مسابقات مهمش پخش می‌شود. اگر به رشته ما هم با همین دید نگاه کنند، هم جامعه بزرگ‌تری پیدا می‌کند و مردم بسیاری به این رشته جذب می‌شوند و هم خودمان یقینا با داشتن حمایت‌ها موفق‌تر خواهیم بود. 

مسابقات پیش رویتان مشخص شده؟

امسال دیگر مسابقه‌ای نداریم ولی سال آینده چند مسابقه مهم را پیش رو داریم. بازی‌های آسیایی داخل سالن، بازی‌های آسیایی اسکیت و مسابقات جهانی را درپیش داریم و چند مسابقه دیگر که هنوز به صورت قطعی مشخص نیست. 

شما الان قهرمان جهان هستید، حالا بزرگ‌ترین هدف و آرزوی شما در اسکیت چیست؟

بزرگ‌ترین آرزویم این است که رشته ما المپیکی شود و من بتوانم تا زمانی که در این رشته هستم و فعالیت می‌کنم، المپیک را ببینم و بتوانم مدال خوشرنگی برای کشورم به ارمغان بیاورم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn