تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 23:19
7 بازدید
کد خبر : 319547

دانشگاه آزاد اسلامی در نظام رتبه‌بندی usnews در بین دانشگاه‌های ایران رتبه دوم را کسب کرد

دانشگاه آزاد اسلامی در نظام رتبه‌بندی usnews در بین دانشگاه‌های ایران رتبه دوم را کسب کرد

بر اساس اعلام usnews دانشگاه آزاد اسلامی در این نظام رتبه بندی بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم در بین دانشگاه‌های ایران را کسب کرد. به گزارش خبرگزاری آنا، بر اساس گزارش سالانه US News، رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی، یک نگاه گلی به مقایسه دانشگاه‌ها در سطح جهانی ارائه می‌کند. از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای

بر اساس اعلام usnews دانشگاه آزاد اسلامی در این نظام رتبه بندی بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم در بین دانشگاه‌های ایران را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، بر اساس گزارش سالانه US News، رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی، یک نگاه گلی به مقایسه دانشگاه‌ها در سطح جهانی ارائه می‌کند. از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای از دانشجویان در دانشگاه‌های خارج از کشور خود ثبت‌نام می‌کنند، این رتبه‌بندی‌ها – که منحصراً بر تحقیقات و شهرت کلی دانشگاهی مؤسسات متمرکز است و نه بر برنامه‌های جداگانه کارشناسی یا کارشناسی ارشد آنها – می‌تواند به متقاضیان کمک کند تا مؤسسات در سراسر جهان را مقایسه کنند.

با توسل به این رتبه بندی همه دانشگاه‌ها می‌توانند سطح کیفی نظام آموزشی خود را در برابر دانشگاه‌های کشور و منطقه خود محک بزنند، در میان اساتید بین‌المللی بیشتر دیده شوند، و دانشگاه‌های برتر در کشور‌های دیگر را بیشتر بشناسند و با آنها تعامل داشته باشند.

در مورد بررسی دانشگاه‌ها اشخاص باید در نظر داشته باشند که این رتبه بندی تحقیقات و شهرت دانشگاهی را ارزیابی می‌کند، اما ملاحظات شخصی، از جمله مکان، فرهنگ دانشگاه، اهمیت برنامه‌های تحصیلی خاص و هزینه نیز از ملاحظات بسیار مهم تحصیلی هستند.

این رتبه بندی کلی ۲۲۵۰ موسسه برتر را در بر می‌گیرد که در ۱۰۴ کشور جهان پراکنده شده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نظام رتبه بندی usnews که برای سال ۲۰۲۴ اعلام شده است بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم را کسب کرد.

طبق اعلام usnews دانشگاه‌های ایران در این لیست بر اساس رتبه‌بندی‌های کلی بهترین دانشگاه‌های جهانی به‌صورت عددی رتبه‌بندی شده‌اند.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn