تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 1:15
31 بازدید
کد خبر : 319619

نکونام به خطیر رسید؛ پرسپولیس به گربه سیاه

نکونام به خطیر رسید؛ پرسپولیس به گربه سیاه

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز (جمعه) با برگزاری ۴ دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که استقلال در قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود و پرسپولیس در تهران میزبان آلومینیوم خواهد بود. مسابقات این هفته پرسپولیس و استقلال یک هفته پیش از دربی ۱۰۴ برگزار می‌شود، دربی‌ای

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز (جمعه) با برگزاری ۴ دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که استقلال در قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود و پرسپولیس در تهران میزبان آلومینیوم خواهد بود. مسابقات این هفته پرسپولیس و استقلال یک هفته پیش از دربی ۱۰۴ برگزار می‌شود، دربی‌ای که قرار است ۴ مهر به میزبانی اراک انجام شود.

نساجی استقلال

استقلال پس از دو هفته پر حاشیه، با پیروزی شیرین برابر الغرافه قطر در لیگ نخبگان آسیا همه چیز را موقتا به فراموشی سپرد اما دیدار امروز یادآور خاطرات تلخ برای جواد نکونام و آبی‌هاست.

شاگردان نکونام فصل گذشته در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر در قائمشهر برابر نساجی متوقف شدند تا صدر جدول به پرسپولیس برسد. همین مسئله کافی بود تا جام قهرمانی از دست آبی‌پوشان سُر بخورد. نکونام برای اینکه دوباره درگیر حاشیه نشود، نیاز دارد با پیروزی برابر نساجی هم به وضعیت استقلال در جدول سر و سامان بدهد و هم خاطره فصل گذشته را پاک کند.

این دیدار چند نکته خاص هم دارد، علی خطیر، مدیرعامل فصل گذشته استقلال به تازگی مدیرعامل نساجی شده و چهره‌هایی مثل منتظر محمد و کوین یامگا را به این تیم آورده است. قطعا نکونام و خطیر دوست ندارند بازنده این بازی باشند.

موضوع دیگر، انگیزه‌های متفاوت ساکت الهامی، سرمربی نساجی است. او و تیمش در ۴ بازی قبلی صاحب سه شکست و یک تساوی شده‌اند و می‌خواهند از انتهای جدول خارج شوند. الهامی که هفته گذشته کناره‌گیری کرده بود با درخواست خطیر به کارش بازگشت و دوست ندارد یکبار دیگر طعم شکست را بچشد.

سیامک نعمتی، بازیکن سابق پرسپولیس و فعلی نساجی در این بازی محروم است.

مس گل‌گهر

هر دو تیم به دلیل حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا، یک بازی کمتر دارند. مسی‌ها از سه بازی قبلی ۴ امتیاز اندوخته دارند و پیروزی خانگی امروز به آنها خیلی می‌تواند در ادامه راه کمک کند. گل‌گهری‌ها بهتر از مس نتیجه گرفته‌ و با ۶ امتیاز اندوخته در جایگاه چهارم ایستاده‌اند و اگر بتوانند مس را شکست دهند خودشان را در قامت مدعی نشان می‌دهند. مسی‌ها با ۴ امتیاز در رده یازدهم قرار دارند.

ملوان شمس‌آذر

هفته‌ای که برای ملوانی‌ها گذشت تلخ و سنگین بود. یکی از هواداران ملوان در جریان بازی با سپاهان در اصفهان ایست قلبی کرد و درگذشت که حواشی زیادی در پی داشت. ملوانی‌ها در جریان بازی بیشتر تحت تأثیر این اتفاق بودند و بازی را به سپاهان واگذار کردند.

به لحاظ کسب نتیجه اما، شاگردان مازیار زارع عملکرد خوبی ثبت کرده‌ و با ۷ امتیاز در رده سوم ایستاده‌اند و دوست ندارند این جایگاه را از دست بدهند. تقابل ملوان با شمس‌آذر یک نکته خاص و جالب دارد، مازیار زارع و سعید دقیقی در شروع تمرینات هدایت تیم‌های مقابل خود را برعهده داشتند اما با گذشت زمان هر دو به تیم‌های سابق خود بازگشتند. بنابراین، تقابل زارع و دقیقی با تیم‌های سابق خود می‌تواند به جذابیت‌های این بازی اضافه کند. ملوانان فصل گذشته برابر شمس‌آذر در خانه شکست خورده بودند و می‌خواهند نتیجه قبلی را جبران کنند.

شمس‌آذر با ۲ امتیاز و جایگاه چهاردهمی نیاز دارد در انزلی امتیاز بگیرد.

پرسپولیس آلومینیوم

شاگردان خوان کارلوس گاریدو لیگ نخبگان آسیا را با شکست برابر الاهلی عربستان آغاز کردند اما نمایش آنها امیدواری زیادی به هواداران‌شان داد. سرخ‌پوشان در عربستان نشان دادند کم کم در حال تبدیل شدن به تیم ایده‌آل هواداران هستند، هر چند که هنوز ضعف خط حمله این تیم برطرف نشده است. پرسپولیس آخرین بازی‌اش در لیگ را با برتری برابر فولاد خوزستان به پایان رساند و به گفته گاریدو سه امتیاز بازی امروز برای آنها اهمیت زیادی برای ادامه کار در لیگ دارد.

شاگردان گاریدو با ۵ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارند و دوست ندارند امتیازی از دست بدهند و از رقیبان عقب بمانند. پرسپولیس امروز در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان است و حداقل حسن آن برای سرخ‌پوشان خارج نشدن از تهران است. حریف امروز پرسپولیس تیمی است که فصل گذشته دو بار در اراک پرسپولیس را شکست داده و به نوعی گربه‌سیاه سرخ‌هاست. آنها در سال‌های گذشته هم پرسپولیس را اذیت کرده‌اند. مجتبی حسینی در هر تیمی حضور داشته است، تیم‌هایش برابر پرسپولیس نتایج خوبی گرفته‌اند و قطعا امروز نیز دنبال همین روند است.

تنها غایب سرخ‌پوشان مرتضی پورعلی‌گنجی است که به دلیل مصدومیت در این دیدار حضور نخواهد داشت.

برنامه کامل بازی‌های هفته پنجم به شرح زیر است:

جمعه ۳۰ شهریور

نساجی مازندران – استقلال، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

داوران: علی صفایی – محمدعلی پورمتقی – یعقوب سخندان – وحید زمانی
داور VAR: سعاد وفاپیشه – کمک: میثم حیدری
ناظر: علیرضا یزدانی

مس رفسنجان – گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه شهدای مس

داوران: سیدرضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – محمدصالح عرب‌آبادی – احسان اکبری
ناظر: علیرضا کهوری

ملوان انزلی – شمس آذر قزوین، ساعت ۱۹، ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران

داوران: حسن اکرمی – رحیم حاجی‌پور – وحید سیفی – مهدی جبرئیلی
ناظر: محمدرضا اکبریان

پرسپولیس – آلومینیوم اراک، ساعت ۲۰، ورزشگاه شهدای شهر قدس

داوران: محمدحسین زاهدی‌فرد – علی اکبر نوری – حسین مرادی – حمید حاج‌ملک
داور VAR: کوپال ناظمی – کمک: سعید رحیمی‌مقدم
ناظر: رحیم رحیمی مقدم

شنبه ۳۱ شهریور

هوادار تهران – فولاد خوزستان، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه شهدای شهر قدس

داوران: امیر ایار – علیرضا ایلدرم – سعید زیبا – شهاب محمدی
ناظر: حسین نجاتی

استقلال خوزستان – چادر ملو اردکان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز

داوران: هادی علی‌نیافرد – علیرضا مرادی – اسماعیل احمدی – حسین امیدی
ناظر: محمود رفیعی

یکشنبه اول مهرماه

ذوب‌آهن – سپاهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داوران: احمد محمدی – مهدی شفیعی – رضا حیدری – محمدرضا تارخ
داور VAR: موعود بنیادی‌فرد – کمک: علی‌اصغر مومنی
ناظر: سیداحمد صالحی

خیبر خرم‌آباد – تراکتور تبریز، ساعت ۱۹، ورزشگاه تختی خرم‌آباد

داوران: پیام حیدری – حسن ظهیری – عباس پورحیدری – وحید زمانی
داور VAR: بیژن حیدری – کمک: امیر ایار
ناظر: رسول فروغی

/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn