تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 2:40
10 بازدید
کد خبر : 319665

«دکتر نکست»؛ پزشک آنلاین شما مجهز به هوش مصنوعی

«دکتر نکست»؛ پزشک آنلاین شما مجهز به هوش مصنوعی

ندا اظهریخبرنگار سعید طاهری، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت «مداوا گستران ارکید» در گفت‌وگوی اختصاصی با «فرهیختگان» درباره محصول جدید این شرکت گفت: «شرکت ما از چهار سال پیش تاسیس و شروع به کار کرده است. محور اصلی تمرکز شرکت روی موضوع سلامت دیجیتال با تمرکز ویژه بر پرونده الکترونیک سلامت و داده‌های سلامت بوده است.

ندا اظهریخبرنگار

سعید طاهری، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت «مداوا گستران ارکید» در گفت‌وگوی اختصاصی با «فرهیختگان» درباره محصول جدید این شرکت گفت: «شرکت ما از چهار سال پیش تاسیس و شروع به کار کرده است. محور اصلی تمرکز شرکت روی موضوع سلامت دیجیتال با تمرکز ویژه بر پرونده الکترونیک سلامت و داده‌های سلامت بوده است. ما زیرساخت پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک را در اختیار داریم که با کمک آن موفق به راه‌اندازی سامانه ویزیت آنلاین دکتر نکست شدیم. تا امروز بیش از ۱۸ هزار پزشک فعال روی پلتفرم داریم. این تعداد پزشک در سه سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون بیمار را ویزیت کرده‌اند که این ۵۰ میلیون ویزیت متعلق به ۱۲ میلیون ایرانی است. به عبارتی ما ادعا می‌کنیم که برای ۱۲ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک داریم.» 

او ادامه داد: «تکنولوژی‌های مختلف هوش مصنوعی روی این ۵۰ میلیون داده، تعبیه شده و ما امروز پزشکی را داریم که می‌تواند در قالب هوش مصنوعی با بیمار شروع به گفت‌وگو و سوال و جواب کند و برمبنای علائمی که بیمار اظهار می‌کند و سوالاتی که از سوی پزشک مطرح می‌شود، می‌توانیم به تشخیص بیماری رسیده و برمبنای تشخیص‌های احتمالی، بیمار را به پزشک مناسب ارجاع دهیم و درواقع، نزدیک‌ترین پزشکی که سریع‌ترین نوبت را با تخصص خاصی که نیاز است، در اختیار بیمار دهد، به او معرفی می‌کنیم؛ و بیمار می‌تواند در قالب نوبت‌گیری و ویزیت مجازی سرویس مدنظر خود را دریافت کند.»

مدیر شرکت دانش‌بنیان و بنیانگذار دکتر نکست در تشریح عملکرد این سامانه عنوان کرد: «این دستیار هوشمند در سمت پزشک کمک می‌کند که پزشک بدون سردرگم شدن میان هزاران بیماری، روی تشخیص‌های احتمالی متمرکز شده و خدمات تشخیصی مورد نظر خود را برمبنای احتمالات موجود، ارائه کند که همین فرآیند به نوعی منجر به کاهش هزینه‌های درمان و هزینه‌های نظام اجرا و پزشک خانواده خواهد شد.»

او تفاوت این سامانه هوشمند را در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای پزشک آنلاین این گونه بیان کرد: «یک نکته اصلی اینکه ما نوبت‌دهی یا ویزیت آنلاین نیستیم بلکه زیرساخت پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک هستیم که در کشور تعداد کمی شرکت‌ها در بخش خصوصی در این حوزه فعالند. ما تقریبا در میان شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه پیشگام محسوب می‌شویم. علاوه‌بر این، ادعای اصلی ما موضوع بحث داده و هوش مصنوعی است نه نوبت‌گیری و ویزیت آنلاین. در‌حالی‌که نوبت‌گیری و ویزیت آنلاین به‌عنوان یک محصول جانبی برای افزایش دسترسی بیمار طراحی شده است. این در حالی است که جنبه رقابتی سامانه‌ای که ما طراحی کرده‌ایم، دیتابیس و زیرساخت پرونده الکترونیکی است که در اختیار داریم و به‌نوعی آنچه که هوش مصنوعی روی این داده‌ها سوار می‌کند و به واسطه آن می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری نظام سلامت کشور شود، جزء مزیت‌های سامانه دکتر نکست است.» 

جزئیاتی از دیگر محصولات جدید دانش‌بنیان را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn