تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 9:46
4 بازدید
کد خبر : 319880

پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند

پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش فارس، لبنان این مسئله را در نامه‌ای که به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده خاطرنشان کرده است. خبرگزاری رویترز می‌گوید این نامه به رویت این رسانه رسیده است. مسئولان لبنان همچنین گفته‌اند که این دستگاه‌ها با ارسال پیام‌های الکترونیکی منفجر شده‌اند. روز چهارشنبه شبکه ان‌بی‌سی به نقل از

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش فارس، لبنان این مسئله را در نامه‌ای که به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده خاطرنشان کرده است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این نامه به رویت این رسانه رسیده است. مسئولان لبنان همچنین گفته‌اند که این دستگاه‌ها با ارسال پیام‌های الکترونیکی منفجر شده‌اند.

روز چهارشنبه شبکه ان‌بی‌سی به نقل از دو مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام آنها نشده گزارش داده بود اسرائیل عامل حملات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در لبنان از طریق منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی است.

روز سه‌شبه (۲۷ شهریور) «فراس الابیض»، وزیر بهداشت لبنان از زخمی شدن صدها نفر در مناطق مختلف این کشور بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی خبر داده بود. ساعاتی بعدتر حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تصریح کرد که عامل این حوادث انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت بوده است. در بیانیه حزب‌الله آمده بود که این حادثه حدود ساعت ۱۵:۳۰ روز سه‌شنبه به وقت محلی لبنان رخ داده است. یک روز بعدتر هم چندین وسیله ارتباطی دیگر در سراسر لبنان به وقوع پیوست که بر اثر آن صدها نفر زخمی شدند.

سازمان ملل متحد استفاده رژیم صهیونیستی از دستگاه‌هایی که غیرنظامیان هم از آنها استفاده می‌کنند به عنوان سلاح را محکوم کرده است.

مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد هم روز چهارشنبه انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی در نقاط مختلف لبنان را نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

«ولکر تورک» در بیانیه‌ای گفت: ««حمله همزمان به هزاران نفر اعم از غیرنظامیان یا اعضای گروه‌های مسلح بدون داشتن علم نسبت به تملک دستگاه‌ها، مکان آنها و وضعیت محیط اطراف آنها در زمان انجام حمله نقض قانون حقوق بشر بین‌المللی و در مواردی قانون حقوق بشردوستانهٔ بین‌المللی است.»

 


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn