تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 14:43
14 بازدید
کد خبر : 320123

حمله صهیونیست‌ها برای جبران یک خسارت سنگین

حمله صهیونیست‌ها برای جبران یک خسارت سنگین

فرهیختگان: حزب‌الله لبنان «ستون فقرات و شبکه عصبی جامعه اطلاعاتی اسرائیل» را هدف قرار داد. این خبری بود که تقریبا یک هفته گذشته منتشر شد و حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در عملیات روز اربعین و در پاسخ به ترور فؤاد شکر توسط اسرائیل یگان ۸۲۰۰ را هدف قرار داده که بزرگ‌ترین یگان اطلاعاتی و شنودی

فرهیختگان: حزب‌الله لبنان «ستون فقرات و شبکه عصبی جامعه اطلاعاتی اسرائیل» را هدف قرار داد. این خبری بود که تقریبا یک هفته گذشته منتشر شد و حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در عملیات روز اربعین و در پاسخ به ترور فؤاد شکر توسط اسرائیل یگان ۸۲۰۰ را هدف قرار داده که بزرگ‌ترین یگان اطلاعاتی و شنودی اسرائیل است. حالا بعد از گذشت یک هفته از آغاز این عملیات، انفجار پیجرهای نیروهای حزب‌الله رخ داد. 

حمله صهیونیست‌ها برای جبران یک خسارت سنگین

آنچه روز سه‌شنبه در لبنان رخ داد، منجر به مجروحیت بیش از ۲ هزار نفر در لبنان شد. انفجار پیجرهایی که گفته می‌شد به تازگی از مجارستان خریداری شده بود، این گزاره را تقویت کرد که خرابکاری از جانب صهیونیست‌ها برای ضربه‌زدن به نیروهای حزب‌الله لبنان صورت گرفته است. در‌مورد چگونگی انجام این عملیات اما روایت‌های مختلفی وجود داشت، گفته می‌شد‌ گرم شدن بیش از اندازه باتری‌های پیجرها که به خاطر ارسال زیاد فرکانس‌ها صورت گرفته، منجر به انفجار همزمان پیجرها شده است. از طرفی، هک پیجرها توسط رژیم‌صهیونیستی هم گزاره دیگری بود که در‌مورد این حمله مطرح بود. گزاره دیگری که درباره علت انفجار پیجرها مطرح می‌شد این بود که درون این پیجرها تراشه‌هایی برای انفجار کار گذاشته شده بود. ادوارد اسنودن، یکی از مقامات ارشد سابق آژانس امنیت ملی و سیا در آمریکا نیز درباره این انفجار گفت: «انفجارهای رادیویی در لبنان، احتمالا ناشی از بارهای انفجاری بوده و نه گرم شدن بیش از حد باتری‌ها.» رژیم‌صهیونیستی البته سابقه انجام عملیات‌های تروریستی با جای‌گذاری مواد منفجره در تلفن‌همراه و بیسیم را داشته است. 

کاهش محسوس فعالیت سایبری صهیونیست‌ها بعد از حمله حزب‌الله

به‌نظر می‌رسد حمله تروریستی‌ای که رژیم انجام داده بود با هدف کشتن نیروهای حزب‌الله صورت نگرفته بلکه روی تاثیر روانی این حمله به حزب‌الله حساب بیشتری باز شده است. کما ایکنه تضعیف حزب‌الله در دستور کار رژیم‌صهیونیستی قرار داشته است. با این همه این حمله تروریستی درست بعد از انجام عملیات اربعین حزب‌الله و حمله به پایگاه «گلیلوت» و «عین شیمر» در یگان ۸۲۰۰ صورت گرفت. گزاره‌ای که نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی آن را یکی از دلایل حمله صهیونیست‌ها به نیروهای حزب‌الله دانسته و گفت «در پاسخ به ترور فؤاد الشکر یک مرکز استخباراتی در اسرائیل، در نزدیکی تل‌آویو هدف قرار داده شده است.» او البته به این موضوع هم اشاره کرد که اگرچه اسرائیل این موضوع را تکذیب کرده اما به خاطر محدودیت‌های امنیتی که برای گزارش کردن تلفات این حمله صورت گرفته اطلاعات زیادی در مورد آن داده نشده است. یگان ۸۲۰۰ تقریبا بزرگ‌ترین دستگاه اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل است که به شنود و جاسوسی اطلاعات مشغول است و در آخرین حمله لبنان مورد هدف قرار گرفته بود. اسرائیل اطلاعات دقیقی در مورد تلفات و شدت خسارات عملیات لبنان مطرح نکرده اما به‌نظر می‌رسد‌ تلفات این عملیات آنقدر بالا بوده که آنها در پاسخ به آن پیجرهای حزب‌الله را منفجر کرده‌اند. 

در موقع بروز بحران روی روان مردم راه نروید

حمله تروریستی‌ای که رژیم‌صهیونیستی در لبنان انجام داد، در فضای سیاسی داخل ایران واکنش‌هایی به همراه داشت. بخش زیادی از نگرانی‌ها بعد از اعلام خبر مجروحیت سفیر ایران در لبنان منتشر شد، برخی نیز تحلیل‌هایی در مورد اینکه اقدام حزب‌الله و موضع‌گیری ایران در این اتفاقات می‌بایست چگونه باشد، مطرح شد. بخش عجیب و جالب توجهی از واکنش‌ها در داخل ایران، ارتباط دادن انفجار پیجرها به مسأله جنجالی و پرحاشیه داخل ایران بود. از روز حمله صهیونیست‌ها تا الان اظهاراتی در‌مورد ارتباط این موضوع با فیلترینگ مطرح شده است. یکی از نمایندگان مجلس نیز در واکنشی عجیب به انفجار پیجرها این موضوع را به لزوم بومی‌سازی اینترنت ارتباط داد و آن را لازم دانست. البته به‌نظر می‌رسد برخی از این اظهارات بی‌توجه به ابعاد دقیق ماجرا صورت گرفته است؛ چراکه پیجرها دسترسی به اینترنت نداشته و از طریق سیگنال‌های رادیویی کار می‌کرده است. به‌نظر می‌رسد نیاز است تا فعالان رسانه‌ای و البته برخی نمایندگان حساسیت اظهارنظر در شرایط بحرانی و مواردی را که اتفاقی در منطقه رخ داده است، درک کنند و متوجه شوند کوچک‌ترین اظهارنظری در چنین شرایطی می‌تواند‌ هیزمی برآتش اتفاقات باشد. 

متن کامل گزارش زهرا طیبی، خبرنگار گروه نقد روز را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn