تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 15:28
7 بازدید
کد خبر : 320160

اتحادیه اروپا از اموال روسیه به اوکراین وام داد

اتحادیه اروپا از اموال روسیه به اوکراین وام داد

به گزارش آفتاب نو، خبرگزاری رویترز نوشت: کمیسیون اروپا این وام ۳۹ میلیون دلاری را به عنوان بخشی از طرح ۵۰ میلیارد دلاری برای تامین نیازهای اوکراین از طریق اموال مسدود شده روسیه به کی یف پرداخت خواهد کرد. «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز روز پنجشنبه گفت که مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو

به گزارش آفتاب نو، خبرگزاری رویترز نوشت: کمیسیون اروپا این وام ۳۹ میلیون دلاری را به عنوان بخشی از طرح ۵۰ میلیارد دلاری برای تامین نیازهای اوکراین از طریق اموال مسدود شده روسیه به کی یف پرداخت خواهد کرد.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز روز پنجشنبه گفت که مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو از دارایی‌های مسدود شده روسیه نیز برای تامین نیازهای فوری انسانی اوکراین در زمستان امسال اختصاص خواهد یافت.

وی افزود که یک نیروگاه سوخت در لیتوانی در حال برچیدن است و در اوکراین بازسازی خواهد شد چرا که ۸۰ درصد از نیروگاه های حرارتی این کشور تخریب شده است.

فون در لاین گفت: ما قصد داریم ۳.۵ گیگاوات ظرفیت را بازیابی کنیم که ۱۵ درصد از نیاز اوکراین است.

به گزارش ایرنا، دولت آلمان نیز قرار است نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو کمک نظامی به اوکراین تصویب کند. بر اساس سندی که دولت آلمان به رسانه‌ها ارسال کرده گفته شده است که وضعیت نظامی اوکراین در شرایط بدی قرار دارد و در صورت تداوم این رویه ممکن است در جنگ با روسیه شکست بخورد. آلمان در طول یک سال گذشته نزدیک به ۸ میلیارد یورو به اوکراین کمک نظامی کرده است.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn