تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 17:23
4 بازدید
کد خبر : 320270

دلیل نابسامانی در بازار شکر چیست؟

دلیل نابسامانی در بازار شکر چیست؟

کدخبر: ۱۲۲۷۶۹ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ۱۷:۰۰ اقتصاد به گفته سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اشتباه دولت در نحوه قیمت‌گذاری و عرضه شکر سبب شده این کالا با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی به مصرف‌کننده فروخته شود. حسین فرهادی، عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره دلیل درج نشدن قیمت مصرف‌کننده بر بسته‌های

به گفته سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اشتباه دولت در نحوه قیمت‌گذاری و عرضه شکر سبب شده این کالا با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی به مصرف‌کننده فروخته شود.

دلیل نابسامانی در بازار شکر چیست؟


حسین فرهادی، عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره دلیل درج نشدن قیمت مصرف‌کننده بر بسته‌های شکر در سوپرمارکت‌ها توضیح داد: دو عامل سبب نابه‌سامانی بازار شکر است؛ عامل اول به چگونگی قیمت‌گذاری مربوط می‌شود. زمانی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان قیمت شکر را در جایگاه یکی از کالاهای اساسی کشور که به واردات آن ارز تالار دوم اختصاص می‌یابد تعیین می‌کند. چندین نهاد، ارگان و سازمان در این قیمت‌گذاری دخالت دارند در حالی که هیچ یک از آنها تخصصی در این زمینه ندارند.

وی افزود: در همین حال از اتحادیه مواد غذایی که هیات رئیسه آن به طور مستقیم با بازار در ارتباط هستند و کارشناسان این بازار در آن حضور دارند هیچ کس در امر قیمت‌گذاری دخالت داده نمی‌شود و سازمان حمایت نه تنها روش آنالیز قیمت را از اتحادیه مطالبه نمی‌کند حتی وقتی اتحادیه آنالیز قیمت را به وزارتخانه‌های مرتبط ارائه می‌کند توجهی به آن نمی‌شود. 





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn