تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 20:56
3 بازدید
کد خبر : 320457

تلاش شرکت‌های فناوری برای کم‌ اثر کردن قانون هوش‌مصنوعی اروپا

تلاش شرکت‌های فناوری برای کم‌ اثر کردن قانون هوش‌مصنوعی اروپا

جامعه ورزشی آفتاب نو:  به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ داده‌های استفاده‌شده برای آموزش مدل‌هایش مورد انتقاد قرار گرفته، درخواست پیوستن به گروه‌های کاری را نیز ارائه کرده است.  سخنگوی گوگل اعلام کرده که این شرکت نیز درخواستی در همین زمینه را ارائه کرده است.   «ماکسیمیلیان گانتز» مدیر سیاست هوش مصنوعی در بنیاد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

 به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ داده‌های استفاده‌شده برای آموزش مدل‌هایش مورد انتقاد قرار گرفته، درخواست پیوستن به گروه‌های کاری را نیز ارائه کرده است.

 سخنگوی گوگل اعلام کرده که این شرکت نیز درخواستی در همین زمینه را ارائه کرده است. 

 «ماکسیمیلیان گانتز» مدیر سیاست هوش مصنوعی در بنیاد «موزیلا» ابراز نگرانی کرده که شرکت‌ها برای جلوگیری از شفافیت از راه خود خارج می‌شوند.

 گانتز» گفت: همانطور که وارد مرحله‌ای می‌شویم که بسیاری از تعهدات قانون هوش مصنوعی با جزئیات بیشتری بیان می‌شود، باید مراقب باشیم که اجازه ندهیم بازیگران بزرگ هوش مصنوعی دستورات مهم شفافیت را کاهش دهند.

برخی از مشاغل، اتحادیه اروپا را به دلیل اولویت‌دادن به مقررات فناوری بر نوآوری مورد انتقاد قرار داده‌اند. 

هفته گذشته، «ماریو دراگی» رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا به اتحادیه اروپا گفت که نیاز به یک سیاست بهتر هماهنگ‌شده، تصمیم‌گیری سریع‌تر و سرمایه‌گذاری‌های کلان دارد تا بتواند با چین و آمریکا همگام شود.

«تیری بریتون» حامی جدی مقررات اتحادیه اروپا و منتقد شرکت‌های فناوری مخالف این قانون، این هفته از سِمت خود به عنوان کمیسیونر بازار داخلی اروپا استعفا داد.

در بستر افزایش حمایت‌گرایی در اتحادیه اروپا، شرکت‌های فناوری امیدوارند که استثنائاتی در قانون هوش مصنوعی معرفی شود تا به شرکت‌های نوپای اروپایی کمک کند.

«ماکسیم ریکارد» مدیر سیاست‌گذاری در سازمان «Allied for Startups»، یک شبکه از سازمان‌های تجاری که نماینده شرکت‌های کوچک فناوری هستند، گفت: ما بر این نکته تأکید کرده‌ایم که این تعهدات باید قابل مدیریت باشند و در صورت امکان، با استارتاپ‌ها سازگار شوند.

 به محض اینکه کد عملیات در نیمه اول سال آینده منتشر شود، شرکت‌های فناوری تا آگوست ۲۰۲۵ (مرداد-شهریور ۱۴۰۴) فرصت خواهند داشت تا تلاش‌های خود را برای انطباق با آن بیشتر کنند.

سازمان‌های غیرانتفاعی از جمله «Access Now»، موسسه «Future of Life» و «موزیلا» نیز درخواست کرده‌اند تا در تدوین کد کمک کنند.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn