تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1403 - 3:37
15 بازدید
کد خبر : 320799

حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه بیروت

حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه بیروت

 خبرنگار المیادین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مجتمع قائم در ضاحیه بیروت خبر داد.این رسانه لبنانی به شنیده شدن صدای انفجارهایی در ضاحیه بیروت در نتیجه حمله پهپادی رژیم صهیونیستی اشاره کرد. حماس: صهیونیست‌ها در تحقق اهداف حمله به بیروت ناکام خواهند ماند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های ارتش

 خبرنگار المیادین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مجتمع قائم در ضاحیه بیروت خبر داد.این رسانه لبنانی به شنیده شدن صدای انفجارهایی در ضاحیه بیروت در نتیجه حمله پهپادی رژیم صهیونیستی اشاره کرد.


حماس: صهیونیست‌ها در تحقق اهداف حمله به بیروت ناکام خواهند ماند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و هدف قرار دادن یک منطقه مسکونی مملو از جمعیت که به شهادت تعدادی از لبنانی‌ها و مجروح شدن تعداد دیگر منجر شده را حلقه‌ای از مجموعه جنایت‌های دامنه‌دار صهیونیست‌ها و نقض تمامیت ارضی لبنان و تلاش برای گسترش تجاوز به این کشور دانست.

این بیانیه تاکید می‌کند که اقدامات رژیم صهیونیستی و گسترش حملات آن به مناطق مسکونی بعد از انفجار رسانه‌های الکترونیک با هدف بر جای گذاشتن بیشترین قربانیان انجام می‌شود و هیچ تفاوتی بین نظامیان و غیرنظامیان قائل نیست.

به نوشته این بیانیه صهیونیست‌ها در همین راستا به جنایت وحشیانه و نسل کشی خود در غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهند و تمامی این اقدامات تجاوز آشکار ضد قواعد و منشورهای انسانی و بین المللی و جنایت‌های جنگی است که نیازمند تحرک فوری جامعه جهانی برای توقف این اقدامات و محاکمه عاملان آن است.

حماس ضمن ابراز همبستگی با حزب الله و مقاومت لبنان، اصرار آنها به حفظ ارزش‌های قومی و دینی و انسانی و پشتیبانی از غزه را ستود و تاکید کرد که این جنایت فاشیستی در تحقق اهدافش ناکام خواهد ماند و مقاومت به مسیر خود برای آزادی و آزادسازی کامل و از بین بردن پروژه صهیونیستی در منطقه ادامه خواهد داد.


احمد وهبی امروز در عملیات تروریستی اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

 وی از فرماندهان اصلی در مقابله با حملات تکفیری‌ها در مرزهای شرقی لبنان و استان‌های مختلف سوریه بود. عملیات‌های نظامی نیروی رضوان را در جبهه پشتیبانی لبنان از ابتدای نبرد “طوفان الاقصی” تا ابتدای سال ۲۰۲۴ هدایت کرد و پس از شهادت فرمانده شهید حاج وسام الطویل، بار دیگر مسئولیت واحد آموزش مرکزی را بر عهده گرفت.

تصویر مشترک شهید احمد وهبی با شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران مبارزه با تروریست‌ های تکفیری در سوریه 


تأیید شهادت «ابراهیم عقیل» از سوی حزب الله لبنان

 

حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبر بزرگ جهادی حاج ابراهیم عقیل (حاج عبدالقادر) پس از عمر مبارک به صفوف جهاد و فداکاری برادران رهبران شهیدش پیوست.


افزایش شمار شهدای بیروت به ۱۴ نفر 

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به ۱۴ نفر افزایش یافته و هنوز افرادی زیر آوار هستند و احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.


 عملیات کشف شهدا و مجروحان در بیروت ادامه دارد.



شمار شهدای حمله به لبنان به ۱۳ نفر رسید 

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که شمار شهدای حمله جنایتکارانه امروز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت ۱۳ نفر به شهادت رسیدند. 


هیچ یک از اعضای سپاه پاسداران در محل مورد هدف عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی نبوده است

برخی منابع رسانه‌ای از دقایقی پیش به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی مدعی می‌شوند که در عملیات تروریستی امروز رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت، برخی مستشاران ایرانی نیز حضور داشته‌اند.

تسنیم این موضوع را از منابع مطلع پیگیری شد؛ این منابع تاکید می‌کنند که این شایعه کذب است و هیچ یک از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل مورد هدف این جنایت رژیم صهیونیستی حضور نداشته‌اند.


 ادعای ارتش رژیم: ابراهیم عقیل و چند فرمانده نیروهای رضوان حزب‌الله را هدف قرار دادیم

الجزیره به‌نقل از ارتش رژیم نوشت: در عملیاتی دقیق ابراهیم عقیل و چند فرمانده دیگر نیروهای رضوان حزب‌الله که هدفشان شکل دادن عملیاتی به روش ۷ اکتبر و تصرف الجلیل بود را هدف قرار دادیم.


افزایش آمار شهدای حادثه تروریستی بیروت

وزارت بهداشت لبنان آمار جدیدی از حمله تروریستی و موشکی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت اعلام و تاکید کرد که تا این لحظه شهادت ۹ نفر و جراحت ۵۹ نفر در این حمله به ثبت رسیده است.


تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه لبنان با محکومیت‌های زیادی از سوی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.



آغاز حملات راکتی حزب‌الله به مناطق شمالی فلسطین

برخی منابع اسرائیلی از آغاز حملات راکتی حزب‌الله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی خبر داده اند. گفته شده این یکی از بزرگ‌ترین حملات حزب‌الله از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر ٢٠٢٣ است.


آمریکا: از حمله به بیروت بی‌خبر بودیم

کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که اسرائیل عملیات امروز در بیروت برای ترور یک فرمانده ارشد حزب‌الله را به آمریکا اطلاع نداده بود.


وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که طبق آخرین گزارش‌ها در حملۀ هوایی رژیم اشغالگر به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، تاکنون ۸ نفر شهید و ۵۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.



برخی رسانه‌ها از شهادت دست کم ۵ کودک در حمله امروز اسرائیل به جنوب لبنان خبر داده‌اند.



خبرنگار الجزیره اعلام کرد صدای انفجارهایی در محله الجاموس در ضاحیه جنوبی بیروت شنیده شد. ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای از انجام چندین حمله به بیروت، پایتخت لبنان خبر داد.

خبرنگار صداوسیما حاضر در ضاحیه بیروت اعلام کرد: «منطقه‌ای که هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت، منطقه‌ای کاملاً مسکونی و متراکم است.»

 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn