تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1403 - 16:04
9 بازدید
کد خبر : 321371

پرسش هایی از وزارت ورزش و فدراسیون وزنه‌برداری درباره اعزام‌ها

پرسش هایی از وزارت ورزش و فدراسیون وزنه‌برداری درباره اعزام‌ها

به نقل از تسنیم، اعزام تیم وزنه‌برداری جوانان به مسابقات جهانی اسپانیا حواشی زیادی داشت. انتشار فهرست ۳۸ نفره که برخی افراد با عناوین دیگری در لیست قرار گرفتند و همچنین اعزام همسر و دختر نایب رئیس فدراسیون از جمله موارد مطرح شده بود. هر چند نقل قول کوتاهی از سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون منتشر

به نقل از تسنیم، اعزام تیم وزنه‌برداری جوانان به مسابقات جهانی اسپانیا حواشی زیادی داشت. انتشار فهرست ۳۸ نفره که برخی افراد با عناوین دیگری در لیست قرار گرفتند و همچنین اعزام همسر و دختر نایب رئیس فدراسیون از جمله موارد مطرح شده بود. هر چند نقل قول کوتاهی از سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون منتشر شد که وی گفته  این فهرست، اولیه بوده و ٢٩ نفر اعزام شده‌اند، اما در این بین چند سوال اساسی هم از فدراسیون و هم از وزارت ورزش وجود دارد.

١- با وجود اظهار نظر انوشیروانی باید گفت که حتی تهیه فهرست اولیه -حتی اگر اعزامی صورت نگیرد- باید بر اساس اصول و مبانی درستی باشد. قرار گرفتن افراد در فهرست -ولو فقط در ظاهر- به نام و عناوین دیگر قابل قبول نبوده و توجیه و منطقی ندارد. سوال این است که چرا فدراسیون به این موضوع مهم بی‌توجه بوده است؟

٢- هر سفر خارجی باید به تأیید شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان برسد. پیش‌تر نیز شاهد بوده‌ایم سفرهایی صورت گرفته که حاشیه‌ها و مشکلات زیادی را به وجود آورده است. اکنون پرسش این است که چرا شورای برون مرزی وظیفه نظارتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا نمی‌کند؟ موضوع این است که فدراسیون‌ها نام افراد را برای اعزام نمی‌دهند و فقط عناوین نفرات همانند سرمربی، مربی، ماساژور را به وزارت ورزش ارائه می‌کنند. آیا این کار سختی است که وزارت ورزش اسامی نفرات را به همراه فهرست یادشده از فدراسیون‌ها بخواهد؟ شورای برون کاری مهمتر از این می‌تواند داشته باشد که جلوی سفرهای حاشیه‌دار را بگیرد؟

٣- اعزام نفرات همراه و بستگان مسئولان پیش‌تر نیز وجود داشته، اما بهداد سلیمی که گفته شده همسر و دخترش را با هزینه شخصی در فهرست اعزام قرار داده نمی‌توانست در زمان دیگری غیر از برگزاری مسابقات چنین کاری را انجام دهد؟ قطعاً انجام این کار در زمان دیگری جلوی ایجاد حواشی را می‌گرفت.

۴- فدراسیون وزنه‌برداری در شرایط خاصی به سر می‌برد. این فدراسیون در حال پوست‌اندازی در بین ورزشکاران است و برای موفقیت و رسیدن به برنامه‌های مدنظر نیاز به زمان دارد. چنین اتفاقاتی که در بالا به آنها اشاره شد، می‌تواند دست‌اندازی در مسیر موفقیت فدراسیون باشد؛ چرا که مسئولان فدراسیون به جای توجه به اصل ماجرا باید انرژی خود را صرف حاشیه‌ها کنند. آیا این اتفاقات ارزش آن را دارد که مانعی در جهت پیشرفت شود؟

 

۵- همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که ۶ وزنه‌بردار جوان کشورمان به خاطر رعایت نشدن بازه زمانی مربوط به آزمایش دوپینگ فرصت حضور در مسابقات جهانی را از دست دادند. در واقع مسابقات قهرمانی جهان در رده جوانان تاکنون با حاشیه و مشکلات برای فدراسیون سپری شده و اکنون باید این فدراسیون تدبیری به خرج دهد تا از این بحران‌ها-که بعضاً خودساخته هستند- عبور کند. فدراسیون چه تدبیری برای عبور از این بحران دارد؟

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn