تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1403 - 16:50
5 بازدید
کد خبر : 321413

طرز تهیه شیرینی نخودچی / دستور پخت راحت و اندازه ها با لیوان

طرز تهیه شیرینی نخودچی / دستور پخت راحت و اندازه ها با لیوان

شایانیوز- تا حالا لذت کیک و شیرینی پزی توی خونه رو تجربه کردی؟ لذت پیمونه کردن مواد اولیه، مخلوط کردن و آماده سازی خمیر و مایه کیک، گذاشتن توی فر و عطری که بعد از مدتی تموم خونه رو پر می کنه… و بعد میل کردن شیرینی و کیک تازه ای که با مواد با

شایانیوز- تا حالا لذت کیک و شیرینی پزی توی خونه رو تجربه کردی؟ لذت پیمونه کردن مواد اولیه، مخلوط کردن و آماده سازی خمیر و مایه کیک، گذاشتن توی فر و عطری که بعد از مدتی تموم خونه رو پر می کنه… و بعد میل کردن شیرینی و کیک تازه ای که با مواد با کیفیت پختی و مزه ای داره که هیچوقت تجربش نکردی!

علاوه بر کیک های خونگی مثل کیک شکلاتی، کیک هویج و گردو و کیک ساده، شیرینی های خونگی هم خیلی راحت آماده میشن و در کنار چای یا قهوه بی نظیرن. شیرینی پفکی گردویی، شیرینی برنجی و شیرینی نخودچی از محبوب ترین شیرینی های خونگی هستن که ما در ادامه طرز تهیه شیرینی نخودچی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

shirini-nokhodchi-1

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی

آرد نخودچی ۲ لیوان

آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری

پود قند یک لیوان

روغن جامد نصف لیوان

پودر هل نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی نخودچی

مرحله اول

آرد نخودچی و آرد سفید رو داخل یک ظرف دو تا سه بار الک کنید. پودر قند و پودر هل رو هم در ظرفی جداگانه الک کنید.

مرحله دوم

حالا روغن جامد رو به مخلوط پودر قند و هل اضافه کرده و مخلوط کنید. این مخلوط رو با همزن برقی بزنید تا رنگ اون روشن و بافت اون خامه ای بشه. آرد الک شده رو طی سه مرحله به مخلوط پودر قند و روغن اضافه کرده و هم بزنید تا مواد یکدست بشه.

shirini-nokhodchi-4

مرحله سوم

در این مرحله خمیر رو با نوک انگشت در وسط کاسه جمع کنید. استفاده از نوک انگشت به خاطر وجود روغن جامد هست تا گرمای کف دست روغن رو باز نکنه. حالا روی کاسه رو با سلفون بپوشونید و به مدت حدود ۸ ساعت داخل یخچال بذارید تا استراحت کنه.

مرحله چهارم

فر رو با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم بشه. خمیر رو از یخچال خارج کرده و روی کیسه فریزر با وردنه به ضخامت یک سانت باز کنید و با قالب های مخصوص شیرینی نخودچی خمیر رو قالب بزنید.

shirini-nokhodchi-5

مرحله پنجم

کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید، سپس شیرینی ها رو روی سینی قرار بدید و در صورت تمایل روی اون رو با پودر پسته، پودر بادام، کنجد و یا سیاه دانه تزئین کنید.

مرحله ششم

سینی فر رو در طبقه وسط بذارید و اجازه بدید تا به مدت ۲۰ دقیقه شیرینی ها بپزه. شیرینی نخودچی زود میسوزه و باید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه شیرینی ها رو چک کنید.

مرحله هفتم

شیرینی ها که پخت، سینی فر رو خارج کرده و اجازه بدید تا شیرینی ها کاملا خنک بشن، بعد اون ها رو تا زمان مصرف داخل ظرف سربسته گذاشته و داخل یخچال قرار بدید.

shirini-nokhodchi-6

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn