تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 3:43
6 بازدید
کد خبر : 321933

نمایش دو محصول خاص و جدید صنایع دفاعی در رژه نیروهای مسلح کشور

نمایش دو محصول خاص و جدید صنایع دفاعی در رژه نیروهای مسلح کشور

محصولات جدید تولید صنایع دفاعی کشور در حوزه پهپادی، موشکی و پدافندی در رژه نیروهای مسلح کشور رونمایی شد که دو مورد از آنها جلب توجه بسیاری کردند؛ موشک بالستیک جهاد و سامانه پدافندی کوتاه برد تاکتیکی تُندر. خبرگزاری آنا – سرویس سیاسی: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس محصولات جدید تولید صنایع دفاعی

محصولات جدید تولید صنایع دفاعی کشور در حوزه پهپادی، موشکی و پدافندی در رژه نیروهای مسلح کشور رونمایی شد که دو مورد از آنها جلب توجه بسیاری کردند؛ موشک بالستیک جهاد و سامانه پدافندی کوتاه برد تاکتیکی تُندر.

خبرگزاری آنا – سرویس سیاسی: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس محصولات جدید تولید صنایع دفاعی کشور در حوزه پهپادی، موشکی و پدافندی در رژه نیروهای مسلح کشور رونمایی شد که دو مورد از آنها جلب توجه بسیاری کردند؛ موشک بالستیک جهاد و سامانه پدافندی کوتاه برد تاکتیکی تُندر.

موشک بالستیک جهاد با برد ۱۰۰۰ کیلومتر که از نوع بالستیک سوخت مایع تک مرحله‌ای است و با الگو گیری از پلتفرم موشک قیام ۱ طراحی و تولید شده است.

این موشک در فاز شیرجه و برخورد به هدف از سرعتی در حدود ۸.۵ ماخ معادل ۳ کیلومتر بر ثانیه برخوردار است که چالش جدی برای سیستم‌های پدافندی به شمار می‌رود و در صورت برخورد کلاهک نیم تُنی (۵۹۰کیلوگرم مواد شدید الانفجار) آن با هر هدفی نابودی کامل آن هدف رقم خواهد خورد.

این موشک در عملیات لیله القدر در سال ۱۳۹۶ نیز مشاهده شده که شلیک شده است، اما در آن سال به واسطه مشاهده تغییراتی که موشک نسبت‌به موشک قیام ۱ پیدا کرده بود و از سویی بنام جهاد معرفی و رونمایی نشده بود، قیام-۲ نامیده شد، اما امروز مشخص شد نام آن جهاد است.

همچنین پرتابگر ۵ محوره موشک جهاد نیز جالب‌توجه است، چرا که تاکنون چنین پرتابگری مشاهده نشده بود. این کامیون دارای لانچر ۲ فروندی موشک‌های بالستیک جهاد است و بر خلاف پرتابگر‌های قدیمی‌تر ۱ فروندی نیست و توان عملیاتی دو برابری به یگان‌های پرتاب کننده بالستیکی ارائه می‌کند که کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان و افزایش توانایی عملیاتی و حجم شلیک موشک‌ها را بدنبال دارد و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در یک سیستم به شمار می‌رود.

سامانه پدافند هوایی کوتاه‌برد 

سامانه پدافند موشکی کوتاه برد تاکتیکی بنام تُندر که طراحی آن به صورت خاص جهت حفاظت از پایگاه‌های نظامی و مراکز حساس امنیتی و استراتژیکی و در برابر تهاجم ریز پرنده‌ها و موشک‌های کروز و تسلیحات هواپرتاب دور ایستای هوشمند دشمن است.

مشخصات و جزئیات این سامانه مدرن و ناشناس اعلام نشده است، اما چیزی که در ظاهر نمایان شده این است که سامانه پدافندی تُندر متشکل از رادار شناسایی شهید جلیلوند و پرتابگر‌های ۴ فروندی محمول بر خودرو ارس با موشک کوتاه‌برد ناشناس است.

دیده شدن دو محصول خاص و جدید صنایع دفاعی کشور در جریان رژه

نکته قابل توجه استفاده از محفظه‌های نگهدارنده موشک که اصطلاحا بنام کنیستر شناخته می‌شوند برای نگهداری موشک‌ها بر روی پرتابگر سامانه پدافند موشکی است که سیستم را در تمام شرایط آب و هوایی در تمامی فصل‌های سال آماده جهت شلیک و انجام عملیات پدافندی نگه می‌دارد و موشک‌ها را از هرگونه آسیب و یا فرسودگی حفظ می‌نماید.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn