تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 12:40
4 بازدید
کد خبر : 322273

زیبایی به شرط مرگ؛ اعمال جراحی خطرناک

زیبایی به شرط مرگ؛ اعمال جراحی خطرناک

اعمال جراحی زیبایی با امروزه از جمله پرطرفدارترین خدمات زیبایی در میان مردم محسوب می‌شوند، این اعمال علی‌رغم محبوبیت گاه با خطرات و عوارض بسیار زیادی همراه است. به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، اعمال جراحی زیبایی پر طرفدارترین خدمات پزشکی در جهان هستند، برخی از این جراحی‌ها اگرچه ممکن است برای بدن افراد مفید

اعمال جراحی زیبایی با امروزه از جمله پرطرفدارترین خدمات زیبایی در میان مردم محسوب می‌شوند، این اعمال علی‌رغم محبوبیت گاه با خطرات و عوارض بسیار زیادی همراه است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، اعمال جراحی زیبایی پر طرفدارترین خدمات پزشکی در جهان هستند، برخی از این جراحی‌ها اگرچه ممکن است برای بدن افراد مفید بوده و ظاهر زیبایی به آنها ببخشد، اما به همان اندازه نیز ممکن است خطرناک بوده و عوارض جبران ناپذیری برجای بگذارد و حتی ممکن است به مرگ افراد منتهی شوند.

در اینجا خطرناک‌ترین اعمال جراحی زیبایی را که با وجود محبوبیت ممکن است منجر به مرگ افراد شود ذکر می‌کنیم.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از محبوبترین و در عین حال خطرناک‌ترین اعمال جراحی زیبایی در جهان هستند که می‌توانند عوارضی شامل عفونت، خونریزی، لخته‌های خونی، آسیب به اندام‌ها، آسیب به اعصاب و حتی مرگ را به جا بگذارند.

سندرم آمبولی چربی (FES) یک وضعیت نادر، اما تهدیدکننده زندگی است که می‌تواند پس از لیپوساکشن رخ دهد و شامل ورود چربی به جریان خون و رسوب آن در ریه‌ها یا سایر اندام‌ها می‌شود.

بر اساس آمار‌های جهانی میزان مرگ در میان افرادی که عمل لیپوساکشن انجام داده‌اند، ۲ نفر در هر ۱۰ هزار نفر است. با این حال این آمار در برخی از کشور‌های جهان به دلیل اینکه اعمال ممکن است توسط افراد غیر متخصص و در شرایط غیر بهداشتی انجام شوئد بیشتر می‌شود.

برست سینه

بزرگ‌کردن سینه شامل قرار دادن ایمپلنت‌ها برای افزایش اندازه و شکل سینه است و یکی دیگر از جراحی‌های زیبایی بسیار رایج با خطرات و عوارض بالقوه است. این عوارض می‌تواند شامل پارگی ایمپلنت، عفونت‌ها، اختلالات خودایمنی و زخم باشد.

سرطان لنفوم سلول بزرگ آنوپلاستیک مرتبط با ایمپلنت سینه (BIA-ALCL) نوعی نادر از سرطان سیستم ایمنی است که ممکن است پس از جراحی ایمپلنت سینه ایجاد شود. علائم BIA-ALCL می‌تواند شامل ورم، درد و توده‌ها در سینه یا زیر بغل باشد. اگرچه BIA-ALCL نادر است، اما مهم است که افرادی که جراحی ایمپلنت سینه انجام داده‌اند از خطرات بالقوه آگاه باشند و علائم را زیر نظر داشته باشند.

لیفت باسن برزیلی (BBL)

لیفت باسن برزیلی (BBL) هدف آن بهبود شکل و حجم باسن است از جمله محبوبترین و در عین مرگبارترین اعمال زیبایی است.

این جراحی شامل حذف چربی اضافی از سایر نقاط بدن مانند شکم، کمر یا ران‌ها و پیوند آن به باسن از طریق برش‌های کوچک است.

جذابیت لیفت باسن برزیلی همچنین در این است که به استفاده از ایمپلنت‌ها که برخی بیماران با آن احساس راحتی نمی‌کنند، نیازی ندارد.

نرخ مرگ و میر دراین عمل جراحی یک نفر در ۳۰۰۰ هزار نفر است. این مرگ‌ها به آمبولی چربی نسبت داده می‌شود که در آن چربی به طور تصادفی به عروق خونی تزریق می‌شود و منجر به عوارضی مانند آمبولی ریه و مشکلات قلبی عروقی می‌شود.

لیفت بدن (Belt Lipectomy)

لیفت بدن اساساً شامل چندین جراحی در یک جلسه است که نواحی مختلف بدن را هدف قرار می‌دهد تا ساختار ظاهری فرد را بهبود بخشد. این می‌تواند شامل لیفت ران، تامی تاک، لیفت جنسی یا لیفت باسن باشد.

لیفت‌های بدن پیچیده‌تر هستند و معمولاً خطر بیشتری نسبت به سایر جراحی‌های زیبایی دارند، زیرا شامل چندین روش در یک جلسه و مدت زمان طولانی‌تر بیهوشی هستند.

عوارض این لیفت بدن شامل مشکلات قلبی و ریوی، ترومبوز ورید عمقی، تجمع مایع، درد و ورم مداوم، خونریزی، بی‌حسی، عفونت، زخم و … می‌باشد.

یک مطالعه درباره لیفت‌های بدن نشان داد که ۳۶ درصد از بیمارانی که این روش را انجام دادند دچار عارضه شدند.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn