تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 12:41
22 بازدید
کد خبر : 322276

طالبی: شهریاری نباید مدیریت در استقلال را با صباباتری اشتباه بگیرد/نکونام یاد بگیرد مشکلات را گردن مدیریت نیندازد

طالبی: شهریاری نباید مدیریت در استقلال را با صباباتری اشتباه بگیرد/نکونام یاد بگیرد مشکلات را گردن مدیریت نیندازد

مربی سابق استقلال گفت: استقلال تنها با وحدت و همدلی حقیقی و راستین است که به موفقیت می‌رسد. ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره اینکه بار دیگر استقلال محل اختلاف مدیریت و کادرفنی شده تا جایی که جواد نکونام مصاحبه تندی کرد و احمد شهریاری رئیس هیئت مدیره باشگاه به حمایت از سرمربی تیم

طالبی: شهریاری نباید مدیریت در استقلال را با صباباتری اشتباه بگیرد نکونام یاد بگیرد مشکلات را گردن مدیریت نیندازد

مربی سابق استقلال گفت: استقلال تنها با وحدت و همدلی حقیقی و راستین است که به موفقیت می‌رسد.

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره اینکه بار دیگر استقلال محل اختلاف مدیریت و کادرفنی شده تا جایی که جواد نکونام مصاحبه تندی کرد و احمد شهریاری رئیس هیئت مدیره باشگاه به حمایت از سرمربی تیم پرداخت، اظهار کرد: عدم رعایت مسائل مدیریتی در ایران موضوعی ریشه‌ای شده است. احمد شهریاری که رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال است نباید این باشگاه را با صبا باتری اشتباه بگیرد، چون اصلاً مدیریت این دو باشگاه که یکی از آنها دیگر وجود ندارد شبیه یکدیگر نیست. نمی‌توان در استقلال بدون تأیید نظر سرمربی با بازیکن یا بازیکنانی قرارداد بست. شاید در صبا باتری فقید چنین چیزی ممکن بود، اما هیچ فردی که سرمربی استقلال یا پرسپولیس باشد چنین موضوعی را نمی‌پذیرد.

هلدینگ تقریباً نکونام را اخراج کرد

وی ادامه داد: ضیایی که این روز‌ها مدیر آکادمی باشگاه است در صبا باتری با این شکل مدیریت شهریاری کنار آمد، اما در استقلال سرمربی مسئولیت فنی را به همراه پاسخگویی به هوادارانی دارد که وقتی بازیکنی نتواند از پس مسئولیت‌های خود برآید از سرمربی جواب می‌خواهند که چرا چنین کاری کرده و هر دو بازیکن بوسنیایی از لحاظ فنی در سطح استقلال نبودند. نکونام نمی‌تواند به خاطر اینکه یک آقازاده دو بازیکن آورده آنها را در ترکیب تیمش بازی دهد. نکونام فصل قبل در برخی مواقع نق زد و بی‌دلیل بهانه گرفت ولی درباره هر دو بازیکن بوسنیایی حق داشت. هلدینگ تقریباً نکونام را اخراج کرد، اما با حمایت هواداران او را حفظ کرد و الان هم در آستانه دربی از او حمایت می‌کند، چون نتیجه بازی بسیار اهمیت دارد.

با وحدت و همدلی حقیقی است که موفقیت ایجاد می‌شود

مربی سابق استقلال افزود: تجربه ثابت کرده هر گاه مدیریت و کادرفنی در حیطه وظایف خود انجام مسئولیت کنند تیم موفق می‌شود. مدیریت و کادرفنی باید در راستای یکدیگر حرکت کنند ولی این موضوع در استقلال دیده نمی‌شود. این تیم در تمامی این سال‌ها چوب اشتباهات مدیریتی و اختلافات خانوادگی را خورده و هر وقت چنین مواردی نبوده به موفقیت رسیده است. اینکه فوتبال باشگاهی ایران بیش از ۳۰ سال است که قهرمانی در آسیا ندارد به خاطر مدیران و مربیان عقب افتاده خود از فوتبال روز دنیاست. مدیران و مربیان به روزی نداریم. وظیفه شناسی در باشگاه استقلال یک گمشده است. تا زمانی هم که ایراد کار به گردن طرف مقابل بیفتد امکان خروج از بحران وجود ندارد و تنها با وحدت و همدلی حقیقی و راستین است که موفقیت ایجاد می‌شود.

استقلال تنها نیاز به یک مهاجم رونده و منعطف دارد

وی خاطرنشان کرد: جواد نکونام یاد بگیرد هر گاه موفق نمی‌شود و تیمش نتیجه نمی‌گیرد آن را گردن مدیریت نیندازد و علیه مدیران و مشاوران باشگاه حرف نزند. بهانه گرفتن راه نجات تیم نیست و او باید همانند تمامی سرمربیان موفق دنیا مسئولیت شکست را بپذیرد، چون طرفداران استقلال هم فهم و درک دارند و می‌توانند تشخیص دهند علت باخت چیست. شاید بتوان حواس برخی را پرت کرد ولی عموم طرفداران استقلال می‌تواند علت را تشخیص دهند. نکونام به یاد داشته باشد که در فصل نقل و انتقالات مهره‌های خوبی جذب کرد و استقلال تنها تیمی بود که شاکله اصلی خود را حفظ کرد ولی سایر مدعیان نظیر پرسپولیس و سپاهان دستخوش تغییرات نسبتاً زیادی شدند و مهره‌های مهمی را از دست دادند. استقلال تنها نیاز به یک مهاجم رونده و منعطف دارد، چون رمضانی و بلانکو مهاجم قدرتی هستند.

دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس هم با عملکردش «بای بای بیرانوند» را ثابت کرد

طالبی در خصوص اینکه بخت کدامیک از تیم‌های سرخابی پایتخت را برای برتری در دربی بیشتر می‌بیند، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که شرایط دربی متفاوت با همه بازی‌هاست و قوانین مختص به خود دارد. تیمی که از لحاظ روانی در شرایط بهتری باشد و سرمربی بتواند وضعیت روحی تیم را بهتر کند احتمال برتری‌اش بیشتر می‌شود. بار‌ها شده که برنده دربی تیمی بوده که شرایط بدتری در جدول داشته و بنابراین شرایط بهتر پرسپولیس متضمن برتری‌اش نیست. هر دو تیم در لیگ نخبگان آسیا نمایش مطلوبی داشتند. پرسپولیس هم باخت ولی برابر الاهلی چهره برتر زمین بود. دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس هم با عملکردش «بای بای بیرانوند» را ثابت کرد. استقلال هم بسیار خوب از پس الغرافه برآمد. در لیگ پرسپولیس برابر گربه سیاه خود آلومینیوم به خوبی برنده شد. استقلال درگیر حواشی خطیر و یامگا شد تا مقابل نساجی برنده نشود ولی باز هم تمامی این موارد امکان پیش‌بینی نمی‌دهد. دربی بازی بسیار غیرمنتظره‌ای است و مطمئن هستم بازی تهاجمی را خواهیم دید، چون استقلال این فصل نیرو‌های تهاجمی آماده‌ای دارد و دستش مانند فصل قبل بسته نیست. پرسپولیس هم به شرایط نرمالی رسیده و همان تیم خطرناک شده است.  

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn