تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 19:04
20 بازدید
کد خبر : 322673

من علی علیپور هرگز قبل دربی برای تیم رقیب کُری نمی خوانم

من علی علیپور هرگز قبل دربی برای تیم رقیب کُری نمی خوانم

پرسپولیس موفق شد با برتری ۲ برصفر برابر آلومینیوم اراک، ۳ امتیاز شیرین در آستانه دربی کسب کند. به گزارش سایت خبری پرسون، بدون کوچک ترین تردیدی، بهترین بازیکن پرسپولیس در دیدار با آلومینیوم اراک، علی علیپور بود که موفق شد یک گل زیبا بزند و یک پنالتی هم گرفت که محمدحسین کنعانی زادگان


پرسپولیس موفق شد با برتری ۲ برصفر برابر آلومینیوم اراک، ۳ امتیاز شیرین در آستانه دربی کسب کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، بدون کوچک ترین تردیدی، بهترین بازیکن پرسپولیس در دیدار با آلومینیوم اراک، علی علیپور بود که موفق شد یک گل زیبا بزند و یک پنالتی هم گرفت که محمدحسین کنعانی زادگان آن را تبدیل به گل کند.

این پنالتی ازقضا کمی هم بحث برانگیز شد؛ علی علیپور که خودش توانسته بود از مدافعان آلومینیوم، پنالتی بگیرد، توپ را برداشت تا پشت ضربه بایستد. مهاجم گلزن پرسپولیس، از کنعانی زادگان نیز خواست که پنالتی را به او دهد اما مدافع قرمزها خودش پشت توپ رفت و آن را به گل اول تیمش تبدیل کرد.

برخی رسانه ها نوشتند و تصور هم براین بود که علی علیپور بابت این موضوع قهر کرده و حتی در جشن شادی تیمش نیز شرکت نکرده است. به همین بهانه سراغ ستاره بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک رفتیم؛

تبریک می گوییم، بالاخره طلسم این فصل شکسته شد و توانستی اولین گل خودت در فصل جدید را به ثمر برسانی؟

خدا را شکر، باید از همبازیان خودم تشکر کنم که کمک کردند در این مسابقه موفق شوم. فوتبال یک بازی گروهی است و انفرادی نیست.

دلیل اینکه گلزنی ات ۴ هفته طول کشید چه بود؟

به نظرم یک مقدار هم بدشانسی بود. من می توانستم از همان بازی اول موفق به گلزنی شوم اما قسمت نشد. اینکه بعد از ۳ هفته توانستم گل بزنم باز هم مایه خوشحالی است. امیدوارم این گلزنی ها تداوم داشته باشد.

آلومینیوم اراک را چه طور دیدی؟

آلومینیوم همیشه تیم خوبی بوده و مجتبی حسینی هم از مربیان کاربلد فوتبال ماست ولی انگیزه ما خیلی زیاد بود. ما محکوم به برد بودیم و باید ۳ امتیاز این مسابقه را به دست می آوردیم و خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

نتیجه تساوی استقلال با نساجی مازندران چقدر روی پیروزی یا نمایش بهتر شما تأثیرداشت؟ به هر حال می دانستید رقیب سنتی امتیاز از دست داده و شما می توانید با پیروزی، فاصله خود را افزایش دهید.

ببینید، در تمام این سال ها و تا جایی که حافظه ام یاری می کند، بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس، هرگز به نتیجه تیم رقیب یا تیم های دیگر کاری نداشته اند. ما یاد گرفتیم روی بازی خود تمرکز کنیم و این بار هم همین طور بود. اینکه تیم رقیب چه نتیجه ای گرفته یا نگرفته، ممکن است تمرکز شما را برهم بزند.

نتیجه را که می دانستید؟!

صد درصد می دانستیم! مگر می شود ندانیم اما روی بازی خود تمرکز کرده بودیم. ما باید آلومینیوم اراک را می بردیم تا از کورس مدعیان و صدرجدول فاصله نگیریم و این مهم ترین هدف ما بود.

یک گل زدی که آفساید اعلام شد و یکی هم زدی که نمی شد رد کرد! نظری نداری؟

آن گل به درستی آفساید اعلام شد و شکی هم در آفساید بودن آن وجود ندارد. گل بعدی هم خواست خدا بود و خوشحالم که توانستم به عنوان یکی از اعضای تیم پرسپولیس، به پیروزی و موفقیت تیم خودم کمک کنم.

یکی از بحث برانگیزترین لحظات مسابقه بعد در دقیقه ۴ بود. جایی که امید عالیشاه توپ را درون محوطه جریمه ارسال کرد، توپ را استُپ کردی و مدافعان حریف روی تو خراب شدند تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. بعد از این صحنه توپ را برداشتی و از محمدحسین کنعانی زادگان خواستی که خودت پنالتی بزنی اما چنین نشد و همبازی ات آن را تبدیل به گل کرد؟

به هر حال دوست داشتم اولین گل خودم در فصل جدید را بزنم و به همین خاطر چنین درخواستی کردم. مهم این بود که آن پنالتی تبدیل به گل شود که خدا را شکر این چنین شد.

اما در شادی پس از گل شرکت نکردی تا این شائبه به وجود بیاید که قهر کرده ای؟!

قهر با حسین کنعانی زادگان بر سر یک پنالتی؟! اصلا و ابدا چنین نیست. من و حسین نداریم و هرکسی گل بزند مهم موفقیت پرسپولیس است. من گفتم که آن لحظه دوست داشتم گل بزنم چون تلاش می کردم ولی تبدیل به گل نمی شد و ۳ هفته بدشانسی را پشت سر گذاشته بودم. اینکه قهر کرده باشم و این حرف ها اصلا درست نیست.

البته کنعانی زادگان بلافاصله پس از شادی با سایر همبازیانش، نزد تو آمد تا با هم شادی کند و به نوعی هم دلجویی کرده باشد؟

ما در پرسپولیس همه با هم رفیق هستیم و برای یک هدف می جنگیم. این طور نیست که من گل بزنم و اسم من ثبت شود آن قدر مهم باشد که بخواهیم با همبازی خود قهر کنیم. شعار هم نمی دهم و باز تکرار می کنم آن لحظه دوست داشتم اولین گل فصل خود را ثبت کنم اما انصافا حسین هم عالی پنالتی زد.

معمولا مهاجمان وقتی گل نمی زنند، فشار زیادی را متحمل می شوند. حالا به نظر می رسد این فشار مضاعف از روی شانه های علی علیپور برداشته شده باشد. این طور نیست؟

چرا، همین طور است. البته آن قدر تجربه دارم که بدانم با زدن اولین گل، همه چیز درست می شود و به روال طبیعی برمی گردد. امیدوارم با کمک همبازیانم در بازی های بعدی هم بتوانم بازیکن مثمر ثمری برای پرسپولیس باشم.

رقیبان سرسختی هم مثل عیسی آل کثیر و لوکاس ژوائو داری. از این رقابت بگو؟

این رقابت در نهایت به سود پرسپولیس است. من همیشه از رقابت در عین رفاقت لذت برده ام و خوشحالم که بتوانیم در فصل جاری با گل های زیاد دل هواداران را شاد کنیم.

می دانستی با زدن یک گل دیگر در دربی، به تنهایی بهترین گلزن پرسپولیس در دربی و جدال های رودررو با استقلال، پس از پیروزی انقلاب می شوی؟

واقعا خیلی به این مسائل یا رکوردها فکر نمی کنم!

تو ۴ گل زدی که پس از انقلاب فقط مهدی هاشمی نسب موفق به زدن ۴ گل در دربی با پیراهن پرسپولیس شده است. تو این فرصت را داری که حتی به رکورد ۷ گل زده مرحوم صفر ایرانپاک در تاریخ دربی ها حمله کنی؟

لطفا بنویسید، من علی علیپور هرگز قبل دربی یا یا برای تیم رقیب کُری نخوانده و نمی خوانم. ما تمرین می کنیم، زحمت می کشیم و تمرکز می کنیم و هر حرفی هم داریم باید داخل زمین بزنیم. خدا مرحوم صفر ایرانپاک را بیامرزد. تاریخ پرسپولیس پُر از این چهره های استثنایی است و همین که ما وارث پیراهن پرافتخار این بزرگان شده ایم برای من یکی باعث غرور و افتخار است.

به عنوان سئوال آخر، نتیجه دربی پیش رو چه می شود؟

ما این هفته باید خوب تمرین کنیم، تمرکز کافی داشته باشیم و باقی اش دست خداست. هر تیمی شایسته باشد و در زمین بهتر و با تمرکز بیشتر بازی کند موفق خواهد شد.


منبع: خبرورزشی

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn