تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 23:52
9 بازدید
کد خبر : 322944

به دولت درباره بازگشت دانشجویان خاطی به دانشگاه تذکر داده‌‌ایم!

به دولت درباره بازگشت دانشجویان خاطی به دانشگاه تذکر داده‌‌ایم!

جامعه ورزشی آفتاب نو: نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بازگشت دانشجویان خاطی را بنده در جلسه کمیسیون به وزیر بهداشت تذکر دادم. این مسئله در  صحن علنی مجلس نیز مطرح و به مجموعه دولت تذکر داده شد.   فاطمه محمدبیگی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  گفت: جمهوری

جامعه ورزشی آفتاب نو:

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بازگشت دانشجویان خاطی را بنده در جلسه کمیسیون به وزیر بهداشت تذکر دادم. این مسئله در  صحن علنی مجلس نیز مطرح و به مجموعه دولت تذکر داده شد.

 

فاطمه محمدبیگی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  گفت: جمهوری اسلامی ایران سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه دارد. همه این تشکیلات حراست و بازرسی دارند. علاوه بر این‌ها ارگان‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و ارگان‌های امنیتی وجود دارد.

 

وی افزود: هر یک از این ارگان‌ها شرح وظایفی دارند. رئیس‌جمهور و دولت محترم مجری قانون اساسی و اسناد بالادستی نظام هستند. اجازه خروج از دایره قانون و مقررات جمهوری اسلامی ایران را ندارند. هر نوع تعیین آئین‌نامه جدید و وضع مقررات جدید نیازمند همکاری حقوقی و قانونی سه قوه با یکدیگر است.

 

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر آنچه که به حیثیت جمهوری اسلامی ایران آسیب برساند یا در چارچوب قوانین نظام تعریف نشود یا منجر به ضرر و زیان به ارکان نظام شود موجب خسران و عقب‌گرد کشور از آرمان‌هایی است که تابه‌حال به‌خاطر آن‌ها بیش از ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم کردیم.

 

محمدبیگی گفت: دست ارگان‌های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی باز است که عملکرد رئیس‌جمهور و همه وزرا نظارت کند. دولت تغییر کرده نظام که تغییر نکرده است. نباید شعارهایی دهند که ناقض قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. بنابراین دولت باید تمام کارهای خود را در هماهنگی با سه قوه و طبق شرح وظایف انجام دهد. وظیفه دولت مشخص است.

 

وی اظهار داشت: به‌عنوان یک‌ نماینده و خادم مردم به دولت گوشزد می‌کنم که شرح وظایف اجرایی خود را انجام دهد. قطعاً مجلس هم وظیفه نظارتی خود را انجام خواهد داد.

 

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوره‌ای که اغتشاشات زن زندگی آزادی بود بر اساس قوانین مصوب جمهوری اسلامی ایران با این دانشجویان خاطی برخورد شد. در حال حاضر هم قوانین تغییری نکرده است. قطعاً کمیسیون‌های نظارتی مجلس مثل اصل نود، کمیسیونی آموزش و تحقیقات و کمیسیون بهداشت در این مورد وظیفه نظارتی خود را انجام خواهند داد.

 

محمدبیگی گفت: موضوع برگشت دانشجویان خاطی را بنده در جلسه کمیسیون به وزیر بهداشت تذکر دادم. این مسئله در  صحن علنی مجلس نیز مطرح و به مجموعه دولت تذکر داده شد. 

 

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان نبض زنده جامعه هستند انقلاب اسلامی از دانشگاه در کشور ما شروع شد. حرکت‌های انقلابی مثل تسخیر لانه جاسوسی که معروف به انقلاب دوم شد هم از دانشگاه‌ها آغاز شد. این‌که امروز بخواهیم دانشگاه که مبدأ تحولات کشور است را به جنبش‌های واپس‌گرایی مثل جنبش زن، زندگی، آزادی ببریم جای تأسف دارد. جنبش‌های متروکی که در ۶۰ سال گذشته کشورهای غربی بوده است. 

 

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به دین، معنویت، حجاب و عفاف در جامعه جهانی در حال گسترش است. جوامع اروپایی  و آمریکایی در حال روی آوردن به اسلام هستند به طوری که دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حال تبدیل به پایگاه بسیج جمهوری اسلامی ایران هستند. آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی در خارج از کشور به خوبی در حال انتشار است.

 

محمدبیگی تأکید کرد: جای تعجب دارد که در چنین شرایطی برخی افراد در دولت بخواهند در کشور به شکل متحجرانه‌ای به موضوعاتی برگردیم که بسیاری از کشورها تجربه تلخ آن را داشتند و از آن عبور کرده‌اند. نتیجه این جنبش‌های واپس‌گرا چیزی جز به هم ریختگی، آشوب و فروپاشی کانون خانواده و نظام اجتماعی کشور نیست. 

 

وی ادامه داد: جای تعجب دارد که چرا دولت محترم به جای رسیدگی به امور معیشتی و اولویت‌های اقتصادی به فکر برگرداندن افراد خاطی و دارای سوءسابقه به برخی پست‌ها و دانشگاه‌ها است. 

 

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کسانی بیان کرد: که آرامش روان مردم را به هم زدند. کسانی که اذهان عمومی را تشویش کردند. کسانی که در کاهش امیدواری مردم نقش به سزایی ایفا کردند. کسانی که وحدت بین مردم و مسئولین را برهم زدند لیاقت بازگشت به پست‌هایی که مردم برای آن‌ها زحمت کشیدند و خون دادند. کسانی لایق خدمت به مردم هستند که ۱۲ شاخص مقام معظم رهبری در انتصابات را داشته باشند. 

 

محمدبیگی در خاتمه گفت: خط قرمز ما مشخص است به قول رئیس‌جمهور معیار ما قرآن و نهج‌البلاغه است و در قرآن بارها اشاره شده که نباید اجازه سلطه بیگانگان را به کشور دهیم. کسانی که به بیگانگان چراغ سبز نشان می‌دهند که کشور ما بیشتر تحریم شود. کسانی که به بیگانگان گرا می‌دهند که در کشور آشوب ایجاد شود بر اساس قاعده قرآنی و نهج‌البلاغه کسانی نیستند که بتوان زمام امور را به آن‌ها سپرد.

 

 

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn