تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 3:00
6 بازدید
کد خبر : 323108

ورزش زورخانه ای نمادی از اخلاق و معنویت است

ورزش زورخانه ای نمادی از اخلاق و معنویت است

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ دکتر “سارا فلاحی” در مراسم افتتاح زورخانه پوریای ولی شهر ایلام افزود: ورزشکاران وقتی به سمت اخلاق و معنویت حرکت می کنند، یعنی خط بطلانی بر نظریه ها ی غلط مثل عصر پسامعنویت است. وی اظهار داشت: این ورزش در دنیا برای ما آورده ها

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ دکتر “سارا فلاحی” در مراسم افتتاح زورخانه پوریای ولی شهر ایلام افزود: ورزشکاران وقتی به سمت اخلاق و معنویت حرکت می کنند، یعنی خط بطلانی بر نظریه ها ی غلط مثل عصر پسامعنویت است.

وی اظهار داشت: این ورزش در دنیا برای ما آورده ها و ارزش های بسیاری داشته است و تاریخ و فرهنگ ما را جهانی کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ورزش زورخانه ای فرهنگی و حماسی است که می خواهیم آن را به دنیا عرضه کنیم، این ورزش باید مورد توجه قرار گیرد چراکه هویت و نماد کشور است.

فلاحی تأکید کرد: افتخار می کنیم که به عنوان یک ملت متمدن در دنیا در حال پیشرفت در بخش های مختلف هستیم، امروز روی پاهای خود ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت تلاش های زیادی شده تا اعتبارات به ورزش استان تزریق شود.

فلاحی افزود: ورزش به یقین یک اولویت است، باید به این بخش توجه شود چراکه سرمایه گذاری روی بخش های اجتماعی جامعه است.

وی اظهار داشت: ورزش ارزان ترین راه برای تقویت سرمایه های اجتماعی است، در این حوزه تلاش شده از اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای تزریق در بخش ورزش استفاده شود.

فلاحی ادامه داد: حوزه ورزش بانوان در کشور مورد غفلت واقع شده است، در جلسه اخیر با رئیس جمهور مشکلات ورزش مطرح شد و دستور ساخت یک مجتمع فرهنگی و ورزشی و هشت باشگاه در شهرستان های استان برای بانوان از ایشان را گرفتم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ایلام قطب نفت و گاز در کشور محسوب می شود و برای احیای اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در استان باید تلاش کنیم.

فلاحی گفت: تیم های ورزشی متفرقه در استان برای رفتن به استان های دیگر نه پول دارند، نه مکان نه اتوبوس، تلاش کردیم با رایزنی این  مشکلات حل شود و البته باید ورزش و جوانان استان این تیم های متفرقه را ساماندهی کند.

ورزش باستانی می تواند به عنوان الگویی برای ورزش‌های دیگر باشد

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه ورزش باستانی می تواند به عنوان الگویی برای ورزش های دیگر باشد ،گفت: مردم ایلام هم در جبهه در حال جنگ بودند و هم در پشت جبهه رزمندگان را حمایت کردند و علی رغم بمباران و تجاوزات دشمن منطقه خودشان را ترک نکردند و سرباری بر دولت نبودند، این از ویژگی های شاخص مردم ایلام است که ریشه در غیرت و جوانمردی و تعصب این مردم دارد

“محمدسبحان حسنی” با بیان اینکه از اینکه در جمع شما ورزشکاران آن هم در رشته ورزش باستانی که این رشته هم مظهر قدرت و مظهر جوانمردی می باشد بسیار خرسند هستم، افزود : در واقع این ورزش به عنوان الگویی می تواند برای ورزش‌های دیگر باشد

وی با اشاره به اینکه سرآمد جوانمردی از ورزش زورخانه ای به حوزه های دیگر سرایت می کند،اظهار داشت: در کشور و استان ایلام این همه افراد قدرتمند و نیرومند هستند و پشتوانه ای برای قدرت ملی کشور ما می باشند، همین که در صحنه های بین المللی و ورزشی در رشته های مختلف ورزشکاران عزیز ما پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بالا می برند آنجا مظهر قدرت نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

حسنی ابراز امیدواری کرد همانطوری که تاکنون ورزشکاران این استان در حوزه های ورزشی خوش درخشیده و نام ایلام در سطح ملی و در سطح آسیا و جهانی مطرح است  در ادامه هم شاهد شکوفایی و سربلندی ایلام و ایلامیان و همه ورزشکاران و قهرمانان عزیز باشیم.

ایلام دارای ۴۶ هیأت استانی است/ زورخانه پوریای ولی در ایلام افتتاح شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: امروز یک حرکت  بسیار خوب در بحث ادامه احیا اماکن فصلی استان اتفاق افتاد آن هم در  یک روز خاص و در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت با حضور بزرگان ورزش استان که چندین سال بود به فراموشی سپرده شده بودند از آنها تجلیل و قدردانی شد.

شهاب شهبازی” در مراسم افتتاح زورخانه پوریای ولی شهر ایلام افزود: جای رسانه ملی در این برنامه خالی بود به هر حال یک برنامه ملی و مذهبی است که بارها هم در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه بزرگ ورزش هر ساله ورزش زورخانه ای در افتتاحیه برنامه ها هم قرار دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی خیلی بر ورزش و ترویج ورزش زورخانه ای تاکید دارند.

وی اظهار داشت: انتظار بود صدا و سیمای مرکز ایلام مثل همیشه که امروز هم یک روز خاص بود یک حضور خاص داشته باشند، این یک رویداد در سطح ملی و کشوری بود و بایستی پوشش داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: ورزش و جوانان متعلق به شخص خاصی نیست، یک جامعه ۳۷ هزار نفری است و ۴۶ هیأت استانی و ۳۲۴ هیأت شهرستانی است و متعلق به امثال بنده نیست  بلکه متعلق به یک جامعه ارزشمند و بزرگ است که نیاز به توجه دارد.

شهبازی اظهار داشت: امروز بزرگان رسانه و اهل قلم و رسانه های معتبر و وزین در این برنامه حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم که پاسداشت خوبی انجام دادند و ما به رهبر انقلاب اسلامی در این موضوع لبیک گفتیم.

انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn