تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 13:21
7 بازدید
کد خبر : 323630

توضیحات رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی در مورد ماجرای تست دوپینگ وزنه برداران: آنها دوپینگی نیستند

توضیحات رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی در مورد ماجرای تست دوپینگ وزنه برداران: آنها دوپینگی نیستند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ۶ ورزشکاری که از حضور در مسابقات محروم شده اند دوپینگی نیستند. به گزارش خبرگزاری آنا، غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفت و گو با رادیو ورزش در مورد جزییات مشکل تیم ملی وزنه برداری جوانان در مبحث تست دوپینگ عنوان

توضیحات رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی در مورد ماجرای تست دوپینگ وزنه برداران: آنها دوپینگی نیستند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ۶ ورزشکاری که از حضور در مسابقات محروم شده اند دوپینگی نیستند.

به گزارش خبرگزاری آنا، غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفت و گو با رادیو ورزش در مورد جزییات مشکل تیم ملی وزنه برداری جوانان در مبحث تست دوپینگ عنوان کرد: نادوی ایران فعالیت مستقل دارد و روش کار این است که بر اساس سیاست‌هایی که شورای مرکزی نادو با معاونت وزیر ورزش برگزار می‌کند تست گیری انجام می شود یا فدراسیون‌ها تقاضا می‌کنند و بر اساس خواست آنها تست گرفته می‌شود.

وی افزود: یک روش دیگر تست هم داریم که برای المپین‌ها هستند که از طرف وادا بدون هماهنگی در طول سال سه بار از ورزشکار تست گرفته می‌شود. اگر ورزشکار حضور نداشته باشد با اخطار و محرومیت مواجه می‌شود. در خصوص مشکل وزنه برداری باید بگویم از چند ماه قبل فدراسیون جهانی وزونه برداری فدراسیون‌های خود را تقسیم بندی می‌کند. در این تقسیم بندی فدراسیون ما در گروه A قرار می‌گیرد. این فدراسیون‌ها باید قبل از ۶ ماه از مسابقات دو بار ورزشکارانشان تست بدهند.

نوروزی ادامه داد: در این بازه زمانی ۶ ماهه که اوایل ژانویه به فدراسیون اعلام شده فاصله دو تست نباید کمتر از ۱۴ روز می‌بوده. اوایل خرداد فدراسیون وزنه برداری با ما نامه نگاری کر تا از جوانان وزنه برداری تست گرفته شود و همکاران ما هم تست می‌گیرند. تعدادی از جوانان در این اردو حضور نداشتند. حالا اردو تکمیل بوده یا نه را نمی‌دانم.   الان چند وقتی است که مسئولیت گرفتن تست با قراردادی که وادا امضا کرده با شرکت ایتاست. این شرکت ۱۵ روز قبل از اعزام به خواست فدراسیون وزنه برداری از نفرات تیم جوانان تست می‌گیرد، اما تست دوم که باید ۱۴ روز کمتر نباشد، چون فاصله‌ای با اعزام نداشته دو روز جلوتر انجام می‌شود. یعنی به جای ۱۴ روز فاصله ۱۲ روز جلوتر تست گرفته می‌شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: تعدادی از نفراتی که اعزام شدند تست به موقع دادند و برای ما هم فرستادند و اعزام هم شدند. مشکلی که وجود دارد فدراسیون‌ها به ما نامه می‌زنند، اما این بار فدراسیون وزنه برداری به ما لیستی نداده بود. در جلسه‌ای که روز گذشته با انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری و اسبقیان معاون وزیر ورزش داشتیم خودش هم پذیرفت هم که در این مسیر قصوری صورت گرفته است که از زیر مجموعه او بوده است و لیست را نداده اند که از چه کسانی تست گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که ۶ نفری که جواز حضور در مسابقات را نگرفته اند محرومیت دوپینگی هستند یا خیر گفت: نه اینها دوپینگی نیستند. فقط قوانین را رعایت نکردند و به همین دلیل نتوانستند در مسابقات شرکت کنند. در واقع محرومیت دوپینگی نداریم.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn