تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 0:06
15 بازدید
کد خبر : 324275

پزشکیان در سازمان ملل: خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ پیش‌شرطی هستیم /تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعۀ پایدار را متوقف می‌کند

پزشکیان در سازمان ملل: خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ پیش‌شرطی هستیم /تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعۀ پایدار را متوقف می‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» با بیان اینکه مواجهه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است، گفت: بیایید آینده‌ای عادلانه و پر رونق برای فرزاندانمان بیافرینیم؛ محور این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» با بیان اینکه مواجهه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است، گفت: بیایید آینده‌ای عادلانه و پر رونق برای فرزاندانمان بیافرینیم؛ محور این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی به‌منظور حضور کشورهای درحال توسعه در ساختار تصمیم‌گیری‌ها هستیم.

*دستیابی به صلح و توسعه نیازمند احترام به حق توسعۀ کشورها و رعایت اصول انصاف است. تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعۀ پایدار را متوقف می‌کند.

*مواجهه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است.

*نقش فرهنگ و ارزش‌های خانواده و ضرورت گفتگوهای بین نسلی به منظور حفظ ارزش‌های فرهنگی همزمان با توجه به نقش زنان دختران و توانمندسازی آنها انکار ناپذیر است.

*اولویت‌های کاری دولت من در سطح ملی نیز توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تأمین اجتماعی، ایجاد فرصت‌های برابر و کاهش انواع نابرابری، تقویت و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی زنان و جوانان و بهره‌مندی از محیط زیستی مطلوب می‌باشد.

*دستیابی به صلح و توسعه نیازمند به حق توسعه کشورها، توجه به اولویت‌های توسعه‌ای و ویژگی‌های فرهنگی رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در برابر کشورهای در حال توسعه است. تحریم‌های یک جانبه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده و این واقعیت می‌بایست در هر سندی که برای آینده تهیه می‌گردد لحاظ شود.

*{در پیشنهادی به دبیرکل سازمان ملل}:  پیشنهاد می کنم دبیرکل سازمان ملل متحد با کشورهای قربانی تحریم های یکجانبه، گزارشی جامعی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد. ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین المللی به منظور تضمین به کشورهای در حال توسعه در تصمیم گیری ها، هنجارسازی ها و شکل گیری ساختار عادلانه و پاسخگو برای رفع نیازهای مالی این کشورها هستیم.

*پیمان آینده و پیمان جهانی دیجیتال باید به کاهش شکاف شمال و جنوب جهانی به ویژه از طریق فناوری های نوین، ظرفیت‌سازی و رفع موانع کمک کند. ما بر این باوریم مشارکت برابر و موثر جنوب جهانی در حکمرانی جهانی اینترنت و هوش مصنوعی‌، احترام به قوانین ملی کشورها و مقابله با انحصارطلبی ضرورتی انکارناپذیر است.

*ما خواستار جهانی عاری از سلاح هسته ای و منطقه ای عاری از سلاح کشتار جمعی بدون هیچ پیش شرطی در خاورمیانه هستیم. ما به عنوان قربانی تروریسم، همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیش قدم بوده ایم و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که دنبال مقابله واقعی با تروریسم هستند.

*ایران خواهان منطقه ای قوی، متحد، امن و باثبات است که در آن منافع کشورها برای هم افزایی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و رفع مشکلات مشترک مصرف شود.

*در جهانی که مردم غیر نظامی در غزه با قساوت کشته می شوند و تروریسم کور دولتی زنان و کودکان را به خون می کشد و از نسل کشی و ترور حمایت می شود، هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نمی کند. پایان اشغالگری، توقف آپارتاید در فلسطین و آتش بس فوری در غزه پیش نیاز توسعه و صلح جهانی است. جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با سایر کشورها برای دستیابی به این اهداف است.

۲۷۲۷

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn