تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 0:31
7 بازدید
کد خبر : 324296

شمار شهدای لبنانی به ۴۹۲ نفر رسید

شمار شهدای لبنانی به ۴۹۲ نفر رسید

این خبر به‌ روزرسانی می‌شود… وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که شمار شهدای حملات امروز رژیم صهیونیستی به لبنان به ۴۹۲ و شمار مجروحان به ۱۶۴۵ افزایش یافت. حال برادر مجاهد علی کرکی خوب است حزب‌الله در واکنش به ادعا‌ی رسانه‌های مرتبط با رژیم مبنی بر ترور فرمانده مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد: حال برادر مجاهد

این خبر به‌ روزرسانی می‌شود…

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که شمار شهدای حملات امروز رژیم صهیونیستی به لبنان به ۴۹۲ و شمار مجروحان به ۱۶۴۵ افزایش یافت.


حال برادر مجاهد علی کرکی خوب است

حزب‌الله در واکنش به ادعا‌ی رسانه‌های مرتبط با رژیم مبنی بر ترور فرمانده مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد: حال برادر مجاهد علی کرکی خوب است و در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد.


شبکه المیادین از افزایش آمار شهدای لبنانی به ۳۲۵ نفر و زخمی‌ها به بیش از ۱۲۰۰ نفر خبر داد.


جنگ روانی دشمن صهیونیست علیه لبنانی‌ها

وزارت خارجه لبنان اخبار مربوط به تخلیه کارکنانش را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: پیروز خبر منتشر شده در یکی از پایگاه‌های خبری مبنی بر اقدام وزارتخارجه در تخلیه کارکنانش، این خبر کاملاً بی اساس است و از رسانه‌ها می‌خواهیم که نهایت دقت و مسئولیت پذیری را به ویژه در این برهه حساس ملی که لبنان با آن روبرو است، داشته باشند.

وزارت خارجه لبنان از ترویج دهندگان این اخبار بی اساس و جعلی خواسته است که در راستای رعب افکنی و مشارکت در جنگ روانی دشمن حرکت نکنند.

ساعتی قبل نیز، مدیر کل اداره دفاع مدنی لبنان به اخبار مربوط به تخلیه مراکز دفاع مدنی پس از تهدید رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

این در حالی است که در شبکه‌های اجتماعی اخباری منتشر شده بود مبنی اینکه نیروهای دفاع مدنی در برخی مناطق پس از این پیام تهدید آمیز رژیم صهیونیستی دریافت کردند مقرهای خود را تخلیه کردند.


 

حمله به ضاحیه بیروت

 منابع خبری دقایقی قبل از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت خبر دادند. خبرنگار المیادین گزارش داد که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به پایتخت لبنان، محله «ماضی» در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار گرفته است.

رسانه صهیونیستی هاآرتص مدعی شد که هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیروت ترور علی کرکی فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله بوده است.


حماس: در کنار برادران خود در مقاومت لبنان هستیم

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: حمله وحشیانه و گسترده صهیونیست‌ها به لبنان جنایت جنگی و نشانگر ماهیت نازی دشمن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تجاوز به لبنان نشان‌دهنده تنگنایی است که نتانیاهو در آن به سر می‌برد؛ تنگنایی که در پی سیاست‌های ناکارآمد وی که با توقف نسل‌کشی جمعی در غزه مخالف است ایجاد شده است.  همبستگی و ایستادگی خود در کنار برادرانمان در حزب‌الله و ملت برادرمان در لبنان را در رویارویی با این تجاوز وحشیانه مورد تاکید قرار می‌دهیم.  ما از دادگاه بین‌المللی کیفری می‌خواهیم که سران رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایتکاران جنگی تحت پیگرد قرار دهد و بازداشت کند.

جنبش حماس اعلام کرد: ما مسئولیت کامل جنایت‌های اشغالگران و کابینه نازی صهیونیستی در فلسطین و لبنان را متوجه دولت آمریکا می‌دانیم.  اگر حمایت و پوشش بدون قید وشرط آمریکا نبود، تجاوز به لبنان رخ نمی‌داد.


حیفا به شهر ارواح تبدیل شده است

رسانه های صهیونیستی از اوضاع شهر حیفا به دنبال حملات موشکی حزب الله لبنان خبر داد.

اسرائیل هیوم اعلام کرد که خیابان های شهر حیفا از شهرک نشینان به دنبال حمله موشکی حزب الله خالی شده است. این رسانه از تاثیر فوری حملات بر روی این شهر خبر داد.

برخی شهرک نشینان در کریات طبعون از قفل بودن پناهگاهها در این شهرک خبر دادند.

یک شهرک نشین از کریات بیالیک هم اعلام کرد که مشابه این وضعیت را حتی در سال ۲۰۰۶ ندیده است. همزمان مقامات صهیونیست در حیفا از تعطیلی مراکز آموزشی خبر دادند.


حمایت انصارالله یمن از مقاومت لبنان

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم می کنیم.

وی افزود: این جنایات مداوم رژیم صهیونیستی اگر حمایت و پوشش آمریکا نبود، ادامه نمی یافت.

وی بیان کرد: ما بار دیگر حمایت کامل خود را از لبنان اعلام می کنیم و در کنار لبنان و مقاومت اسلامی شجاع آن هستیم. از کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که دست از سکوت بردارند و موضع مسئولان به نفع امت اسلامی و در یاری مساله فلسطین و حمایت از جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان اتخاذ کنند.


موج شدید حملات حزب الله و شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیرهای خطر در ۲۰ منطقه در شمال فلسطین اشغالی از طبریه تا صفد به صدا درآمده و چند موشک به منطقه الجلیل اصابت کرده است.


۱۰۰ شهید و ۴۰۰ زخمی در حملات رژیم صهیونیستی

مرکز عملیات اورژانس وابسته به وزارت بهداشت لبنان آماری جدید از حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به لبنان ارائه کرد. در بیانیه این مرکز آمده است: حملات دشمن اسرائیلی به شهرک‌ها و روستاهای جنوب به شهادت ۱۸۲ نفر و زخمی شدن ۷۲۷ نفر منجرشده است.


واکنش آیت الله سیستانی به حملات ددمنشانه به لبنان

دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان واکنش نشان داد.

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است: در این روزهای سختی که مردم بزرگوار لبنان با آن روبرو هستند و به طور گسترده در معرض تجاوز ددمنشانه و با شیوه‌های وحشیانه اسرائیل شامل انفجار تعداد زیاد سیستم‌های ارتباطی شخصی و حمله به مناطق مسکونی مملو از شهروندان و زن و کودک و نیز حملات شدید به دهها روستا و شهرک در جنوب و بقاع قرار دارند و تاکنون شمار زیادی از رزمندگان مقاومت و غیرنظامیان بی گناه شهید و هزاران نفر از منازل و مناطق خود آواره شده اند، مرجعیت عالی دینی همبستگی خود با لبنانی‌های عزیز اعلام و با آنها ابراز همدردی می‌کند.

همچنین در این بیانیه آمده است: مرجعیت دست دعا به سوی خداوند متعال بر می‌دارد تا خداوند آنها را در پناه خود نگه دارد و از شر اشرار و مکر فاجران در امان بدارد و از خداوند برای شهیدان طلب رحمت و رضوان و برای مجروحان طلب شفای عاجل دارد.

در بیانیه آیت الله سیستانی بر ضرورت به کار بستن اهتمام و نهایت تلاش برای توقف این حمله وحشیانه مداوم و حمایت از ملت لبنان از تبعات ویرانگر آن تاکید و از مؤمنان خواسته شده است که در کاهش درد و رنج لبنانی‌ها و برآورده کردن نیازهای انسانی آنها بکوشند.

در پایان بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است: خداوند لبنان و ملت عزیز آن را از هر بلا و شری مصون بدارد.


تل آویو هدف قرار گرفت

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو خبر دادند. متعاقب آن صدای انفجارهای قوی تل آویو را لرزاند.

رسانه‌های صهیونیستی  از شنیده شدن صدای آژیر خطر در مناطق نزدیک به فرودگاه بن گورین خبر داد.

چندین فروند از موشک‌های شلیک‌شده از سمت لبنان به نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده است.


همزمان با تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در جنوب لبنان، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه مدعی شد ۸۰۰ هدف متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn