تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 0:50
10 بازدید
کد خبر : 324314

۳ نفری که مسابقات جهانی کشتی را از سایه المپیک خارج می کنند!

۳ نفری که مسابقات جهانی کشتی را از سایه المپیک خارج می کنند!

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در سالی که المپیک برگزار می‌شود، همه نگاه‌ها به این رویداد است. مسابقه‌ای که به دلیل برگزاری هر چهار سال یک‌بار، ارزشمندترین و معتبرترین مدال در رشته‌های انفرادی را برای ورزشکار به همراه دارد؛ بنابراین برگزاری مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی تاحدود نسبتا زیادی به لحاظ

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در سالی که المپیک برگزار می‌شود، همه نگاه‌ها به این رویداد است. مسابقه‌ای که به دلیل برگزاری هر چهار سال یک‌بار، ارزشمندترین و معتبرترین مدال در رشته‌های انفرادی را برای ورزشکار به همراه دارد؛ بنابراین برگزاری مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی تاحدود نسبتا زیادی به لحاظ تبلیغاتی از اهمیت کمتری در قیاس با المپیک برخوردار می‌شود.

سال ۲۰۲۱ که به دلیل لغو همه مسابقات جهانی در سال ۲۰۲۰ به خاطر شیوع کووید و تعویق یک ساله المپیک، اتحادیه جهانی تصمیم گرفت مسابقات جهانیِ بعد از المپیک را دو ماه بعد از رقابت‌های توکیو، در اوزان دهگانه برگزار کند هم چندین ستاره بزرگ کشتی دنیا در نروژ غایب بودند و طبیعتا مسابقات جهانی ۲۰۲۱ تحت‌الشعاع المپیک قرار گرفت.

امسال هم این رقابت‌ها قطعا زیر سایه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. مسابقاتی که صرفا در اوزان غیرالمپیکی برگزار می‌شود اما بدون شک بازگشت دیوید تیلور به تشک، بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی که چند ماه قبل و پس از شکست در انتخابی آمریکا اتفاق افتاد و احتمال حضور تانک روسی در وزن غیرالمپیکی، در حالی که مدعی اصلی این وزن تا پیش از این کامران قاسم‌پوری بوده که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان شده و خودش را به عنوان یکی از کشتی‌گیر زیرگیر و صاحب‌سبک در این وزن نشان داده، تاحدود زیادی امروز مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را از سایه المپیک خارج کرده است.

تا اینجای کار کامران قاسم‌پور نماینده ۹۲ کیلوگرم ایران در این رقابت‌هاست و اگر با آمادگی سال‌های قبل خود در تیرانا کشتی بگیرد، طبعا تیلور و سعدالله‌یف کار سختی مقابلش خواهند داشت. قاسم‌پور هم بعد از غیبت در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و تلاش ناکام برای حضور در المپیک و در واقع از دست دادن دو مسابقه مهم صربستان و فرانسه، بار دیگر به تشک مسابقه رسمی بازگشته است.

دیوید تیلور در انتخابی جهانی آلبانی نفر اول ۹۲ کیلوگرم آمریکا شد اما بعد از آن در مصاحبه‌ای عنوان کرد که هنوز درخصوص حضور در این رقابت‌ها به قطعیت نرسیده است، با این وجود بعید به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در این وزن نماینده دیگری غیر از تیلور داشته باشند.

عبدالرشید سعدالله‌یف هم به نظر می‎رسد بعد از آنکه صدور مجوز شرکت روس‌ها در مسابقات از سوی IOC ابلاغ شود، مسابقه انتخابی با آلن باگایف نفر اول ۹۲ کیلوگرم روسیه خواهد داشت تا بتواند حضورش در آلبانی را قطعی کند.

قطعا حضور این سه نفر در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی می‌تواند باعث جذابیت بیشتر رقابت‌ها شده و این مسابقات را تا حدود زیادی از سایه المپیک خارج کند.

/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn