تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 3:41
8 بازدید
کد خبر : 324436

اهمیت پرورش نیروهای جوان و نخبه برای آینده کشور | قدیری ابیانه: فساد در جوانان کمتر است

اهمیت پرورش نیروهای جوان و نخبه برای آینده کشور | قدیری ابیانه: فساد در جوانان کمتر است

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب نو، با اشاره به حکم رهبر انقلاب برای محمد مخبر در راستای شناسایی نیروهای جوان و نخبه، اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور به موضوع پرورش نیروهای نخبه و جوان تاکید داشتند تا نیروها دوران کارآموزی را طی کرده و پس

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب نو، با اشاره به حکم رهبر انقلاب برای محمد مخبر در راستای شناسایی نیروهای جوان و نخبه، اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور به موضوع پرورش نیروهای نخبه و جوان تاکید داشتند تا نیروها دوران کارآموزی را طی کرده و پس از کسب تجربه، در آینده مسئولیت‌های مهم را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: محمد مخبر برای امتداد سیاست‌های درست دولت شهید رئیسی ماموریت تربیت و شناسایی نیروهای جوان را برعهده گرفتند تا افرادی را در همان راستا تربیت کنند. این حکم موجب خشنودی نیروهای جوانی که قصد خدمت به کشور را دارند، شد.

قدیری ابیانه بیان کرد: ماموریت رهبر انقلاب که به آقای مخبر واگذار شده ماموریت بسیار مهمی است، چراکه موضوع جوانگرایی و تربیت نیروهای جوان از موضوعات اصلی و مهم امروز کشور است. البته این حکم از فلسفه وجودی دانشگاه‌ها برای تربیت دانشجویان در راستای پذیرش مسئولیت‌های حساس چیزی کم نمی‌کند و دانشگاه‌ها نیز باید نیروپروری و نخبه پروری را دنبال کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم رئیس جمهور نیز از این نیروهایی که پرورش داده می‌شوند برای پیشبرد اهداف دولت در چارچوب نظام استفاده کنند، افزود: مسئولیت پذیری در رده‌های بالا جای تجربه آموزی نیست، قرار نیست افرادی بیایند و با سیاست آزمون و خطا پیش برند، باید از آزمون و خطاهای قبلی درس گرفته باشند. همچنین جوانان باید پرورش داده شوند و توانایی لازم را برای مسئولیت پذیری کسب کنند، هرچند که صرف جوان بودن ملاک نیست، جوانان انرژی بیشتری داشته و در کار نیز سالم‌تر هستند و فساد در آنان کمتر است.

وی با اشاره به حضور نیروهای جوان پرورش یافته در دستگاه‌ اجرایی، گفت: این موضوع بستگی به رئیس جمهور دارد که از این نیروها استفاده کند یا خیر، متاسفانه در برخی از دستگاه‌های نیروهای باتجربه کنار گذاشته شده و افرادی که در بحران‌های سیاسی کشور مشارکت داشتند منصوب شدند، به هرحال اگر دولت چهاردهم از این امر استفاده کند، به نحو پیشبرد اهداف خود دولت نیز خواهد بود.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: ماموریت مخبر صرفا منوط به این دولت دانست برای آینده و دولت‌های بعدی این موضوع تربیت جوانان و شناسایی آن می‌تواند حائز اهمیت باشد.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn