تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 7:07
19 بازدید
کد خبر : 324564

زنان، ورزشگاه و تکرار مکرر یک چالش

زنان، ورزشگاه و تکرار مکرر یک چالش

محمدرضا ولی‌زادهخبرنگار  اتفاقی که نباید رخ می‌داد، افتاد؛ دربی ۱۰۴ بدون حضور بانوان برگزار می‌شود. رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی در فاصله ۲ روز تا برگزاری شهرآورد پایتخت اعلام کرد با توجه به ظرفیت فیزیکی ورزشگاه و همچنین به‌دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم برای تفکیک سکوها، امکان حضور زنان برای بازی استقلال و پرسپولیس وجود ندارد. 

محمدرضا ولی‌زادهخبرنگار

 اتفاقی که نباید رخ می‌داد، افتاد؛ دربی ۱۰۴ بدون حضور بانوان برگزار می‌شود. رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی در فاصله ۲ روز تا برگزاری شهرآورد پایتخت اعلام کرد با توجه به ظرفیت فیزیکی ورزشگاه و همچنین به‌دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم برای تفکیک سکوها، امکان حضور زنان برای بازی استقلال و پرسپولیس وجود ندارد. 

بیش از یک‌سال از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌گذرد. اتفاقی که با چالش‌های زیادی انجام شد. از همان ابتدا تردیدهایی نسبت به این ایده وجود داشت، اما اجرای آن برای فوتبال ایران گام مهمی بود. هر چند همین حالا هم مسیر حضور آن‌ها موانع متعددی دارد. مثلا در بیشتر ورزشگاه‌ها جایگاه بانوان در نامناسب‌ترین موقعیت ممکن است، حضورشان روی سکوها پرتعداد نیست و ظرفیت صندلی‌هایی که به زنان اختصاص پیدا می‌کند نیز اندک است. همه اینها در کنار بحران‌های فرهنگی داستانی جدا دارد اما نکته مهم این است که در مواجهه با مساله حضور زنان در ورزشگاه‌ها هربار از دم‌دستی‌ترین راهکار ممکن استفاده می‌شود.

اینکه ورزشگاه کوچک می‌شود یا بازی بزرگ اولین راه‌حل برای مدیریت بحران جلوگیری از ورود بانوان است، تنها فرار از مسئولیت‌پذیری است که در دیداری به اهمیت دربی می‌تواند عواقب بزرگتری هم داشته باشد. تلخ است که در پایتخت ایران یک زمین استاندارد برای برگزاری دربی پیدا نمی‌شود، اما بازی استقلال و پرسپولیس، ویترین فوتبال ایران است و یکی از مهم‌ترین رقابت‌های باشگاهی آسیا. پس چرا باید در چنین رقابتی زنان هزینه سوء مدیریت و برخورد سلیقه‌ای مدیران فوتبال ایران را بدهند؟ یا چرا برای یک‌بار هم که شده در برخورد با چنین موقعیت‌هایی ظرفیت تماشگران مرد محدودتر نمی‌شود؟ این نوع برخورد تمام تلاش‌های اخیر برای شکستن طلسم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn