تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 8:12
9 بازدید
کد خبر : 324613

CO2 یک ترکیب قدرتمند در مبارزه با سرطان

CO2 یک ترکیب قدرتمند در مبارزه با سرطان

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ هدف این فناوری جذب دی‌اکسیدکربن و استفاده از آن برای تولید لیکوپن است. این ترکیب یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود و به گوجه فرنگی، هندوانه و فلفل رنگدانه قرمز می‌دهد. “تکنولوژی زیست‌شناسی مصنوعی” جدید رویکرد پایدارتری را

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ هدف این فناوری جذب دی‌اکسیدکربن و استفاده از آن برای تولید لیکوپن است. این ترکیب یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود و به گوجه فرنگی، هندوانه و فلفل رنگدانه قرمز می‌دهد.

“تکنولوژی زیست‌شناسی مصنوعی” جدید رویکرد پایدارتری را در مقایسه با روش‌های سنتی ارائه می‌دهد. تیم به رهبری محقق یانگ جیانمینگ آن را به عنوان یک روش ارزان و آسان برای تولید لیکوپن توصیف می‌کند.

این تیم از قدرت میکروارگانیسم‌ها برای جذب دی اکسید کربن و تبدیل آن به لیکوپن استفاده کرد. این فرآیند نوآورانه، که به عنوان تثبیت کربن شناخته می‌شود، از فرآیند‌های طبیعی گیاهان برای ایجاد ترکیبات آلی تقلید می‌کند.

این فناوری به میکروارگانیسم‌هایی متکی است که به عنوان بیوراکتور عمل می‌کنند. این روش می‌تواند محصولات مختلفی (مانند مواد یا داروها) تولید کند در حالی که انتشار کربن را کاهش می‌دهد.

به طور خاص، یانگ تولید لیکوپن را با استفاده از یک باکتری طبیعی به نام Rhodopseudomonas palustris مطالعه کرده است. این باکتری را می‌توان در محیط‌های طبیعی مختلف مانند رسوبات دریایی و آب حوضچه یافت.

از طریق تکنیک‌های پیشرفته مهندسی ژنتیک، آنها توانایی میکروارگانیسم را برای جذب کربن افزایش داده‌اند. این فرآیند به تولید محصولات زیستی با ارزش کمک می‌کند.

گفته می‌شود که این روش‌های سنتی ناکارآمد هستند و به منابع قابل توجهی نیاز دارند و محصولات ناپاک تولید می‌کنند. سنتز شیمیایی گزینه دیگری است، اما یک فرآیند پیچیده و خواستار است.

کاربرد‌های بالقوه لیکوپن گسترده است و فراتر از استفاده از آن به عنوان یک رنگدانه طبیعی است. خواص آنتی اکسیدانی آن آن را به یک ترکیب ارزشمند در صنایع مختلف از جمله داروسازی و لوازم آرایشی تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، تصور می‌شود لیکوپن دارای خواص محافظتی در برابر بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی، برخی سرطان‌ها و دیابت است. همچنین ممکن است از سلامت استخوان‌ها حمایت کند.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn