تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 8:38
5 بازدید
کد خبر : 324632

روسیه: امیدواریم رئیس جدید IOC به غرب وابسته نباشد

روسیه: امیدواریم رئیس جدید IOC به غرب وابسته نباشد

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری تسنیم، میخائیل دگتیارف وزیر ورزش روسیه در این مورد اظهار داشت: رئیس جدید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) باید یک شخصیت مستقل بوده و به اراده جمعی غرب وابسته نباشد. این مقام دولتی روسیه خاطر نشان کرد: راه‌حل این مشکل که به ورزشکاران روسی اجازه حضور در مسابقات المپیک

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میخائیل دگتیارف وزیر ورزش روسیه در این مورد اظهار داشت: رئیس جدید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) باید یک شخصیت مستقل بوده و به اراده جمعی غرب وابسته نباشد.

این مقام دولتی روسیه خاطر نشان کرد: راه‌حل این مشکل که به ورزشکاران روسی اجازه حضور در مسابقات المپیک داده نمی‌شود، خارج از حوزه ورزش است. این یک موضوع سیاسی و تبعیض در خالص‌ترین شکل آن است. چند درگیری مسلحانه در جهان به طور همزمان در جریان است، اما تحریم‌ها منحصراً درباره روسیه و بلاروس اعمال می‌شود و فقط ورزشکاران این دو کشور مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

وزیر ورزش روسیه اظهار داشت: در آینده، اگر کمیته بین‌المللی المپیک نخواهد مقابل فشار سیاسی غرب مقاومت کند، ممکن است دایره تحریم‌ها به سایر کشورها هم گسترش پیدا کند.

در آگوست ۲۰۲۴، توماس باخ رئیس کنونی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد در پایان دوره خود، این سمت را ترک می‌کند. او از سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰ سال ریاست IOC را برعهده داشت. انتخابات ریاست جدید این سازمان در نشست IOC در ماه مارس (اسفند) در پایتخت یونان برگزار خواهد شد.

/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn