تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 12:04
6 بازدید
کد خبر : 324845

بهترین گزینه برای معامله گران بورسی! (اطلاع رسانی تبلیغی)

بهترین گزینه برای معامله گران بورسی! (اطلاع رسانی تبلیغی)

معامله گران در بورس بنا به شخصیت سرمایه گذاری که دارند می‌توانند در گزینه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، برای کسانی که دانش یا وفت کافی برای تحلیل و سرمایه‌گذاری در بازار سهام ندارند، ابزار مالی به نام صندوق‌های سرمایه گذاری وجود دارد که امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را برای آنان فراهم می‌کنند. این صندوق‌ها

معامله گران در بورس بنا به شخصیت سرمایه گذاری که دارند می‌توانند در گزینه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، برای کسانی که دانش یا وفت کافی برای تحلیل و سرمایه‌گذاری در بازار سهام ندارند، ابزار مالی به نام صندوق‌های سرمایه گذاری وجود دارد که امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را برای آنان فراهم می‌کنند. این صندوق‌ها دامنه متنوعی دارند و گزینه‌های گوناگونی از جمله صندوق طلا، صندوق سهامی و صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق درآمد ثابت را در برمی‌گیرند.

انواع سرمایه گذاری در بورس

بازار سرمایه نسبت به سایر کلاس‌های دارایی رسمی در بلندمدت بازدهی بیشتری دارد. برای سرمایه‌گذاری در بورس دو راه وجود دارد. روش اول؛ سرمایه‌گذاری مستقیم و روش دوم سرمایه گذاری غیرمستقیم است. هر کدام از این روش‌های سرمایه گذاری در بورس مزایا و معایب متفاوتی دارند.

سرمایه گذاری مستقیم و خرید سهام

سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس به این معنی است که سرمایه‌گذاران با اتکا به دانش اقتصادی و معاملاتی خود، سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس را رصد و تحلیل می‌کنند و هرکدام از شرکت‌ها را که پتانسیل رشد قیمتی داشته باشند، برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

خرید مستقیم سهام مناسب کدام دسته از معامله گران است؟

سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس ریسک بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس دارد. سرمایه گذاری مستقیم در بورس برای افرادی که دانش اقتصادی و معاملاتی کافی دارند و روزانه زمان کافی برای رصد و تحلیل بازار اختصاص می‌دهند، مناسب است.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری در بورس چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم، برای سرمایه‌گذارانی خوب است که شخصیت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری دارند. زیرا بازار سهام به دلیل ماهیتی که دارد یک بازار پرنوسان است و با کوچکترین اخبار سیاسی و اقتصادی نوسانات قیمتی زیادی را تجربه می‌کند. البته نباید از یاد برد که ریسک سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس بیشتر است.

سرمایه گذاری در صندوق‌ها

خرید صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس است. فرد سرمایه‌گذار دخالتی در انتخاب سبد دارایی صندوق ندارد و این مدیر صندوق است که سهام موجود در پورتفولیوی صندوق را انتخاب می‌کند.

بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری در بورس

صندوق‌های سهامی، صندوق‌های طلا و صندوق‌های درآمد ثابت از جمله گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری در بورس است. هر کدام از این صندوق‌ها ویژگی‌هایی دارند که مناسب افراد خاصی است.

صندوق‌های سهامی مناسب چه کسانی است؟
بهترین گزینه برای معامله گران بورسی! (اطلاع رسانی تبلیغی)

افراد زیادی هستند که تمایل دارند از سود بازار سهام بهره‌مند شوند، اما زمان و دانش اقتصادی کافی برای رصد و تحلیل بازار ندارند. چنین افرادی می‌توانند به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس، در صندوق‌های سرمایه گذاری شروع به فعالیت کنند. از سوی دیگر، شاخص قیمت کالا و خدمات در پنج سال گذشته از مرداد سال ۱۳۹۸ تا پایان مرداد ۱۴۰۳ تقریبا ۴۰۷ درصد رشد داشته است. این در حالی است که شاخص کل بازار اوراق بهادار در این بازه زمانی پنج ساله ۶۶۵.۵ درصد رشد را ثبت کرده است. این به معنای آن است که بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی معتبر در بازه زمانی مشابه بهتر از تورم عمل کرده‌اند.

در صندوق سهامی بیشترین حجم سبد سرمایه‌گذاری به سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و حق تقدم سهام اختصاص دارد. البته بخش کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری صندوق بنا به نظر مدیر صندوق می‌تواند به اوراق درآمد ثابت و سپرده بانکی اختصاص یابد.

صندوق‌های طلا مناسب چه کسانی است؟

یکی دیگر از دارایی‌هایی که برای سرمایه‌گذاران بورسی و معامله‌گران آن در دسترس قرار دارد، صندوق‌های طلا هستند. سرمایه‌گذاری در طلا همواره یکی از گزینه‌های محبوب سرمایه گذاری بین خانوار‌های ایرانی است. در سال‌های اخیر راهی برای سرمایه‌گذاری آسان در طلا به وجود آمده است که مزایایی نسبت به خرید طلای فیزیکی دارد. صندوق سرمایه گذاری طلا یک روش سرمایه گذاری در طلا است که از لحاظ خرید با پول کم و امنیت نگهداری مناسب‌تر است. برای سرمایه‌گذاری در طلای فیزیکی سرمایه‌گذاران باید هزینه‌هایی همچون اجرت طلا، سود فروشنده و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند، اما با سرمایه‌گذاری در صندوق طلا سرمایه‌گذاران لازم نیست چنین هزینه‌های اضافی را پرداخت کنند.

خرید طلای فیزیکی و سکه طلا به حداقل چند میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارد. اما سرمایه‌گذاران می‌توانند با حداقل ۵۰۰ هزار تومان در صندوق طلا سرمایه‌گذاری کنند. از سوی دیگر طلای فیزیکی همواره در معرض ریسک سرقت رفتن قرار دارد ولی صندوق طلا به دلیل این که به صورت آنلاین معامله می‌شود، چنین ریسکی ندارد.

صندوق‌های درآمد ثابت مناسب چه کسانی است؟

علاوه بر آنچه در بالا گفتیم، سرمایه‌گذارانی نیز وجود دارند که به دنبال سود هستند ولی نمی‌خواهند ریسک خاصی را قبول کنند. در واقع آنها سود کم‌دردسر و اندک را به سود زیاد ولی پرریسک ترجیح می‌دهند. چنین سرمایه‌گذارانی ممکن است تنها سپرده‌گذاری در بانک را بشناسند. اما سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت گزینه بهتری برای این سرمایه‌گذاران است.

علت این است که صندوق‌های درآمد ثابت سود بالاتری نسبت به بانک به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌دهند. همچنین این صندوق‌ها نرخ شکست ندارند. افرادی که در بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند اگر بخواهند قبل از موعد مقرر سرمایه خود را از بانک خارج کنند، باید بخشی از سود را به عنوان جریمه پرداخت کنند و در واقع سود آنها با نرخ شکست محاسبه می‌شود، اما صندوق درآمد ثابت نرخ شکست ندارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت روزشمار کسب سود کنند.

بهترین استراتژی معاملاتی در بازار سرمایه چیست؟

یک استراتژی مهم که نباید در بازار سهام از یاد ببرید، این است که هرگز همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. برای این منظور بخشی از سرمایه خود را در صندوق‌های سهامی قرار دهید. برای کاهش ریسک درست آن است که بخش دیگری از سرمایه خود را در صندوق طلا سرمایه‌گذاری کنید. به علاوه، اگر فرد ریسک‌گریزی هستید برای این که ریسک سرمایه‌گذاری را تا حد زیادی کاهش دهید، بخش دیگری از دارایی خود را در صندوق‌های درآمد ثابت که سود با ریسک بسیار پایین پرداخت می‌کنند، سرمایه گذاری کنید.

تولید این محتوا توسط نبض بازار صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید آن نیست.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn