تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 17:12
13 بازدید
کد خبر : 325183

بازیابی سلامت دو نوجوان معتاد زیر چتر «یاورشهر»

بازیابی سلامت دو نوجوان معتاد زیر چتر «یاورشهر»

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، محمد امین ۱۲ ساله و میلاد ۱۳ ساله است. در مرکز یاور شهر ۲ با یکدیگر آشنا و امروز دو دوست جدا نشدنی هستند. هر دو از اینکه روزهای ترک اعتیاد را تجربه می کنند خوشحال هستند. محمدامین ۱۲ ساله درباره داستان زندگی اش می

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، محمد امین ۱۲ ساله و میلاد ۱۳ ساله است. در مرکز یاور شهر ۲ با یکدیگر آشنا و امروز دو دوست جدا نشدنی هستند. هر دو از اینکه روزهای ترک اعتیاد را تجربه می کنند خوشحال هستند.

محمدامین ۱۲ ساله درباره داستان زندگی اش می گوید: «پدر و مادرم فقیر هستند و در منطقه ای در شرق تهران زندگی می کنند. مجبور شدم در یک کارگاه خیاطی کارم را شروع کنم. هیچ وقت فرصت تحصیل نداشتم و همیشه آرزوی مدرسه رفتن داشتم، اما شرایط مالی خانواده ام به من فرصت درس خواندن نداد و متاسفانه بی سواد ماندم»

وی ادامه می دهد: «وقتی برای اولین بار ماده مخدر گل را از نزدیک دیدم و استعمال کردم، فکر می کردم سیگار کشیده ام. هرگز نمی دانستم موادمخدر مصرف کرده ام تا اینکه کم کم حس کردم وابستگی شدید دارم.

محمدامین در ادامه تعریف می کند: «یک روز در یکی از بوستان های شهر در حال مصرف مواد مخدر گل بودم که ناگهان خودروی حامی شهر مقابلم ایستاد و مرا به داخل خودرو هدایت کردند و پس از غربالگری به مرکز یاورشهر ۲ آوردند. امروز حدود سه ماه است که حس پاکی را تجربه می کنم.»

میلاد دیگر نوجوان ۱۳ ساله ساکن یاورشهر شماره ۲ است که وی نیز به دلیل فقر خانواده در خیابان ها کار می کرده و در همان خیابان نیز با اعتیاد و موادمخدر شیشه آشنا شده است.

این نوجوان همچون محمدامین در حین مصرف موادمخدر در یکی از بوستان های شهر تهران از سوی مددکاران حامی شهر ساماندهی و به یاورشهر شماره ۲ ویژه منع پذیرشی های زیر ۱۸ سال منتقل شده است. متاسفانه او معتاد به مواد مخدر شیشه شده بود.همچون برخی نوجوانانی که در پایتخت گرفتار اعتیاد هستند و به غیر از شهرداری تهران هیچ نهادی مسئولیت ساماندهی شان را به عهده نمی گیرد و تمامی منع پذیرشی‌ها توسط شهرداری با آغوش باز پذیرفته شده‌اند.

هر دوی این نوجوانان تصمیم دارند با کمک مددکاران حامی شهر سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی از مصرف موادمخدر پاک شوند و پاک نیز باقی بمانند. سپس درس بخوانند و از راه درست، مسیر جدید زندگی را آغاز کنند.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn