تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 17:15
3 بازدید
کد خبر : 325188

۹ نکته کلیدی برای آبرسانی به موها و درمان موهای خشک

۹ نکته کلیدی برای آبرسانی به موها و درمان موهای خشک

حفظ رطوبت در موهایی که به‌طور طبیعی خشک هستند برای جلوگیری از شکستن، دو شاخه شدن انتهای مو، موخوره و گره خوردن، کلیدی است. وقتی مو شکننده یا شبیه کاه می‌شود، نشان‌دهنده کم‌آبی آن است. از طرف دیگر موهای مرطوب شاداب و انعطاف‌پذیرند. در ادامه توصیه‌های آرایشگران حرفه‌ای و متخصصان برای حفظ رطوبت موها (حتی

حفظ رطوبت در موهایی که به‌طور طبیعی خشک هستند برای جلوگیری از شکستن، دو شاخه شدن انتهای مو، موخوره و گره خوردن، کلیدی است. وقتی مو شکننده یا شبیه کاه می‌شود، نشان‌دهنده کم‌آبی آن است. از طرف دیگر موهای مرطوب شاداب و انعطاف‌پذیرند. در ادامه توصیه‌های آرایشگران حرفه‌ای و متخصصان برای حفظ رطوبت موها (حتی برای افرادی که به‌طور طبیعی موهای خشکی دارند) را بررسی می‌کنیم.

۱. با آبرسانی سبک شروع کنید

اولین قدم برای مرطوب کردن مو استفاده از محصولات مبتنی بر آب است. قبل از استفاده از محصولات سنگین‌تر مانند روغن‌ها یا کرم‌ها، لازم است که رطوبت به داخل مو کشیده شود. محصولات مبتنی بر آب، زیرساخت هیدراتاسیون مناسب را ایجاد می‌کنند.

۲. با روغن‌ها و کرم‌ها رطوبت را به دام بیندازید

هنگامی که آبرسانی انجام شد، آن را با روغن یا کرم بپوشانید. روغن‌ها را بر اساس نوع موهایتان انتخاب کنید. موهای نازک و ظریف از روغن‌های سبک‌تری مانند آرگان یا جوجوبا سود می‌برند، در حالی که روغن‌های سنگین‌تر مانند کرچک یا نارگیل برای موهای زبر مناسب‌ترند.

به دام انداختن رطوبت با این محصولات همچنین کوتیکول را غیر قابل نفوذ می‌کند و ظاهری درخشان‌تری به مو می‌دهد.

۳. هفته‌ای یک بار از نرم‌کننده عمیق استفاده کنید

برای اینکه موهایتان رطوبت بیشتری پیدا کند، حداقل هفته‌ای یک بار از یک نرم‌کننده عمیق استفاده کنید. نرم‌کننده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سرتان بگذارید و در حالت ایده‌آل به آن گرما بدهید. گرما کوتیکول مو را باز می‌کند و به محصول اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری نفوذ کند.

۴. به جای شامپو از نرم‌کننده استفاده کنید

برای کسانی که مرتب موهای خود را می‌شویند، این روش که شامل شستن موها با نرم‌کننده به جای شامپو است می‌تواند کمک‌کننده باشد. (چند بار در هفته موهایمان را بشوریم؟)

این کار که به آن Co-washing می‌گویند به حفظ روغن‌های طبیعی و هیدراتاسیون به‌ویژه برای موهای خشک یا مجعد کمک می‌کند.

شستشوی مو با نرم‌کننده اثرات پاک‌کنندگی شامپو را که می‌تواند باعث خشکی موها شود به حداقل می‌رساند.

۵. از شامپو خشک مرطوب‌کننده استفاده کنید

شامپو خشک یک گزینه عالی برای طراوت بخشیدن به موها بدون شستشو است، به خصوص نمونه‌هایی از آن که ترکیبات مرطوب‌کننده را در خود جای داده‌اند. این شامپوها چربی اضافی موها را جذب می‌کنند و در عین حال تقویت‌کننده هستند؛ خصیصه‌ای که آنها را به گزینه‌ای مفید برای حفظ آبرسانی مو بین فواصل شستشو تبدیل می‌کند.

۶. از خشک‌کن با فناوری یونی استفاده کنید

خشک کردن مو با وسایل حرارتی مانند سشوار می‌تواند منجر به خشکی و آسیب‌دیدگی مو شود. اما استفاده از فناوری یونی می‌تواند این آسیب را کاهش دهد.

متخصصان پوست بسیاری خشک‌کن‌های یونی را توصیه می‌کنند که یون‌های منفی آزاد کرده و مولکول‌های آب را تجزیه می‌کنند. این کار فرآیند خشک شدن را تسریع می‌کند، موخوره را کاهش می‌دهد و موها را سالم‌تر و درخشان‌تر نگه می‌دارد.

۷. از ابزارهای باکیفیت استفاده کنید

برای استفاده از ابزارهای حرارتی، گزینه‌های با صفحات سرامیکی یا تورمالین را انتخاب کنید. این مواد گرما را به طور یکنواخت پخش می‌کنند و خطر آسیب‌دیدگی مو را کاهش می‌دهند. این ابزارهای استایل دادن مو همچنین باعث می‌شوند موها را کمتر بکشید و به حفظ رطوبت آنها کمک می‌کنند.

۸. هنگام خواب از موهایتان محافظت کنید

مراقبت شبانه برای حفظ رطوبت موها بسیار مهم است. روبالشی‌های نخی می‌توانند رطوبت موهای شما را جذب کنند و منجر به خشکی ‌آنها شوند. برای جلوگیری از از دست دادن رطوبت موها در طول شب، از روبالشی‌های ساتن استفاده کنید یا موهایتان را در یک روسری ساتن بپیچید.

برای هیدراتاسیون بیشتر، قبل از خواب یک افشانه ملایم آب و چند قطره روغن روی موهایتان اعمال کنید.

۹. محصولات درمانی پوست سر را فقط به ریشه موها بمالید

برای مشکلاتی مانند شوره سر یا خارش پوست سر، درمان‌ها را مستقیماً روی ریشه موها اعمال کنید. محصولاتی که حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک هستند می‌توانند باعث خشکی موها شوند. درنتیجه برای جلوگیری از خشک شدن بقیه مو، مهم است که محصول را فقط روی پوست سر بمالید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn