تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 18:04
4 بازدید
کد خبر : 325240

ملکه موریانه موجودات غول پیکری که ۵۰ سال عمر دارند / دویدن وقتی در خانه دیده میشن

ملکه موریانه موجودات غول پیکری که ۵۰ سال عمر دارند / دویدن وقتی در خانه دیده میشن

شایانیوز- راز بقا حیوانات جهانیست پر رمز و راز که اگر موجوداتی با مغز و شعور انسان بودند، بی شک جهان حال حاضر بسیار متفاوت و پیشرفته تر از حال حاضر بود، یا شاید هم سرنگون شده. تصور کنید حیوانات و حشرات و پرندگان و آبزیان جای انسان رو می گرفتند، چه میشد؟ یا جهانی

شایانیوز- راز بقا حیوانات جهانیست پر رمز و راز که اگر موجوداتی با مغز و شعور انسان بودند، بی شک جهان حال حاضر بسیار متفاوت و پیشرفته تر از حال حاضر بود، یا شاید هم سرنگون شده. تصور کنید حیوانات و حشرات و پرندگان و آبزیان جای انسان رو می گرفتند، چه میشد؟ یا جهانی بسیار جذاب تر از حال حاضر داشتیم، یا جهانی ویران شده و به دور از شرایط زندگی داشتیم! در مطالب قبلی راجب حیوانات عجیبی همچون کبوتر بوداپست و بز آلپاینی و غیره صحبت کردیم، اما اینبار رفتیم سراغ حشرات. مثلا موریانه و ملکه اش که جثه ای نرم و کوچیک داره، در مقایسه با دیگر موریانه ها اتفاقا خیلی هم بزرگ هستن و اجتماعی. این حشرات کلنی شون رو به سه بخش مختلف با مسئولیت های متفاوت تقسیم می کنند که خب یکی از اونها کارگران هستند و اون یکیشون سرباز و دیگری تولید مثل کنندگان. موریانه ملکه و موریانه شاه نیز به عنوان تولید مثل کننده اولیه کلنی محسوب میشه. موریانه ها ملکه جوری هستند که میشه به راحتی اونها رو از طریق اندازه و نقشی که دارند نسبت به دیگر کاست های موریانه تشخیص داد. 

ملکه موریانه ها

چرا که موریانه های ملکه از لحاظ اندازه ای برتر هستند مسئولیت تولید مثل جهت اطمینان از رشد و پایداری کلنی رو دارند. 

از طرفی از اونجایی که موریانه ها ملکه رو به عنوان مبتکر هجوم موریانه ها میشه شناخت، میتونن آسیب بسیاری به اموال شما در خانه یا هر کجای دیگر وارد کنند.

ملکه موریانه ها

ملکه موریانه اول به شکل پرنده و بعد با ظاهر موریانه

جالبه که بدونید موریانه ها در مراحل اولیه زندگیشون پرنده هستند، پس قطعا ظاهر اونها منعکس کننده دیگر موریانه های کاست می باشد. ولی با همه این تفاسیر زمانی که اونها وظیفه تولید مثلشون رو انجام میدن و شروع میکنن به ساخت یه کلنی جدید، ظاهرشون شروع میکنه به تغییر یافتن.

ملکه موریانه ها

در اینجا چون تخم های تولید شده داخل شکم موریانه زیاده، پس شکم ملکه شروع میکنه به شفاف تر شدن اونقدری کشیده میشه به اندازه یک انگشت دست ما میشه. از طرفی هم رنگ ملکه موریانه به رنگ موریانه های کارگر هستش و موریانه های زیرزمینی هم اغلب به رنگ سفید و روشن هستند. ولی خب رنگ موریانه های ملکه چوب خشک قهوه ای رنگ و مایل به زرد می باشد.

اندازه ملکه موریانه چقدر است؟

اندازه و ابعاد ملکه موریاه بسته به تعداد تخم هایی که در شکم داره و تولید میکنه میتونه متفاوت باشه. اما خب طول متوسط ملکه بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر است و یا اینکه کمی از موریانه کارگر بزرگ تر میشه. ملکه موریانه ها اگر اونقدری بزرگ بشه که نتونه به خوبی و راحت حرکت کنه، مجبور میشه که دائما وابسته به موریانه های کارگر بشه.

ملکه موریانه ها

عمر عجیب ملکه موریانه

ملکه موریانه اینجوریه که اغلب به نسبت دیگر حشرات طول عمر بیشتری داره و به طور میانگین بخوایم بگیم طول عمر ملکه های موریانه بین ۱۵ تا ۲۰ سال طول میکشه که خب باعث میشه تا به قدیمی ترین موریانه کلنی تبدیل بشه. البته که نشونه هایی هم وجود دارن که میگن ملکه موریانه میتونه حتی تا ۵۰ سال هم عمر کنه. 

ملکه موریانه ها

دویدن ملکه موریانه ها وقتی تو خونه دیده میشه

در یکسری از خونه های مسکونی موریانه های ملکه ای زندگی می کنند که اغلب توسط صاحب خونه تشخیص داده میشن و به محض اینکه متخصص کنترل موریانه به روشی درست برای خارج کردن ملکه از خونه اقدام میکنه، اونها نابود خواهند شد.

ملکه موریانه ها

ملکه‌ های موریانه میتونن چند تخم گذاری داشته باشند؟

باور کنید یا نکنید ملکه های موریانه خیلی زیاد تخم گذاری می کنند. اونها تو یک دقیقه تا ۲۵ تخم، ۳۰۰۰۰ تخم در یک روز و بیش از ۱۱ میلیون تخم در سال می‌ گذارند. بدتر از این ارقام وقتیه که موریانه ملکه طول عمر زیادی میکنه و یعنی تقریبا با هر ده سال زندگی، میتونن ۱۶۵ میلیون تولید تخم داشته باشند. پس اگه موریانه تو خونه دیدین، سریعا اقدام به از بین بردنش داشته باشید.

ملکه موریانه ها

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn