تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 18:12
23 بازدید
کد خبر : 325249

پست به پست با استقلال و پرسپولیس/ ستاره بازی در دربی!/ چه ستاره ازبک باشد چه نباشد، تکلیف دربی این سمت زمین تعیین می‌شود

پست به پست با استقلال و پرسپولیس/ ستاره بازی در دربی!/ چه ستاره ازبک باشد چه نباشد، تکلیف دربی این سمت زمین تعیین می‌شود

به گزارش آفتاب نو، استقلال و پرسپولیس دربی شماره ۱۰۴ را فردا در حالی برگزار می‌کنند که هنوز کسی قطعی نمی‌داند ستاره پرسپولیس به این مسابقه می‌رسد یا خیر! راز گرانی در گل نهفته است! در فوتبال، مربیان در همه جای دنیا اساس کار تیمی و برنامه‌های خود برای رسیدن به گل و پیروزی را

به گزارش آفتاب نو، استقلال و پرسپولیس دربی شماره ۱۰۴ را فردا در حالی برگزار می‌کنند که هنوز کسی قطعی نمی‌داند ستاره پرسپولیس به این مسابقه می‌رسد یا خیر!

راز گرانی در گل نهفته است!

در فوتبال، مربیان در همه جای دنیا اساس کار تیمی و برنامه‌های خود برای رسیدن به گل و پیروزی را روی بازیکنی استوار می‌کنند که بیشترین استعداد و پتانسیل را در کار حمله و گلزنی و گلسازی داشته باشد.

استقلال و پرسپولیس هم در این فصل روی کاکل دو ستاره می‌چرخند رامین رضاییان برای آبی‌ها همان نقش و جایگاهی را دارد که اوستون اورونوف برای قرمزها…

فرض محال، محال نیست!

ستاره ازبک پرسپولیس در بازی قبل مصدوم شد و هنوز مشخص نیست به این مسابقه می‌رسد یا خیر اما بدون هیچ تردیدی امید همه هواداران پرسپولیس به حضور او و نقشه‌های مربیان در زمین، به ساق‌های این مهاجم تکنیکی بستگی دارد. اصلا کم نیستند کسانی که کل این اخبار را پلتیک گاریدو برای غافلگیری حریف می دانند!

حال بیاید فرض کنیم همه چیز همانطور که از قبل پیش بینی می‌شد، اتفاق بیفتد. در آن صورت استقلال مثل هر ۵ مسابقه‌ای که این فصل در لیگ برتر و آسیا به میدان رفته، تمام برنامه‌هایش را روی حمله از سمت راست و قدرت ارسال‌های رامین رضاییان استوار می‌کند و پرسپولیس نیز روی حرکات ویرانگر اورونوف از سمت چپ!

دوئل جذاب

این یعنی جذاب‌ترین و زیباترین دوئل انفرادی در دربی ۱۰۴ میان دو ستاره اصلی دو تیم خواهد بود، در سمت راست زمین استقلال و سمت چپ پرسپولیس حتی اگر اورونوف نباشد! چرا که در این صورت وحید امیری به این جناح می آید و برابر رامین با پشتوانه میلاد محمدی می ایستد.

ویژگی اصلی اورونوف و رامین رضاییان، غیرقابل پیش‌بینی بودن آنهاست. با این تفاسیر در مقام مقایسه خیلی نمی‌شود به اعداد و آمار اکتفا کرد اما کارنامه‌ای که باعث شده همه از این دو ستاره توقع گلسازی و گلزنی و موفقیت تیمشان را داشته باشند راهم نمی‌توان نادیده گرفت.

آمار دربی؛ خاطرات سرخ با یاغی شماره ۳۶

رامین رضاییان در ترکیب اصلی استقلال خواهد بود که همین مسئله او را تبدیل به سی و ششمین یاغی تاریخ می‌کند. در طول تاریخ بازیکنان زیادی پیراهن هر دو تیم را پوشیده‌اند اما فقط ۳۵ بازیکن در دربی با لباس هر دو فرصت بازی پیدا کردند.

به عنوان مثال «شیخ دیاباته» به پرسپولیس آمد اما سابقه دربی اش تنها محدود به لباس آبی می‌شود و جز این لیست قرار نمی‌گیرد. آخرین نفر این لیست «مسعود ریگی» بود که برای سومین بار با پیراهن قرمز به میدان خواهد آمد و البته اگر «سعید مهری» هم فرصت بازی پیدا کند، نفر سی و هفتم خواهد شد.

جالب اینکه در استقلال «آرمان رمضانی» هم هست که نفر سی و سوم این فهرست بود که حالا ۶ دربی با لباس آبی و یک دربی با لباس قرمز دارد. وجه مشترک اورونوف و رامین رضاییان این است که تمام سوابق آنها در دربی با پیراهن قرمز بوده است!

رامین پیش از این در ۴ دربی برای پرسپولیس به میدان رفت، یک گل زد و پاس گل هم داد اما اورونوف که زمستان سال قبل به پرسپولیس آمد تنها در یک دربی تا امروز به میدان رفته که بازی بدون گل مساوی شد.

آمار ملی؛ گلزن جام جهانی قربانی جوانگرایی

رامین رضاییان ۳۵ ساله طی دهه اخیر ستاره تیم ملی ایران بود اما در فیفادی شهریور توسط امیر قلعه نویی دعوت نشد. او پس از جام ملت‌های آسیا در فیفا دی فروردین دعوت و بازی هم کرد که آخرین بازی ملی او تا امروز است. رامین مشهورترین قربانی پروسه جوانگرایی در تیم ملی است.

رامین تا امروز در ۶۶ بازی ملی ۶ گل زده که برای یک دفاع راست آمار بسیار خوبی است. او در دو جام جهانی بازی کرده و گل هم زده، در ۳ جام ملت‌های آسیا تجربه حضور دارد که در دو تای آخر فیکس بازی کرد.

اما اورونوف که تنها ۲۴ سال سن دارد، از سال ۲۰۱۹ ملی پوش ازبکستان بوده و تا امروز در ۳۱ بازی ملی ۸ گل به ثمر رسانده است. او بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر ایران و قهرمانی پرسپولیس به تیم زیر ۲۳ سال کشورش پیوست و راهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. بلافاصله بعد از المپیک هم به اردوی تیم بزرگسالان ازبکستان آمد و در فیفادی شهریور در مسیر رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ بازی کرد.

ازبکستان هم در دور اول مقدماتی جام جهانی و هم در دور نهایی،  همگروه تیم کشورمان و جدی‌ترین مدعی صعود برای ماست! یعنی او حداقل دو بازی دیگر در آینده مقابل تیم کشورمان بازی می‌کند و البته که ازبک‌ها امیدوارند با او برای اولین بار به جام جهانی صعود کنند.

کارنامه این فصل؛ ستاره سرخ و مصدومیت بای دیفالت!

اورونوف بدون داشتن استراحت و با مصدومیتی که انگار از تولد با او بوده و تا ابد خواهد بود! در اردوی ترکیه به پرسپولیس ملحق شد. نداشتن استراحت و فرصت کم تمرین زیر نظر گاریدو باعث شد در مسابقه اول برابر ذوب آهن استراحت کند و نیمه دوم به میدان بیاید.

او در هر چهار مسابقه‌ای که پرسپولیس در لیگ ۲۴ برگزار کرده حضور داشته اما فقط ۲۴۴ دقیقه بازی کرد. فقط در هفته دوم مقابل تراکتور کامل حضور داشت و در بازی آخر مقابل آلومینیوم حتی به سوت پایان نیمه اول هم نرسید و به دلیل مصدومیت جای خود را به فرشاد احمدزاده داد.

با این وجود اورونوف یک گل در این فصل برای پرسپولیس زده و در لیگ نخبگان نیز برابر الاهلی مهمترین امید پرسپولیس برای گلزنی بود که البته ناکام ماند.

کارنامه این فصل؛ ستاره آبی و انفجار بمب نقل و انتقالات

اما رامین رضاییان که بمب نقل و انتقالات بود و در یک تصمیم غیر منتظره به اردوگاه رقیب پیوست. رامین طی دو فصل حضور در سپاهان ستاره لیگ برتر و تیمش بود. فصل قبل ۸ گل به عنوان یک مدافع زد و ۶ گل ساخت تا در جمع سه بازیکن موثر لیگ قرار گیرد.

استقلال در این فصل لیگ برتر تنها ۶ گل زده که نیمی از آنها را رامین از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند! او علاوه بر ۳ گل، پاس گل تنها برد استقلال در این فصل را هم ارسال کرد! در هفته اول مقابل شمس آذر و دقیقه ۹۰ + ۵ که تنها ۳ امتیاز آبی‌ها شد.

پس از آن استقلال دو مساوی ۲-۲ و یک شکست یک بر صفر مقابل هم نام خوزستانی داشت. رامین در تمام ۳۶۰ دقیقه حضور استقلال در این فصل حضور داشته است. او در تنها بازی استقلال در لیگ نخبگان هم ستاره میدان بود که یک گل ساخت و یک گل انفرادی به زیبایی زد تا استقلال ۳-۰ الغرافه را در قلعه حسن خان شکست دهد.

این میدان خالی از ستاره نیست

اما حتی اگر این آمار هم نبود، باز شکل بازی استقلال و پرسپولیس در این فصل ثابت می‌کرد که تمام امید و برنامه‌های مربیان برای پیروزی و رسیدن به گل و پیروزی روی این دو فوق ستاره استوار شده و چشم تمام فوتبال دوستان به عملکرد آنها در دربی ۱۰۴ خواهد بود.

حالا برخی می گویند نام اورونوف از لیست دربی خط خورده و برخی این خبر تایید نشده را برای گمراهی آبی ها می دانند. فرقی هم در اصل قضیه نمی کند، چرا که در غیاب اورونوف هم امیری باز دوئلی جذاب با رامین راه می اندازد و این منطقه با ستاره هایش تعیین کننده سرنوشت دربی خواهد بود. اگر اورونوف بود که دوئلی دیدنی می بینیم و اگر نرسید، باز دوئلی جذاب در راه است. 

این میدان در طول تاریخ همیشه ستاره ساخته و هرگز دست خالی نمانده است!

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn