تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 18:47
15 بازدید
کد خبر : 325287

بایدن: ایران از حمایت گروه‌های شبهه نظامی دست بردارد/ سلاح‌های خطرناکی می‌تواند از هوش مصنوعی ساخته شود

بایدن: ایران از حمایت گروه‌های شبهه نظامی دست بردارد/ سلاح‌های خطرناکی می‌تواند از هوش مصنوعی ساخته شود

با تکرار اتهامات این‌بار در مجمع عمومی سازمان ملل؛ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با تکرار اتهامات خود به ایران گفت: هنوز امکان دارد تا جلوی جنگ در غزه و لبنان گرفته شود این چیزی است که روی آن کار می‌کنیم لذا از ایران می‌خواهیم سلاح هسته‌ای نسازد و

با تکرار اتهامات این‌بار در مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با تکرار اتهامات خود به ایران گفت: هنوز امکان دارد تا جلوی جنگ در غزه و لبنان گرفته شود این چیزی است که روی آن کار می‌کنیم لذا از ایران می‌خواهیم سلاح هسته‌ای نسازد و از حمایت از گروه‌های شبه نظامی خودش دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری آنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا عصر امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بدون اشاره به حمایت تسلیحاتی این کشور و تروئیکای اروپایی از اوکراین اظهارکرد: جنگ «پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین شکست خورده است. ما در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم.

وی با اشاره به تحولات غزه و بدون در نظر گرفتن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: اسرائیل و فلسطین باید دارای دولت و کشور باشند و در امنیت زندگی بکنند. باید با خطر ایران مقابله کنیم. مصمم هستیم که از وقوع جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه جلوگیری کنیم. خیلی از مردم در مرز لبنان و اسرائیل آواره شده‌اند.

بایدن افزود: هنوز امکان دارد تا جلوی جنگ گرفته شود تا امنیت حاصل شود و مردم به سرزمین خود برگردند. باید به طرح دو کشوری پایبند باشیم.  

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: خیلی تلاش کردیم جنگ غزه به کل منطقه گسترش پیدا نکند؛ اما حزب‌الله لبنان از ۷ اکتبر تا الان با موشک اسرائیل را هدف قرار داده و در نتیجه خیلی مردم در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی آواره شده اند.

وی اظهارداشت: هنوز امکان دارد تا جلوی جنگ گرفته شود تا امنیت حاصل شده و مردم به سرزمین خود برگردند؛ این چیزی است که روی آن کار می‌کنیم.

بایدن با تکرار اتهامات خود به ایران این‌بار در مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران، تأکید کرد: از ایران می‌خواهیم سلاح هسته‌ای نسازد و از حمایت از گروه‌های شبه نظامی خودش دست بردارد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه دنیا باید از مسلح کردن ژنرال‌ها دست بردارد، گفت: جنگ‌ها باید تمام شوند.

وی همچنین ادامه داد: ما بهترین طرح مقابله با گرمایش زمین را در تاریخ راه اندازی کردیم. به دنبال این هستیم که دمای زمین را تا سال ۲۰۳۰ کاهش بدهیم و ۱۱ میلیارد دلار تا الان هزینه کردیم. ما به ۲۷ کشور دنیا واکس کرونا صادر کردیم. ما ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه کردیم تا مردم دنیا پیشرفت کنند!

بایدن تصریح کرد: ما به سازمان ملل قوی‌تر و متحدتر و پیشرفته‌تر نیاز داریم.  ما موظف هستیم تا مردم را برای آینده آماده کنیم. تا ۵۰ سال آینده مردم ما درگیر هوش مصنوعی می‌شوند باید آنها را آماده کنیم. سلاح‌های خطرناکی می‌تواند از هوش مصنوعی ساخته شود باید قواعد جهانی برای آن گذاشت.

 

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn