تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 19:13
32 بازدید
کد خبر : 325312

بهرام شفیع پرسپولیسی بود، عباس بهروان استقلالی/ نکونام و گاریدو  ترسو هستند، دربی مساوی می‌شود

بهرام شفیع پرسپولیسی بود، عباس بهروان استقلالی/ نکونام و گاریدو  ترسو هستند، دربی مساوی می‌شود

برای آنهایی که دربی‌ها را از اواخر دهه ۶۰ به خاطر می‌آورند نام اسکندر کوتی کاملاً آشنا است. گزارشگر قدیمی تلویزیون که ۸ بار سابقه گزارش دیدار استقلال – پرسپولیس را در کارنامه خود دارد اما حالا چند سالی است که ترجیح می‌دهد دور از گود بنشیند. به بهانه بازی استقلال و پرسپولیس سراغ این

برای آنهایی که دربی‌ها را از اواخر دهه ۶۰ به خاطر می‌آورند نام اسکندر کوتی کاملاً آشنا است. گزارشگر قدیمی تلویزیون که ۸ بار سابقه گزارش دیدار استقلال – پرسپولیس را در کارنامه خود دارد اما حالا چند سالی است که ترجیح می‌دهد دور از گود بنشیند. به بهانه بازی استقلال و پرسپولیس سراغ این گزارشگر قدیمی رفتیم و با او همکلام شدیم:

قبل از اینکه سراغ گزارشگری دربی برویم، می‌خواهیم از شما بپرسیم اولین مسابقه استقلال و پرسپولیس را چه زمانی از نزدیک تماشا کردید؟

اگر اشتباه نکنم سال ۱۳۶۲ بود. همراه با برادر خانمم به تهران آمده بودیم تا یک ماشین تحویل بگیریم ولی چون دربی هم برگزار می‌شد، ماندیم تا این بازی را از نزدیک ببینیم. همان دیداری که استقلال با تک گل پرویز مظلومی مسابقه را برد. قبل از آن جدال استقلال پرسپولیس را از نزدیک ندیده بودم.

بعداً این قضیه را به خود پرویز مظلومی هم گفتید؟

بله. ما هر دو خوزستانی هستیم وقتی به مظلومی گفتم خندید و به شوخی گفت: «حالا که اینطوری است در گزارشهایت از من تعریف کن!» البته همانطور که گفتم این حرف را به شوخی زد.

تا جایی که به خاطر داریم شما ۸ بار گزارشگر دربی بودید و جدال فوق العاده جنجالی دی سال ۱۳۷۳ را هم گزارش گردید.

بله. ۸ بار گزارشگر دربی بودم و آن مسابقه را هم از کنار زمین گزارش کردم. همان مسابقه‌ای که مجتبی محرمی و امیر قلعه نویی با یکدیگر درگیر شدند. اتفاقا بازی برگشت که در بندرعباس برگزار شد را هم من خودم گزارش کردم. پرواز من با بازیکنان استقلال و پرسپولیس یکی بود و داخل هواپیما می‌دیدم که آنها با هم بگو و بخند می‌کنند. به چند نفر از آنها گفتم شما اینجا با هم رفیق هستید ولی داخل زمین طوری رفتار می‌کنید که انگار پدر کشتگی دارید! می‌خندیدند و می‌گفتند حساب بازی جداست.

از همان مسابقه معروف سال ۷۳ برایمان بگویید

قبل از شروع بازی مدیر گروه ورزش شبکه ۲ به من گفت این مسابقه خیلی حساس است و احتمال درگیری دارد بنابراین بازی را از کنار زمین گزارش نکن ولی گفتم مگر می‌شود کنار زمین نبود؟ در تمام آن لحظات کنار زمین بودم و وقتی کار به درگیری کشیده شد سعی می‌کردم با عباراتی که به کار می‌برم فضا را حداقل برای تماشاگر تلویزیونی آرام کنم. به هر حال چاره دیگری وجود نداشت.

زمانی که شما بازی‌های استقلال و پرسپولیس را گزارش می‌کردید این تیم مملو و ستاره بود. از آن نسل کدام بازیکنان را بیشتر دوست داشتید؟

مهدی مهدوی کیا واقعاً با شخصیت بود. انصافاً علیرضا منصوریان هم از بین استقلالی‌ها خیلی مودب بود. این دو نفر را بیشتر دوست داشتم اما در گزارش خودم این مساله را دخالت نمی‌دادم.

شما خودتان چطور استقلالی بودید یا پرسپولیسی؟

من فوتبال بازی می‌کردم و مربی بودم هم برای تاج اهواز بازی کردم و هم برای پرسپولیس ماهشهر که تیم دایی ام بود بنابراین درهر دو تیم بوده ام.

می‌خواهیم با صراحت از شما بپرسیم آیا در میان گزارشگران هم کرکری استقلال و پرسپولیس وجود داشت؟

خدا بیامرز بهرام شفیع که پرسپولیسی بود و همه در سازمان این قضیه را می‌دانستند (می‌خندد) حتی گاهی اوقات صحبت می‌کرد تا بازی‌هایی که می‌خواهد گزارش کند، عوض شود. عباس بهروان هم که انشالله همیشه سلامت باشد، گاهی اوقات طوری گزارش می‌کرد که خیلی به سمت استقلال متمایل بود.

آن زمان برای گزارش دربی چقدر دستمزد می‌دادند؟

فکر می‌کنم برای گزارش دربی این اواخر چیزی حدود ۱۵۰ هزار تومان می‌دادند.

شما یکی از گزارشگران مطرح کشور بودید ولی ناگهان کنار کشیدید. چرا؟

اولاً که خسته شده بودم چون به هر حال سالها این کار را انجام داده بودم و جزو گزارشگران مطرح تلویزیون بودم.نسل جوان هم وارد شده بودند. علاوه بر آن، یکسری کم لطفی دیدم که ترجیح دادم برای حفظ شان و منزلت خودم کنار بکشم.

شما به تورنمنت‌های مختلفی اعزام شدید ولی به جام جهانی نرفتید. چرا؟

به نظرم حضور بقیه گزارشگران هم چندان موفقیت آمیز نبود. در جام جهانی ۱۹۹۰ آقایان بهرام شفیع و کیومرث صالح نیا اعزام شدند اما در برخی مسابقات اصلا آنها را به استادیوم راه ندادند. بعداً هم افرادی اعزام شدند که حق بعضی از آنها حضور در جام جهانی نبود. قطعاً من هم دوست داشتم در جام جهانی گزارش کنم ولی از اینکه چنین موقعیتی برایم فراهم نشد اصلا ناراحت نیستم.

 در جام ملت‌های ۲۰۰۰ لبنان گزارشگر تلویزیون ما بودید، آن زمان این شایعه مطرح بود که چند بازیکن تیم ملی شب قبل از مسابقه با کره جنوبی مشغول خوش گذرانی بودند. آیا واقعا چنین اتفاقی افتاد؟

متاسفانه باید بگویم بله. تیم بسیار خوبی داشتیم که می‌توانست قهرمان شود ولی شب قبل از بازی با کره اتفاقات دیگری رخ داد. یادم می‌آید گزارشگر تلویزیون ژاپن من را در هتل دید و گفت: مگر شما با کره جنوبی بازی ندارید؟ پس بازیکنان شما در لابی هتل و… چه می‌کنند؟

دلتان می‌خواهد دربی چهارم مهر را چه کسی گزارش کند؟

گزارشگران جوانی وارد کار شده‌اند که به نظرم توانمند هستند. البته اسم آنها را الان به خاطر نمی‌آورم ولی بچه‌های مستعدی هستند.

و سوال آخر؟ نتیجه دربی چه می‌شود؟

با توجه به اینکه هر دو مربی برای این مسابقه ترسو هستند به احتمال فراوان بازی مساوی تمام خواهد شد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn