تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 23:28
8 بازدید
کد خبر : 325555

سفارت ایران اتهام‌ مقام‌های سوئدی علیه تهران را رد کرد

سفارت ایران اتهام‌ مقام‌های سوئدی علیه تهران را رد کرد

دادستانی سوئد روز سه‌شنبه سوم مهر ۱۴۰۳ مدعی شد سرویس اطلاعاتی ایران در سال ۲۰۲۳ با هک یک اپراتور پیام کوتاه تلاش کرد مردم را به انتقام گرفتن از معترضانی که قرآن را سوزانده بودند، تشویق کند. سرویس اطلاعاتی سوئد، موسوم به ساپو نیز در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد یک گروه هکری برای اجرای یک کمپین نفوذ دست به

دادستانی سوئد روز سه‌شنبه سوم مهر ۱۴۰۳ مدعی شد سرویس اطلاعاتی ایران در سال ۲۰۲۳ با هک یک اپراتور پیام کوتاه تلاش کرد مردم را به انتقام گرفتن از معترضانی که قرآن را سوزانده بودند، تشویق کند.

سرویس اطلاعاتی سوئد، موسوم به ساپو نیز در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد یک گروه هکری برای اجرای یک کمپین نفوذ دست به اقدام زده بود که هدف آن، نشان دادن سوئد به‌عنوان یک کشور اسلام هراس بوده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهامات منتشره علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارسال پیامک به اتباع سوئد و تحریک آنها جهت انتقام از قرآن‌سوزان بی‌اساس است و این‌گونه اتهامات را رد می‌کند.

در بیانیه سفارت ایران در سوئد آمده است: سفارت اعتقاد دارد، طرح این مطالب و انتشار آن در رسانه‌ها، فضای روابط میان دو کشور را مسموم و متأثر می‌نماید.

سفارت ایران در استکهلم همچنین افزود: از ارگان‌های رسمی دولت سوئد انتظار داریم از طرح این مطالب غیر مستند علیه جمهوری اسلامی ایران جلوگیری نموده و در شرایطی که با تصمیم صحیح قوه قضائیه سوئد، عوامل هتاک به قرآن کریم تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند، اجازه ندهند این موضوع با حاشیه همراه شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn