تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 0:53
7 بازدید
کد خبر : 325627

ادامه خط صهیونیسم‌ستیزی در دولت چهاردهم

ادامه خط صهیونیسم‌ستیزی در دولت چهاردهم

به گزارش آفتاب نو، ثمانه اکوان، کارشناس مسائل بین‌الملل: مواضع جمهوری اسلامی ایران و شخص رئیس جمهور پزشکیان در قبال موضوع فلسطین و تقابل با رژیم صهیونیستی کاملا مشخص است. از ابتدا، سخنان ایشان در این باره مشخص و واضح بوده و در سفر اخیرشان به نیویورک برای حضور در مجمع سالانه سازمان ملل، در

به گزارش آفتاب نو، ثمانه اکوان، کارشناس مسائل بین‌الملل: مواضع جمهوری اسلامی ایران و شخص رئیس جمهور پزشکیان در قبال موضوع فلسطین و تقابل با رژیم صهیونیستی کاملا مشخص است. از ابتدا، سخنان ایشان در این باره مشخص و واضح بوده و در سفر اخیرشان به نیویورک برای حضور در مجمع سالانه سازمان ملل، در نشستی که در این سازمان داشتند و همچنین در نشست با روزنامه‌نگاران مطالبی را بیان کردند که به وضوح بیانگر این مسأله است که رژیم صهیونیستی دولتی اشغالگر است که مرتکب جنایات جنگی نظیر نسل‌کشی شده و هرچه زودتر بساط این ظلم و جنایت اسرائیلی‌ها باید برچیده شود. برآورد سخنان رئیس جمهور کشورمان در قبال موضوع فلسطین حکایت از آن دارد که اسرائیل به تنهایی دست به این جنایات نزده و دولت‌ها و کشورهای حامی آن باید برای پایان جنایات جنگی غزه اقدام کنند.

نکته مهم هجمه‌های بی‌پایه و اساسی است که در این بین درباب حمایت از فلسطین و تقابل با اسرائیل توسط برخی از افراد صورت می‌گیرد. اهمیت این موضوع از آن روست که اساسا رسانه‌های عبری‌زبان اسرائیلی از چنین اختلافاتی آن هم در سطح سران کشور و دولتمردان استفاده کرده و حتی اگر اختلافی هم وجود نداشته باشد، با جعل وقایع سعی در بازنمایی اختلاف بین ایرانیان دارند. مانورهای رسانه‌ای از داخل مبنی بر شکاف رویکرد کلی نظام و نیروهای مسلح در قبال اسرائیل با نگرش ریاست جمهور کشورمان، به سود منافع صهیونیستی مصرف می‌شود و پرداختن به این موضوع نوعی خودزنی است.

از طرفی، موضوع تقابل با اسرائیل و حمایت از فلسطین نه تنها موضوعی مورد وفاق بین رئیس جمهور و نظام است، بلکه هیأت همراه ایشان در سفر به نیویورک هم رویکردی همسو با نظام در قبال رژیم صهیونیستی دارند. به طور مثال، ظریف در پیامش رویکردی کاملا ضد صهیونیستی داشت و بر قاتل بودن رژیم و جنایات جنگی تل آویو تأکید کرد.

همچنین گفتنی است موضوع انتقام شهید اسماعیل هنیه از اسرائیل که در گفتار اخیر رئیس جمهور ایران مجددا بیان شد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به تعبیری این سخن حاکی از آن است که اسرائیل کار را به جایی رسانده که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران مهمان سیاسی این کشور را ترور می‌کند و قصد دارد با تحریک ایران، کشورمان را در قبال غرب تندرو جلوه دهد. رئیس جمهور و همچنین برخی دیگر از مقامات کشورمان، موضوع انتقام به « شیوه خاص خود» را بیان کرده اند که گفتنی است در این بین شیوه خاص ایران لزوما نظامی نیست. چه بسا تلاش جهت برقراری آتش بس و فشارهای دیگر بر روی رژیم صهیونیستی از جمله اقدامات ایران در راستای انتقام شهید هنیه باشد.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn