تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 7:33
6 بازدید
کد خبر : 325901

تحقیقات، یک گنج سازمانی

تحقیقات، یک گنج سازمانی

جامعه ورزشی آفتاب نو: در روز‌های آخر شهریور۱۴۰۳، مرتضی اعلمی مدیر عامل سازمان اتکا، به منظور بررسی طرح توسعه شهرک گلخانه‌ای در اراضی تابعه سازمان اتکا و ظرفیت سنجی طرح توسعه تعداد دام‌های سبک و سنگین در واحد‌های دامداری و دامپروری در ستاد شرکت مزارع نوین ایرانیان حضور پیدا کرد.اعلمی در این بازدید به نکات

جامعه ورزشی آفتاب نو:

در روز‌های آخر شهریور۱۴۰۳، مرتضی اعلمی مدیر عامل سازمان اتکا، به منظور بررسی طرح توسعه شهرک گلخانه‌ای در اراضی تابعه سازمان اتکا و ظرفیت سنجی طرح توسعه تعداد دام‌های سبک و سنگین در واحد‌های دامداری و دامپروری در ستاد شرکت مزارع نوین ایرانیان حضور پیدا کرد.
اعلمی در این بازدید به نکات مهم و کلیدی بسیار مهمی اشاره کرد.
نکاتی که عمل به آنها باعث توسعه پایدار و پیشرفت کشور عزیزمان ایران خواهد شد، اما آنچه مرا تشویق به نوشتن این یادداشت کرد، جمله‌ای زیبا و تاثیر گذار بود: [کسب و کار بدون تحقیقات تعطیل است.]که دردفتر یادبود اتاق تحقیقات و نوآوری درج نمود.

با آمدن یک چهره علمی با پشتوانه سال‌ها تجربه به راس هرم مدیریتی سازمان اتکا، اتفاقات خوب و تاثیر گذاری در مجموعه اتکا رقم خورد.
تصمیماتی در حوزه تحقیقات و نوآوری در این سه سال اخیر در سازمان اتکا گرفته شدکه به گواه تمامی کارشناسان و متخصصان این حوزه در تاریخ سازمان اتکا، انجام نشده بود یا بسیار کم رنگ بود.
با آمدن مرتضی اعلمی به سازمان اتکا، اقدامات خوبی مانندِ برگزاری رویداد‌های ایده پردازی، تسهیل همکاری با دانشگاه‌های معتبر کشور، چون دانشگاه صنعتی شریف، تخصیص بودجه ویژه برای مطالعات نوآورانه، آموزش کارکنان مبتنی بر تقویت تفکر خلاقانه و انتقادی، حمایت از مراکز نوآوری و شکوفایی سازمان، تقویت همکاری‌ها با دیگر سازمان‌ها برای توسعه و گسترش مطالعات نوآورانه انجام شد.
خدا را شکر به واسطه مدیران و کارکنان پرتلاشِ مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا، این سازمان توانست محیطی را ایجاد کند که نو آوری را ترویج کرده و درنهایت تسهیل کننده پیشرفت دانش، نوآوری و خلاقیت در شرکت‌های زیر مجموعه سازمان اتکا باشد.
انجام تحقیق در مورد نیروی انسانی، ایجاد رابطه با واحد‌های تحقیق و توسعه سازمان‌های دیگر، ارائه پیشنهادات در زمینه‌های مختلف سازمانی، تبلیغ و بازار یابی و بررسی اثرات آن و بهینه‌سازی فروش محصولات جدید و ایجاد سیستم‌های توزیع پیشرفته، جایگزینی مواد اولیه با کیفیت بهتر و اقتصادی‌تر، تسهیل فرآیند تولید برای کاهش سختی کار و نیز کاهش خطرات احتمالی، ایجاد و توسعه محصولات جدید و فرآیند‌های تولیدی جدید برای تامین نیاز بازار، کم کردن آلودگی محیط زیست و افزایش فضای سبز، بررسی مداوم و برقراری ارتباط با سایر تولید کنندگان، کاربردی کردن و به تولید رساندن نتایج فعالیت‌ها و تحقیقات در واحد‌های تولیدی، افزایش بهره وری و کارایی محصولات و روش‌های تولید، رفع مشکلات تولید در کارخانجات سازمان اتکا، بهبود کیفیت محصولات و بسته بندی تولیدات سازمانی، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از تضییع اموال، کاهش ضایعات و حتی بکارگیری و مصرف مجدد آنها به عنوان خوراک دام با روش‌های علمی، ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی و تحقیقاتی و صد‌ها مورد دیگر باعث شد؛ سازمان اتکا در این چند سال اخیر به لطف تحقیقات و دانش، عملکرد مطلوب و قابل دفاعی داشته باشد.
در دنیای پر رقابت امروز، تحقیق و توسعه بستر خلاقیت و نوآوری سازمان‌ها است و برای بقا و ماندگاری باید با حرکت سریع و رشد فن آوری در جهان، همگام شد و بیشترین بهره وری و انعطاف را در مواجهه با دانش روز از خود نشان دهیم.
ما برای تخصصی شدن فعالیت‌ها در سازمان اتکا باید از خلاقیت و نوآوری صنعتی و تحقیقات کاربردی، استفاده کنیم.
 بدون شک ارتباط گسترده با مراکز علمی و دانشگاهی باعث تنوع بخشیدن به خدمات و کسب بازار‌های جدید خواهد شد.
بر خلاف گذشته منبع اصلی ثروت سازمان دیگر منابع طبیعی یا کار فیزیکی نیست، بلکه در عصر ما با ارتباطات، تحقیقات و دانش می‌توانیم به رشد سازمان اتکا، شتاب بیشتری دهیم.
انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn