تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 8:50
9 بازدید
کد خبر : 325966

قیمت گذاری برنج کیفی باید به درستی انجام شود تا کشاورز متضرر نشوند

قیمت گذاری برنج کیفی باید به درستی انجام شود تا کشاورز متضرر نشوند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب نو، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس دوازدهم تصریح کرد: من به عنوان عضو ناظر بر شورای قیمت گذاری هستم. نهاده‌های روغنی که قیمت گذاری و در رسانه‌ها اعلام شد. روز گذشته نیز برنج های پرمحصول را ارزیابی کردند و قیمت مناسبی هم روی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب نو، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس دوازدهم تصریح کرد: من به عنوان عضو ناظر بر شورای قیمت گذاری هستم. نهاده‌های روغنی که قیمت گذاری و در رسانه‌ها اعلام شد. روز گذشته نیز برنج های پرمحصول را ارزیابی کردند و قیمت مناسبی هم روی آن گذاشتند ولی تکلیف برنج کیفی ایرانی همچون طارم، هاشمی و همه برنج های عطری محلی مشخص نشده است.

وی با بیان این که” ما متولیان امر حوزه کشاورزی هستیم و چشم کشاورزان به وزارت جهادکشاورزی است” از دکتر نوری قزلجه به دلیل تسلط بر این حوزه تشکر کرد و گفت: ایشان تمام قد کنار کشاورزان ایستادند و گفتند برنج کیفی هم باید تعیین قیمت شود.

حاجی‌پور نرخ برنج پرمحصول را متعادل خواند و افزود: من به عنوان فرزند یک کشاورز این نرخ را قبول دارم ولی موضوع اینجاست که ما الان برنج پرمحصول نداریم.

وی ادامه داد: ما از ۲هزار و ۲۰۰ یا ۳۰۰ تن برنج تولیدی در کشور تنها ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن برنج پرمحصول داریم و بقیه کیفی هستند. این عدد هم در استان مازندارن است، گیلان که اصلا چنین برنجی ندارد و در استان گلستان هم عدد بسیار ناچیز است. در نهایت می توان با اغماض این عدد را به ۳۰۰ هزار تن رساند.

حاجی پور تأکید کرد: بر این اساس پُر واضح است که عمده برنج کشور، کیفی است نه پرُمحصول. ما هم دنبال این هستیم که قیمت خوبی به روی این نوع برنج بگذارند.

وی تأکید کرد: شاید حتی دولت هم نتواند با این نرخ خرید کند ولی ما دنبال یک قیمت پایه برای کشاورز هستیم که جلوی سوءاستفاده دلالان را هم بگیریم .

این عضو کمیسیون کشاورزی با ابراز امیدواری برای تعیین تکلیف قیمت برنج کیفی ایرانی ، تأکید کرد: احتمالا در هفته های آتی این موضوع در کمیسیون مشخص شود و به یک جمع بندی نهایی در شورای قیمت‌گذاری برسیم.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn