تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 9:07
15 بازدید
کد خبر : 325983

پیش‌بینی بورس فردا ۴ مهر ماه ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا ۴ مهر ماه ۱۴۰۳

بازدید:۸۳ بازار بورس اوراق بهادار تهران پس از سه سال رخ بهاری را به خود گرفت. تمام سه سال گذشته در بازار بورس اوراق بهادار تهران به عنوان خزان بازار سرمایه در تاریخ مالی ایران ثبت شده است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز جاری بیش از ۳۶ هزار واحدی مثبت شد در حالی

پیش‌بینی بورس فردا 4 مهر ماه 1403

بازدید:۸۳

بازار بورس اوراق بهادار تهران پس از سه سال رخ بهاری را به خود گرفت. تمام سه سال گذشته در بازار بورس اوراق بهادار تهران به عنوان خزان بازار سرمایه در تاریخ مالی ایران ثبت شده است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز جاری بیش از ۳۶ هزار واحدی مثبت شد در حالی که همچنان در محدوده ۳ درصدی نوسان می‌کند.

به گزارش صد آنلاین، ارزش معاملات خرد در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شد رقمی که در روز پیشین حوالی ۲۸۰۰ میلیارد تومان بود و برای نیمه‌های تابستان سال جاری به اعداد کمتر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز رسیده بود. این افزایش ارزش معاملاتی خرد در بازار بورس تهران نشان از روزهای امیدبخش برای بازار است هر چند که با روزهای معمول در بازار همچنان فاصله داریم اما عبور از پاییز بازار سرمایه که بیش از سه سال به طول انجامید خود نقطه‌ای برای اعتماد و برگشت سهام‌داران به مدار معاملاتی در بازار است.

ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان ثبت شد عددی که در روز دوشنبه برای گروه بانکی ثبت شده بود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بود که به عنوان رکورد خوبی در سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شد اما در روز جاری فلزات اساسی این رکورد را جابه‌جا کردند و در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی در بازار بورس تهران قرار گرفتند.

 گروه بانکی امروز نیز ۳۷۷ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود گرفت و در رتبه دوم قرار گرفته است و گروه شیمیایی بازار نیز ۲۸۵ میلیارد تومان را به عنوان ارزش معاملاتی در روز جاری برای خود ثبت کرده است.

چهارشنبه هفته گذشته در خصوص ابعاد سفر دکتر پزشکیان به نیویورک صحبت کردیم و بازار شدیداً به نتایج این سفر چشم دوخته است که تا اینجای ماجرا رگه‌های امیدی در صحبت‌ها و نشست‌های دکتر پزشکیان مخابره می‌شود.

در داخل کشور نیز سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود حاضر شد و سیگنال‌های مثبتی را مخابره کرده است و عنوان داشته است که موضوع FATF با هماهنگی مجمع تشخیص در حال پیگیری است و اقدامات آن نیز در حال انجام شدن است. فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم این موضوع را نیز تأکید کرد که در رابطه با رفع تحریم‌ها رهبری حجت را بر همه ما تمام کردند و فرمودند اگر بتوان تحریم‌ها را رفع کنیم نباید یک ساعت را هم از دست داد.

این موضوعات باعث شد تا اهالی بازار سرمایه به آینده بازار امیدوارتر باشند و رخ شاخص کل و نقشه بازار سبز رنگ به کار خود پایان دهد اما این مثبت‌ها در محدوده ۳ درصدی در حال معامله است و خواسته اهالی بازار از حجت اله صیدی برگشت دامنه نوسان به روال قبل و حتی تجدید نظر در مورد دامنه نوسان در بازارهای مختلف است.

در پایان معاملات روز جاری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار بورس تهران ثبت شده است که بازهم اهالی بازار سرمایه این ورود پول را در مقابل خروج پول ۶۶۳ میلیارد تومانی از صندوق‌های درآمد ثابت را یک سیگنال دیگر برای روزهای آینده بازار سرمایه تلقی می‌کنند.
 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران: 

پیش‌تر خیلی در مورد شاخص کل صحبت نمی‌کردیم چرا که ارزش معاملات (حجم مورد نیاز تکنیکالی) در بازار وجود نداشت به همین خاطر و پس از افزایش ارزش معاملات به رقم ۳۸۰۰ میلیارد تومان در روز جاری و رشد شاخص به محدوده‌های بالاتر از میانگین ۲۰۰ روزه نشان می‌دهد که بازار تصمیم دارد از منظر تکنیکالی نیز به اهداف بالاتر نیز برسد.

 خط روند نزولی بلندمدت شاخص یکی از این اهداف است که به نظر می‌رسد بازار تصمیم دارد خود را به این محدوده نزدیک کند و در صورت افزایش ارزش معاملات در روزهای آینده شکست این مقاومت دور از ذهن نخواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار مهم

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn