تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 9:40
9 بازدید
کد خبر : 326014

علت اصلی افزایش افسارگسیخته قیمت طلا چیست؟ / آیا منتظر کاهش قیمت باشیم؟

علت اصلی افزایش افسارگسیخته قیمت طلا چیست؟ / آیا منتظر کاهش قیمت باشیم؟

در بازار جهانی، ارزش دلار آمریکا دو دهم درصد کاهش یافته. به اعتقاد تحلیلگران این موضوع شمش طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان تر شده و در نتیجه قیمت طلا بالا برود. دلیل دیگر این موضوع درگیریها و ادامه تنش در منطقه خاورمیانه است. با این وضع به نظر می رسد با تغییر شرایط، احتمال

در بازار جهانی، ارزش دلار آمریکا دو دهم درصد کاهش یافته. به اعتقاد تحلیلگران این موضوع شمش طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان تر شده و در نتیجه قیمت طلا بالا برود. دلیل دیگر این موضوع درگیریها و ادامه تنش در منطقه خاورمیانه است. با این وضع به نظر می رسد با تغییر شرایط، احتمال کاهشی شدن قیمت نیز غیرممکن نباشد.

علت اصلی افزایش افسارگسیخته قیمت طلا چیست؟ / آیا منتظر کاهش قیمت باشیم؟

به گزارش نبض بازار، در بازار جهانی، ارزش دلار آمریکا دو دهم درصد کاهش یافته. به اعتقاد تحلیلگران این موضوع شمش طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان تر شده و در نتیجه قیمت طلا بالا برود. دلیل دیگر این موضوع درگیریها و ادامه تنش در منطقه خاورمیانه است. با این وضع به نظر می رسد با تغییر شرایط، احتمال کاهشی شدن قیمت نیز غیرممکن نباشد.

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۲۵ سپتامبر) نزدیک به بالاترین حد رکورد ثابت بود، زیرا کاهش دلار آمریکا و تشدید درگیری در خاورمیانه جذابیت پناهگاه امن را افزایش داد، در حالی که سرمایه‌گذاران خود را برای سیگنال‌های جدید در مسیر نرخ بهره آمریکا آماده کردند.
 
هر اونس طلا  ۲۶۵۸ دلار و هفت سنت بود. شمش در روز سه شنبه به رکورد ۲۶۶۴ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۸۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت که باعث شد شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود.
 
داده‌ها نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه سپتامبر بیشترین کاهش در سه سال اخیر به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد بازار کار را داشته است، اگر چه خانواده‌های بیشتری قصد خرید خانه در ۶ ماه آینده را داشتند.
 
داده‌ها این امید را ایجاد کرد که فدرال رزرو ایالات‌متحده می‌تواند یک کاهش دیگر نرخ بهره را در نشست سیاست گذاری ماه نوامبر خود انجام دهد.
 
بر اساس گزارش CME FedWatch، در حال حاضر، معامله‌گران فدرال رزرو تا پایان سال جاری ۷۵ واحد در کاهش نرخ قیمت‌گذاری کرده‌اند. شمش با بازده صفر تمایل به سرمایه گذاری ترجیحی در محیطی با نرخ بهره پایین و در زمان آشفتگی ژئوپلیتیکی دارد.
 
طبق گزارش رویترز، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو گفت که معیارهای کلیدی تورم بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی آمریکا باقی می‌ماند و فدرال رزرو به کاهش نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره در ۳۲.۱۱ دلار در هر اونس ثابت بود، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۸۹.۶ دلار رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۴ دلار و ۷۵ سنت رسید.

منبع: ایسنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn