تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 11:02
15 بازدید
کد خبر : 326089

دعوت از آسیب دیدگان اجتماعی به جامعه با استفاده از هنر

دعوت از آسیب دیدگان اجتماعی به جامعه با استفاده از هنر

او که عنوان دار بوده در سال ۱۴۰۱ جوان شایسته کشور شده، در همان سال توسط مجلس و وزارت راه و شهرسازی در رویداد ملی جوان شایسته در بخش فرهنگ و هنر نفر برگزیده شده است. عناوین حصاری در بخش‌های مختلف چشمگیر بوده که حتی در جشنواره‌های بین المللی نیز حضور داشته که به همین

او که عنوان دار بوده در سال ۱۴۰۱ جوان شایسته کشور شده، در همان سال توسط مجلس و وزارت راه و شهرسازی در رویداد ملی جوان شایسته در بخش فرهنگ و هنر نفر برگزیده شده است. عناوین حصاری در بخش‌های مختلف چشمگیر بوده که حتی در جشنواره‌های بین المللی نیز حضور داشته که به همین موارد بسنده می‌کنیم.
اما آنچه فعالیت حصاری را برجسته می‌کند فعالیت و کار او با کودکان و زنان MS در مرحله نخست و بعد از آن زنان آسیب پذیر حاشیه شهر که به دلیل زندانی بودن همسران شان پناهگاهی ندارند.
او در این مورد به خبرنگار جام جم گفت: پروژه‌هایی که من اجرا کردم بیشتر با بیماران صعب العلاج در ارتباط بوده است، در مرحله بعد فعالیت و پروژه کاری خود را با اقشار آسیب پذیری که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند ادامه دادم.
این فعال هنری خاطرنشان کرد: پروژه من به صورت هنردرمانی است، به این صورت که با گروهی که برای هر پروژه سازماندهی می‌شود به میان این اقشار و افراد می‌رویم و فردی که از لحاظ اجتماعی در دل آسیب‌های اجتماعی قرار دارد با فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهیم به یک فعال فرهنگی هنری تبدیل می‌کنیم.
حصاری افزود: هر چه فرد معضلات و مشکلات بیشتری داشته باشد قطعا استعداد بیشتری دارد و روحیه مبارزه جویی بیشتری برای موفقیت دارد شما این افراد را با فردی که از هر نظر در رفاه اجتماعی به سر می‌برد مقایسه کنید قطعا افراد آسیب پذیر در مقایسه با دیگران میل به موفقیت بیشتری دارند.
وی در مورد نحوه فعالیت گروه خود ابراز کرد: در وهله نخست روی هر قشری که کار می‌کنیم، استعداد آن شخص را شناسایی می‌کینم مثلا در حاشیه شهر کرج بیشترین قشر را خانواده‌های زندانیان تشکیل می‌دهند که از جا‌های مختلف برای زندگی به کرج آمده اند، که زنان تشکیل دهنده این اجتماع طبقه آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شوند.
این بانوی برگزیده زنان تاثیر گذار البرز با تاکید بر این نکته که با استفاده از هنر تلاش می‌کنیم افرادی که خارج از چرخه عادی زندگی هستند را وارد این چرخه زندگی کنیم، ادامه داد: این بانوان و خانواده‌های آنان تحصیل کرده نیستند و خانه دار هستند و همسرشان مجرم و زندانی است، تعداد فرزندان آنان بیش از دو یا سه نفر هستند و با مشاغل ابتدایی آشنایی دارند، من و گروهی که با بنده فعالیت دارد در قدم نخست استعداد‌های آنان را شناسایی می‌کنیم و در فرایند هنری و آموزش‌هایی که به آنان می‌دهیم استعداد‌های آنان شکوفا شده و نتیجه آن در سطح شهر به نمایش در می‌آید.
حصاری در مورد گروهش می‌گوید: تیم بنده در پروژه‌های مختلف متفاوت بوده و تحصیلات و توانمندی‌های آنان متفاوت بوده مثلا میان اعضای ما تولید کننده محتوا، روان شناس، جامعه شناس و … حضور دارند که از استعداد آنان برای هدف خود بهره مند می‌شویم.
او در مورد بخش دیگری از فعالیتش گفت: در کرج نمایشگاهی از آثار کودکان با عنوان نامه «کودکان ایرانی به کودکان غزه» برگزار کردم در آن نمایشگاه به طور اتفاقی رئیس انجمن MS استان البرز از من درخواست کرد تا با بانوان مبتلا با این بیماری کار هنری انجام دهم، وارد آن انجمن که شدم همان فرایند آموزشی و هنری که با کودکان انجام دادم با بانوان بیماران MS که ویژگی خیلی دشواری دارند هم انجام دادم.
وی خاطر نشان کرد: از آنان خواستم نقاشی‌های خود را با اشعار حافظ با موضوع امید به زندگی به تصویر بکشند میان جمعیت حاضر در مورد آن توضیح دهند، به عبارتی بانوانی که از حضور در جامعه ابا داشتند، تشویق شدند در مورد اثر خود سخنرانی کنند و مخاطب نیز از اینکه یک مستند را به صورت زنده می‌دید لذت می‌برد و این مجموعه اقدامات موجب شد تا به عنوان یکی از برگزیدگان زنان تاثیر گذار استان البرز انتخاب شوم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn