تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 18:06
4 بازدید
کد خبر : 326521

حمایت ۱۱.۷ همتی صندوق تثبیت از بازار سرمایه

حمایت ۱۱.۷ همتی صندوق تثبیت از بازار سرمایه

جامعه ورزشی آفتاب نو: همچنین، ارزش سهام فروخته شده به صورت خرد و بلوکی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور۱۴۰۳ به ترتیب رقمی معادل ۲.۳۹۲ و ۵۳.۸۷۵ میلیارد ریال بود. با توجه به شرایط بازار در دوره مذکور، فروش صندوق تثبیت بازار سرمایه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳

جامعه ورزشی آفتاب نو:

همچنین، ارزش سهام فروخته شده به صورت خرد و بلوکی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور۱۴۰۳ به ترتیب رقمی معادل ۲.۳۹۲ و ۵۳.۸۷۵ میلیارد ریال بود.

با توجه به شرایط بازار در دوره مذکور، فروش صندوق تثبیت بازار سرمایه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ رقمی معادل ۵۶ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال بود که بالغ بر ۹۵ درصد از این رقم، فروش بلوکی (۵۳هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال‌) را در بر می‌گیرد.

براساس آخرین اطلاعات ارایه شده، منابع حاصل از فروش سهام، دوبارهد به گردونه حمایت از بازار سهام بازگشته و خروج منابع اتفاق نیفتاده، به عبارت دیگر صندوق تثبیت در کنار حمایت از بازار سرمایه کمک چشمگیری را نیز به نقدشوندگی بازار داشت.

در مجموع از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون با ۱۱۲ روز معاملاتی در بازار سهام همراه بودیم که از این تعداد روزها، صندوق تثبیت بازار سرمایه ۷۶ روز (۶۸‌% از روزهای کاری ) به بازار ورود داشته و با معامله ۵۱۴ نماد و نیز ۱۹ صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به حمایت از بازار سهام پرداخت.

صندوق تثبیت بازار سرمایه برای حمایت از بازار موظف به نگهداری بخشی از منابع خود به صورت دارایی‌های با نقدشوندگی بالا شامل گواهی سپرده بانکی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت است اما با توجه به شرایط بازار، از منابع موجود در سپرده‌های بانکی کاسته و صرف خرید سهام شد.

افزون بر این، باتوجه به انتظار تغییر و بازنگری در سیاست‌های کلان اقتصادی از جمله قیمت‌گذاری دستوری، نرخ بهره بانکی، نرخ خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشی و هزینه‌های انرژی، چشم‌انداز بهتری در ۶ ماه دوم برای بازار سرمایه شکل گرفته و انتظار داریم وضعیت بهتری در بازار سرمایه داشته باشیم.

حمایت ۱۱.۷ همتی صندوق تثبیت از بازار سرمایه در ۶ ماه نخست امسال

حمایت ۱۱.۷ همتی صندوق تثبیت از بازار سرمایه رویا ذوالفقاری

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn