تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 18:47
4 بازدید
کد خبر : 326563

وظیفه قطعی حمایت از هم‌کیشان

وظیفه قطعی حمایت از هم‌کیشان

آفتاب نو – گروه سیاسی: مسعود ادریسی سفیر پیشین ایران در لبنان در یادداشتی برای همشهری نوشت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های متمادی پس از انقلاب همواره بر موضع حمایت از مردم فلسطین به‌ویژه غزه پافشاری داشته و تاکنون بر همین مبنا نیز اقدام کرده است. این مواضع درخصوص حزب‌الله لبنان نیز روشن است.

آفتاب نو – گروه سیاسی: مسعود ادریسی سفیر پیشین ایران در لبنان در یادداشتی برای همشهری نوشت:

جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های متمادی پس از انقلاب همواره بر موضع حمایت از مردم فلسطین به‌ویژه غزه پافشاری داشته و تاکنون بر همین مبنا نیز اقدام کرده است. این مواضع درخصوص حزب‌الله لبنان نیز روشن است. جمهوری اسلامی ایران همواره از لبنان حمایت کرده و این یک موضع دائمی است. جمهوری اسلامی ایران از گذشته از حزب‌الله لبنان حمایت کرده است و در آینده نیز این کار را انجام خواهد داد. وظیفه قطعی هر مسلمانی نیز این است که از هم‌کیشان خود حمایت کند.

اسرائیل اعلام می‌کند این حملات برای متوقف کردن حزب‌الله لبنان در پشتیبانی از غزه است. آنها باید بدانند این جریان به‌صورت معکوس اتفاق می‌افتد. تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد، حزب‌الله عقب نخواهد نشست. اگر در غزه آتش‌بس شود، حزب‌الله نیز اقدامی نخواهد کرد. اما تا زمانی که اسرائیل حمله می‌کند و آتش‌بس را قبول نمی‌کند، درگیری ادامه خواهد داشت و ضرورت قطعی است که همه در این مسیر در کنار حزب‌الله لبنان قرار گیرند.

اسرائیلی‌ها یک سال است دارند بزرگترین جنایت‌ها را در غزه انجام می‌دهند ولی به ۲ هدف اصلی خود یعنی نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها دست پیدا نکرده است. این رژیم برای اینکه بتواند خودش را حفظ کند به‌دنبال گسترش درگیری است. بر همین اساس نیز از چند روز قبل حمله گسترده هوایی به جنوب لبنانداشته است.

حزب‌الله لبنان بعد از جنگ غزه به‌عنوان محور مقاومت از فلسطینیان و غزه حمایت کرده است و حملاتش باعث شده است تا ده‌ها هزار نفر شمال اسرائیل را ترک کنند. اسرائیل قول داده بود تا اول سپتامبر شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کند که این جمعیت دوباره در این مناطق ساکن شوند که نتوانستند. بمباران‌های اخیر اسرائیل در لبنان نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها به دنبال خشونت هر چه بیشتر در منطقه هستند. آنها معتقدند اگر جنگ آنچنان گسترش پیدا کند که حتی ایران را هم درگیر کند، آمریکا به طرفداری از آنها برمی‌خیزد و آن وقت خودشان می‌توانند نظاره‌گر درگیری ایران و آمریکا باشند.

اسرائیلی‌ها در یک سالگی جنگ و در تشدید حملات اخیر خود می‌خواستند این پیام را بدهند که به پیروزی‌هایی دست پیدا کرده‌اند و در فاز دوم به دنبال درگیر کردن ایران بودند.

لبنان و محور مقاومت به خاطر فلسطین با اسرائیل درگیر شدند. حزب‌الله لبنان همواره حامی محور مقاومت بوده است. حزب‌الله لبنان با وجود اینکه مردم جنوب لبنان شهید داده‌اند، ولی قدر مسلم باز هم حامی مقاومت است. مقاومت امکانات متعددی برای ضربه زدن به اسرائیلی‌ها دارد. حزب‌الله در ۳ روز اخیر به حیفا ضربه وارد کرد و به تل‌آویو هم اصابتی وارد شد.

در عین حال حزب‌الله نمی‌خواهد از همه امکاناتش استفاده کند، چون معتقد است جنگ نباید گسترش پیدا کند. اگر اسرائیلی‌ها بخواهند جنگ را ادامه دهند، حزب‌الله ممکن است از امکانات خود که موشک‌های استراتژیک هستند، استفاده کند که در این حالت جنگ وارد مرحله جدیدی می‌شود.

تمام کشورهای دنیا باید دربرابر خوی وحشیگرانه اسرائیلی‌ها اعلام موضع کنند. کشورهای اسلامی و البته عربی باید روابط تجاری و سیاسی خودشان را با اسرائیل قطع کنند یا حداقل کاهش دهند. نکته‌ای که نباید از آن غافل بود، وضعیت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی است. نارضایتی‌ها بالاست و برای اسرائیلی‌ها سخت است که تا مدت طولانی بتوانند این وضعیت را ادامه دهند. اگر اسرائیل با چنین فشاری مواجه شود، تمایل خودش به ادامه جنگ را از دست می‌دهد.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn