تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 20:06
10 بازدید
کد خبر : 326633

نیمی از ۷۱۷ هکتار باغ‌ پسته سرخه مجهز به آبیاری نوین است

نیمی از ۷۱۷ هکتار باغ‌ پسته سرخه مجهز به آبیاری نوین است

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش برنا؛ عباس غفوریان روز چهارشنبه در جریان بازدید فرماندار سرخه از باغ و واحد فرآوری پسته این شهرستان گفت: سطح باغ‌های پسته در این شهرستان حدود ۷۱۷ هکتار است که ۳۰۲ هکتار باغ‌های بارور محسوب می‌شود. وی با اشاره به اقلیم و خاک بسیار مناسب این شهرستان برای کشت

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش برنا؛ عباس غفوریان روز چهارشنبه در جریان بازدید فرماندار سرخه از باغ و واحد فرآوری پسته این شهرستان گفت: سطح باغ‌های پسته در این شهرستان حدود ۷۱۷ هکتار است که ۳۰۲ هکتار باغ‌های بارور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقلیم و خاک بسیار مناسب این شهرستان برای کشت پسته، بیان کرد: طی سالیان گذشته استقبال خوبی برای کشت این محصول ارزشمند و مقاوم به خشکی و شوری وجود داشت و بیشترین سطح باغ کشت‌شده در روستای صوفی‌آباد سرخه قرار دارد.

این مسوول افزود: بیشترین ارقام موجود در منطقه شامل احمدآقایی، خنجری، اکبری، عباسعلی، و شاه‌پسند است.

وی یادآور شد: حدود ۵۵ درصد از باغ‌های پسته شهرستان سرخه مجهز به سامانه آبیاری تحت فشار از نوع قطره ای است که باعث تسهیل در عملیات‌های داشت و برداشت و بهبود عملکرد باردهی محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخه اضافه کرد: میانگین برداشت پسته در این شهرستان متوسط حدود یک و ۶۵ صدم تن در هر هکتار است.

حجت الله کرمانی فرماندار سرخه از باغ پسته ۸۰ هکتاری و واحد سورتینگ و فرآوری پسته در منطقه صوفی آباد این شهرستان بازدید کرد.

 استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار گستره استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn