تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 20:49
5 بازدید
کد خبر : 326674

ایکس برای اولین‌بار گزارش شفافیت منتشر کرد

ایکس برای اولین‌بار گزارش شفافیت منتشر کرد

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ طبق این گزارش به شیوه اجرایی قوانین ایکس اشاره شده است. گزارش مذکور جزییات حذف محتوا و تعلیق حساب‌های کاربری را در نیمه نخست ۲۰۲۴ میلادی ارائه کرده که نشان می‌دهد میزان تعلیق حساب‌های کاربری نسبت به آخرین دفعه‌ای که شرکت اطلاعاتش را

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ طبق این گزارش به شیوه اجرایی قوانین ایکس اشاره شده است.

گزارش مذکور جزییات حذف محتوا و تعلیق حساب‌های کاربری را در نیمه نخست ۲۰۲۴ میلادی ارائه کرده که نشان می‌دهد میزان تعلیق حساب‌های کاربری نسبت به آخرین دفعه‌ای که شرکت اطلاعاتش را به اشتراک گذاشته، ۳ برابر شده است. ایکس حدود ۵.۳ میلیون حساب کاربری را در این بازه تعلیق کرده است.

حال آنکه در ۶ ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی این شرکت ۱.۶ میلیون حساب را تعلیق کرده بود.

ایکس مدعی شده است علاوه بر حساب‌های تعلیق شده، بیش از ۱۰.۶ میلیون پست را به دلیل نقض قوانین پلتفرمش حذف کرده یا برچسب زده است.

حدود نیمی از این تعداد پست مربوط شامل موارد نقض قانون نفرت پراکنی بودند و این شرکت در خصوص ۴.۹ میلیون پست نفرت پراکنانه اقداماتی اتخاذ کرده است.

پست‌های حاوی آزار و اذیت (۲.۶ میلیون) و محتوای خشن (۲.۲ میلیون) نیز بخش مهمی از محتوا‌های حذف شده و برچسب خورده در این پلتفرم را تشکیل می‌دهند.

هرچند این ارقام نشان دهنده وضعیت دقیق محتوا در شبکه اجتماعی مذکور نیست.

این پلتفرم بین پست‌هایی که حذف کرده و مواردی که برچسب روی آن‌ها خورده تمایزی ایجاد نشده است. ایکس درگزارش خود مدعی شده محتوای قانون شکنانه کم‌تر از یک درصد تمام پست‌های انتشار یافته در این پلتفرم را تشکیل می‌دهد.

همچنین این ارقام نشان دهنده افزایش قابل توجه این نوع محتوا نسبت به آخرین باری است پلتفرم قبل از خرید توسط ایلان ماسک چنین گزارشی را منتشر کرده بود.

به عنوان مثال در نیمه دوم ۲۰۲۱ میلادی یا آخرین باری که توییتر چنین داده‌ای را منتشر کرد، شرکت از تعلیق حدود ۱.۳ میلیون حساب کاربری برای نقض قوانین سرویس و اتخاذ اقدام علیه ۴.۳ میلیون حساب خبر داده بود.

گزارش جدید در این زمینه بهبود یافته است. طبق گزارش شفافیت جدید ایکس، این پلتفرم ۱۸ هزار و ۷۳۷ درخواست اطلاعات از سوی دولت‌ها دریافت کرده که بخش اعظم آنها مربوط به اروپا است.

همچنین این پلتفرم ۷۲ هزار و ۷۰۳ درخواست از سوی دولت‌ها برای حذف محتوا از پلتفرمش دریافت کرده است. این شرکت اعلام کرده در بیش از ۷۰ درصد موارد مذکور اقداماتی اتخاذ کرده است.

بخش اعظم چنین درخواست‌هایی در درجه اول به ژاپن (۴۶ هزار و ۶۴۸ مورد) و سپس ترکیه (۹ هزار و ۳۴۶ مورد) تعلق دارد.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn