تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 22:57
9 بازدید
کد خبر : 326801

کورتون‌ ها خطر دیابت را دو برابر می‌کند

کورتون‌ ها خطر دیابت را دو برابر می‌کند

به گزارش آفتاب نو داروهای استروئیدی برای مبارزه با التهاب استفاده می‌شوند و اغلب برای درمان بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های پوستی مزمن و برخی سرطان‌ها تجویز می‌شوند. این داروها که بر اساس ساختار هورمون‌های طبیعی استروئیدی یا کورتیکوستروئیدی یا کورتونی ساخته شده در غدد فوق‌کلیوی ساخته شده‌اند، همچنین با اوج‌گیری ناگهانی قند خون مرتبط شده‌اند، به

به گزارش آفتاب نو داروهای استروئیدی برای مبارزه با التهاب استفاده می‌شوند و اغلب برای درمان بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های پوستی مزمن و برخی سرطان‌ها تجویز می‌شوند.

این داروها که بر اساس ساختار هورمون‌های طبیعی استروئیدی یا کورتیکوستروئیدی یا کورتونی ساخته شده در غدد فوق‌کلیوی ساخته شده‌اند، همچنین با اوج‌گیری ناگهانی قند خون مرتبط شده‌اند، به خصوص اگر به طور خوراکی یا تزریقی مصرف شوند.

پژوهشگران در واحد کارآزمایی دیابت دانشگاه آکسفورد در این بررسی داده‌های بیش از ۴۵۰۰۰۰ بزرگسال بستری در بیمارستان‌های انگلیس را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ بررسی کردند. افرادی که تحت درمان به طور سیستمیک (خوراکی یا تزریقی) با داروهای استروئیدی قرار گرفته بودند، ۲.۶ برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری جدید دیابت بودند.

همه این بیماران در آغاز بررسی عاری از بیماری دیابت بودند. از میان این افراد ۱۷۲۵۸ نفر به طور سیستمیک (خوراکی یا تزریقی) داروهای استروئیدی دریافت کرده بودند و ۳۱۶ نفر از این افراد در هنگام بستری بودن در بیمارستان دچار دیابت شده بودند.

یافته‌های این بررسی در اجلاس سالانه «انجمن بررسی دیابت اروپا» در مادرید پایتخت اسپانیا ارائه شد.

دکتر راجنا گلوبیک، سرپرست این بررسی می‌گوید: «ما در تحقیق‌مان بیماران بستری در بیمارستانی را بررسی کردیم، اما پزشکان عمومی هم ممکن است داروهای استروئیدی خوراکی را برای بیماری‌هایی مانند آسم و آرتریت روماتوئید تجویز کنند و مهم است که آنها نیز از این ارتباط آگاه باشند.»

منبع: هلث‌دی نیوز

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn