تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مهر 1403 - 5:34
15 بازدید
کد خبر : 327135

تحصیل در میانه شهر – آفتاب نو

تحصیل در میانه شهر – آفتاب نو

آفتاب نو – سیدسروش طباطبایی‌پور: در میانه‌ شهر، بچه‌ها میانه‌رواند. گروهی از مترو پیاده می‌شوند و خرامان، به سوی مدرسه می‌آیند و گروهی هم دم در مدرسه، از پشت موتور وسپای پدرشان پایین می‌پرند و به دو، خودشان را توی حیاط ولو می‌کنند؛ حتی در اینجا پدرهایی که پسرهایشان را با ماشین‌های ساندروف‌دار، به مدرسه

آفتاب نو – سیدسروش طباطبایی‌پور: در میانه‌ شهر، بچه‌ها میانه‌رواند. گروهی از مترو پیاده می‌شوند و خرامان، به سوی مدرسه می‌آیند و گروهی هم دم در مدرسه، از پشت موتور وسپای پدرشان پایین می‌پرند و به دو، خودشان را توی حیاط ولو می‌کنند؛ حتی در اینجا پدرهایی که پسرهایشان را با ماشین‌های ساندروف‌دار، به مدرسه می‌رسانند، ۲کوچه پایین‌تر می‌ایستند تا هم دلبری نکرده باشند و هم لااقل به اندازه ۲ کوچه، فرزندانشان پیاده‌روی کنند.

بیش‌تر بخوانید:

بوفه مدارس بالا که بوییدنی بود؛ وقتی وسط زنگ تفریح، پیتزا مخلوط از فر در می‌آمد، کوچک‌ترها خرید می‌کردند و بزرگ‌ترها، باج‌گیری؛ اما در مدارس پایین، بوفه‌ها فقط خاک می‌خوردند و گاهی بچه‌ها لقمه‌های نان و پنیرشان را هم به هم می‌فروختند تا سیر شوند؛ اما اینجا و در مدرسه‌های میانه شهر زنگ‌های تفریح، بچه‌ها هویج می‌خورند، سیب گاز می‌زنند واگر کسی بدون خوراکی باشد، سیب و هویج‌های فراوانی به‌سویش، سرازیر می‌شوند.

یک بار در یکی از همان مدرسه‌های خیلی بالای شهر، سخن از جناب مولوی و ترکیه به میان آمد؛ بچه‌ها خاطره‌های آنتالیا و استامبول‌شان را مرور می‌کردند و در مدارس خیلی پایین، حرف بچه‌ها این بود که عصرها کنار پیاده‌رو، شلوار ترک بهتر فروش می‌رود یا ایرانی. اما بچه‌های میانه شهر بشنو از نی را شنیده بودند و درباره قصه موسی و شبان فکر کرده بودند.

بیشتر والدین بچه‌های مدارس خیلی بالا و پایین شهر، یا اصلا کاری به‌کار فرزندانشان ندارند، یا جدا جدا سراغ آنها را می‌گیرند؛ اما پدر و مادر شاگردان جدیدم، با هم به مدرسه می‌آیند و با هم، برای حل مشکلاتشان تلاش می‌کنند.

دلم برای بچه‌های حاشیه شهر می‌سوزد، حاشیه‌های بالا و پایین شهر. کاش همه‌جا، میانه شهر بود، همه، میانه‌رو بودند و به‌جای حاشیه‌های بالا و پایین، همه در میانه شهر زندگی می‌کردند.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn