تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مهر 1403 - 21:51
4 بازدید
کد خبر : 327981

بررسی نیسان وانت SVD شرکت سایپا

بررسی نیسان وانت SVD شرکت سایپا

نزدیک به پنج دهه است که وانت نیسان معروف به نیسان جونیور یا آبی، پرکاربردترین پیکاپ برای رانندگان بخش ترابری داخل و بین شهری به حساب می‌آید و گویا شرکت زامیاد خیال توقف تولید آن را نیز ندارد. وانت نیسان آپشنال رادیال SVD که تا کنون در تیپ‌های بنزینی، انژکتوری و دوگانه سوز عرضه می‌شد،

نزدیک به پنج دهه است که وانت نیسان معروف به نیسان جونیور یا آبی، پرکاربردترین پیکاپ برای رانندگان بخش ترابری داخل و بین شهری به حساب می‌آید و گویا شرکت زامیاد خیال توقف تولید آن را نیز ندارد. وانت نیسان آپشنال رادیال SVD که تا کنون در تیپ‌های بنزینی، انژکتوری و دوگانه سوز عرضه می‌شد، بار دیگر با تغییراتی متعدد در قسمت موتور و آپشن‌های نداشته، تحت عنوان نیسان دوگانه سوز آپشنال رادیال SVD وارد بازار شده است.

نیسان دوگانه سوز ۹۰ اسب بخاری با گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر، روی کاغذ توان حمل باری به اندازه ۲.۲ تن را دارد اما تجربه رانندگان و بررسی نیسان SVD، از حمل موفقیت آمیز و البته غیراستاندارد بیش از ۳ تن حکایت می‌کند. به هر منوال، نیسان دوگانه سوز همچنان از لحاظ ایمنی بدنه و کابین، مصرف سوخت بالا، آلایندگی و خشکی سواری و هندلینگ، مورد انتقاد کاربران و نهادهای کارشناسی فنی قرار می‌گیرد.

بررسی مشخصات نیسان دوگانه سوز آپشنال رادیال SVD

در بررسی مشخصات نیسان دوگانه سوز آپشنال رادیال SVD، طی نگاه اول تغییرات چندانی به چشم نمی‎‌خورد. در چهره این پیکاپ قدیمی (همان Z۲۴NB) با ساختار جعبه‎‌ای، چراغ‌های جلوی دوقلو، کابین عریض و داشبورد ساده و کلاسیک را شاهد هستیم. زامیاد در راستای پیروی از اصول استانداردهای ۸۵ گانه، نیسان‌های تولیدی از سال ۱۴۰۲ به بعد را مجهز به دیلایت و پوزیشن لایت عرضه خواهد کرد.

ارتقای پیشرانه نیسان دوگانه سوز آپشنال رادیال SVD

در آبان ماه سال ۱۴۰۲، مصدق (معاون توسعه محصول در شرکت زامیاد) اعلام کرد که با هدف بهبود مدیریت مصرف سوخت و کنترل آلاینده های خروجی از اگزوز خودرو، طرحی نوین برای پیشرانه به کار رفته در نیسان دوگانه سوز آپشنال رادیال به کار گرفته خواهد شد. این طرح سفارشی ساخته شده توسط مگاموتور، از یک کاتالیست جدید با کارایی بالاتر و سیستمی پیشرفته برای مدیریت موتور (EMS) بر پایه پروتکل شبکه CAN بهره می‌برد. کالیبراسیون دقیق موتور با بهره‌گیری از یک ECU داخلی، عملکرد آن را به سطح مطلوبی ارتقا داده است.

یکی از ویژگی‌های بارز موتور جدید M۲۴ پلاس، استفاده از دریچه گاز برقی است که کنترل دقیق‌تری بر میزان سوخت ورودی به موتور فراهم کرده و میزان آلایندگی را از استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ می‌رساند. علاوه بر این، حذف مسیر برگشت سوخت از ریل به باک، به کاهش اتلاف سوخت و بهبود عملکرد موتور کمک خواهد کرد.

تولید نیسان دوگانه سوز SVP و SVPD شرکت زامیاد با پیشرانه بهبود یافته ی M۲۴ پلاس آغاز شده و در سبد محصولات شرکت قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید نگاه دقیق‌تری به خصوصیات، آپشن‌های افزوده و مشخصات فنی این پیکاپ داشته باشید.






















مشخصات نیسان دوگانه سوز آپشنال رادیال SVD

حجم موتور

۲.۴ لیتری بنزینی

تعداد سیلندر

۴ سیلندر ۸ سوپاپ خطی

مخزن گاز

۳۰ مترمکعب – ظرفیت بار تا ۲۱۰۰ کیلوگرم

حداکثر قدرت

۱۰۰ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۹۰ نیوتن متر در ۲۴۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت

۱۴۰ کیلومتر بر ساعت

گیربکس

دستی ۵ سرعته

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۸ ثانیه

وزن

۱۵۴۰ کیلوگرم

اندازه (میلی متر)

۴۶۹۰ طول – ۱۶۶۰ عرض – ۱۶۵۰ ارتفاع

فاصله محوری

۲۸۶۵ میلی متر

اندازه رینگ

رادیال R۱۶

مصرف سوخت ترکیبی

۱۳ لیتر

امکانات و تجهیزات

ایمنی

ایمبولایزر

ترمز و پایداری

ترمز جلو دیسکی ترمز عقب کاسه‌ای، مجهز به ABS و EBD

سایر امکانات

شیشه بالابر دستی – تاخوگراف – چراغ جلو هالوژن، سیستم پخش به همراه دو اسپیکر

فرق نیسان آپشنال رادیال  SVD با نیسان عادی چیست؟

همانطور که اشاره شد، این موتور بهبودیافته‌ M۲۴ به سفارش مستقیم زامیاد تولید می‌شود و با حذف مسیر برگشت سوخت از ریل به باک و جایگزینی دریچه گاز برقی، در مقایسه با موتور Z۲۴ امکان کنترل دقیق‌تر روی میزان مصرف سوخت و آلایندگی‌های خروجی را فراهم می‌کند. این تغییرات تأثیر سازنده‌ای بر روی کاهش محسوس مصرف سوخت داشته و استاندارد آلایندگی موتور را نیز از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا داده است.

در حال حاضر، پیشرانه‌ی M۲۴ پلاس بر روی وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال SV نصب شده و به زودی در وانت‌های SVP و SVPD نیز به کار گرفته خواهد شد. با توجه به بهبود عملکرد و کاهش آلایندگی، انتظار می‌رود که موتور M۲۴ پلاس به عنوان یک استاندارد جدید در صنعت خودروهای تجاری کشور مطرح شود.

اعتراض به تعلیق شماره گذاری نیسان زامیاد

طبق بیانیه مهدی انگورج، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد، نیسان وانت فاقد انطباق‌های ایمنی و کیفی قلمداد شد. این بیانیه منجز به تعلیق گواهی تایید و متعاقباً توقف شماره گذاری نیسان گردید که نارضایی کاربران و رانندگانی را درپی داشت که از طریق این خودرو، امرار معاش می‌کنند.

در اواسط سال ۱۴۰۲، اعتراضات گسترده‌ای از سوی مشتریان شرکت زامیاد، به ویژه مالکان وانت‌های نیسان دوگانه سوز آپشنال رادیال SVD و تکسوز، مبنی بر عدم دریافت شماره گذاری خودروهای ثبت‌نامی خود، شکل گرفت. حدود ۱۲ هزار نفر از افرادی که پیش از این نسبت به خرید این خودرو اقدام کرده بودند، اکنون با بلاتکلیفی در خصوص شماره گذاری و تحویل خودروهای خود مواجه شده‌اند. علیرغم دریافت مجوزهای لازم از سوی شرکت زامیاد، سازمان استاندارد با استناد به عدم تطابق با استانداردهای ایمنی، از صدور تاییدیه نهایی برای شماره گذاری خودداری کرده است. با این حال، با دستور ویژه دفتر ریاست جمهوری، شماره گذاری و تحویل خودروهای نیسان از سر گرفته شد و از مرداد ۱۴۰۲ تا کنون، بیش از ۳ هزار دستگاه نیسان تحویل خریداران شده است./ پرشین خودرو

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn