تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 4:31
23 بازدید
کد خبر : 331721

بهرام سرمست استاندار تازه منصوب شده دولت پزشکیان کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

بهرام سرمست استاندار تازه منصوب شده دولت پزشکیان کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

شایانیوز- بالاخره بعد از ماهها انتظار و مطرح شدن افراد و اسامی مختلف برای انتصاب کرسی استانداری آذربایجان‌شرقی بهرام سرمست عهده‌دار این مسئولیت شد.   با توجه به موقعیت سیاسی، تاریخی و جغرافیایی آذربایجان‌شرقی و با در نظر گرفتن نقش آن در میزان آرای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران؛ انتخاب استاندار این استان از اهمیت

شایانیوز- بالاخره بعد از ماهها انتظار و مطرح شدن افراد و اسامی مختلف برای انتصاب کرسی استانداری آذربایجان‌شرقی بهرام سرمست عهده‌دار این مسئولیت شد.

 

با توجه به موقعیت سیاسی، تاریخی و جغرافیایی آذربایجان‌شرقی و با در نظر گرفتن نقش آن در میزان آرای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران؛ انتخاب استاندار این استان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار بود.

بهرام سرمست دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی است. بهرام سرمست مسئولیت مدیرکل سیاسی وزارت کشور مدیرکلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی، سرپرستی فرمانداری تبریز، را تجربه کرده‌است؛همچنین مدتی نیز سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور قبل از عرف بوده است.

تحصیلات

بهرام سرمست تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۶۶ در دانشگاه تهران با رتبه دو رقمی در رشته کارشناسی علوم سیاسی آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ فارغ التحصیل شد(وی دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه پیام نور نیز می باشد) و از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی را در دانشگاه شهید بهشتی با رتبه ممتاز گذرانده است. وی در سال ۱۳۸۴ از دکترای تخصصی علوم سیاسی در واحد علوم و تحقیقات تهران فارغ التحصیل شد.

عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد : کثرت گرایی فرهنگی و بحران مشارکت سیاسی

عنوان رساله دکتری : رفتار انتخاباتی مردم ایران در عصر جهانی شدن

سوابق اجرایی

وی از نیروهای معتدل و چهره سیاسی و دانشگاهی است که بیش از ۲۰ سال و قبل از دولت های نهم و دهم در مسوولیت های مدیریت سیاسی  ، انتظامی و فرهنگی خدمت کرده و با حضور در مراکز عملی و دانشگاهی تجربه ارزشمندی از تلفیق علم و مدیریت اجرایی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی ،‌سرپرست فرمانداری تبریز ، ریاست اداره دانش آموختگان و مدیریت پژوهش و کار آفرینی دانشگاه پیام نور ، عضو هیات علمی و تدریس در دانشگاه . معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری  منطقه آزاد ارس  ، مدیرکل سیاسی، انتخابات  و تقسیمات کشوری استانداری تهران ، مدیر کل سیاسی وزارت کشور ، سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور و استاندار قم از جمله سوابق مدیریتی و علمی وی است.

استانداری قم از سوابق ممتاز در کارنامه درخشان بهرام سرمست می‌باشد، وی در کسوت استاندار قم، همزمان با همه‌گیری کرونا با بسیج تمامی امکانات استانی و فراهم آوری پشتیبانی‌های ملی، این تهدید را به فرصتی جهت تکمیل و افتتاح ۳ بیمارستان در این استان نمود و از سویی دیگر روند احداث ۲ بیمارستان دیگر نیز سرعت فزاینده‌ای به خود گرفت.

سه‌شنبه‌های اقتصادی از ابتکارات دوران مدیریتی وی در استانداری قم می‌باشد که در نتیجه این عملیات میدانی با برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در واحد‌های تولیدی و کارخانه‌جات، نه‌تنها هیچ واحد تولیدی در شرایط سخت تحریم و کرونا از مدار خارج نشد، بلکه ۷۲ واحد راکد و نیمه راکد نیز به مدار تولید بازگشت. همچنین در دوران مسئولیت ایشان در استان قم، ۵۵۵ طرح توسعه ای ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.

دکتر سرمست دارای ۲۰ عنوان مقاله پژوهشی داخلی و بین المللی و ۵ عنوان کتاب در زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می باشد .همچنین وی مدرس دوره‌های کارآفرینی و توسعه کسب و کار در دانشگاه تهران نیز بوده است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn