تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 8:10
7 بازدید
کد خبر : 331886

گام بزرگ ایران در تولید یک محصول نوین در جراحی‌ سرطان سینه

گام بزرگ ایران در تولید یک محصول نوین در جراحی‌ سرطان سینه

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران نقشی کلیدی در پیشرفت فناوری‌های نوین و افزایش خودکفایی کشور ایفا می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، با تمرکز بر تولید تجهیزات پزشکی و محصولات مرتبط با حوزه زنان، زایمان و نازایی، به دستاوردهای چشمگیری دست یافته است.  در

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران نقشی کلیدی در پیشرفت فناوری‌های نوین و افزایش خودکفایی کشور ایفا می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، با تمرکز بر تولید تجهیزات پزشکی و محصولات مرتبط با حوزه زنان، زایمان و نازایی، به دستاوردهای چشمگیری دست یافته است. 

در ادامه، گفتگوی فرهنگ عابد، مؤسس این شرکت، درباره تولیدات نوآورانه و محصولات جدید مرتبط با جراحی‌های سرطان سینه را می‌خوانید.

فرهنگ عابد، مؤسس شرکت دانش‌بنیان تکوین، در گفتگو با خبرنگار علمی و فناوری برنا گفت: تولیدات این شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی و مصرفی‌های زنان، زایمان و نازایی است که به‌طور مستقل تولید و به فروش می‌رسد. از جمله این محصولات می‌توان به کتتر IUI، تجهیزات آسپیراسیون و جمع‌آوری تخمک اشاره کرد.

وی از ساخت سوزنی جهت نشانه‌گذاری و تعیین دقیق تومور در جراحی‌های سرطان سینه خبر داد و افزود: این محصول به‌تازگی در پارک فناوری پردیس رونمایی شده است.

گام بزرگ ایران در تولید یک محصول نوین در جراحی‌ سرطان سینه
عابد همچنین توضیح داد که در محصولات مشابه، وایر نشانه‌گذاری به‌صورت قلاب ماهیگیری در جای خود ثابت می‌ماند و در صورت قرار گرفتن اشتباه توسط پزشک، امکان بیرون آوردن و جابه‌جایی آن وجود نداشت. این مشکل در محصول جدید برطرف شده است.

مؤسس این شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد که این محصول می‌تواند حدود یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی ایجاد کند. وی افزود: تاکنون تنها یک شرکت آمریکایی و یک شرکت آلمانی توانسته‌اند این محصول را تولید کنند و ایران به‌عنوان سومین کشور به این دانش فنی دست یافته است.

عابد تأکید کرد که این محصول در حال حاضر به تولید انبوه رسیده و در اکثر مراکز بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، قیمت این محصول ایرانی یک‌دهم نمونه‌های خارجی آن است.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn