تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 10:55
8 بازدید
کد خبر : 332041

نظارت ضعیف؛ عامل اصلی مشکلات پروژه‌های مسکن ملی استان تهران / اداره کل راه و شهرسازی توجیه می کند

نظارت ضعیف؛ عامل اصلی مشکلات پروژه‌های مسکن ملی استان تهران / اداره کل راه و شهرسازی توجیه می کند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو، سه سال از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌ گذرد اما در واقع این طرح از سال آخر دولت دوازدهم با عنوان طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد و بسیاری از متقاضیان در همان زمان اولین آورده خود را واریز کردند. طرحی که ابتدا قرار بود

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو، سه سال از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌ گذرد اما در واقع این طرح از سال آخر دولت دوازدهم با عنوان طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد و بسیاری از متقاضیان در همان زمان اولین آورده خود را واریز کردند. طرحی که ابتدا قرار بود با ۱۵۰ میلیون تومان و وام ۳۵۰ میلیون تومانی مردم را خانه دار کند، در سال های آتی و خصوصا در زمان دولت سیزدهم به یکباره با افزایش چشمگیر آورده متقاضیان مواجه شد و وام به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و امروز کار به جایی رسیده است که نه تنها میزان وام به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، بلکه آورده اغلب متقاضیان تعدادی از پروژه هایی که به مراحل پایانی رسیده است، به ۳۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است و این درحالی است که با احتساب مشاعات، انشعابات، پارکینگ و انباری – که در اغلب پروژه ها اجباری است – در نهایت آورده متقاضی را به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان می رساند.

از آنجا که وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، جوابیه ای تند، کم نظیر و خارج از ادبیات مرسوم این وزارتخانه منتشر کرده است، باید گفت که اداره کل شهرسازی استان تهران نه تنها از روند پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در این استان کاملا بی اطلاع است، بلکه به جای اینکه به عنوان یکی از متولیان اصلی این پروژه ها از حقوق مردم دفاع و از گزارشات و پیگیری های مردمی رسانه ها حمایت کند، با جوابیه غیرحرفه ای در مقام دفاع از خود برآمده است.

این در حالی است که طبق گزارشات متعدد خبرنگار آفتاب نو که در یک سال اخیر در این رسانه منتشر شده است، مشخص است که نظارت دقیق ، جامع و مداومی بر اغلب پروژه های مسکن ملی استان تهران وجود ندارد و متقاضیان نه تنها در حال حاضر با مشکلات عدیده ای از جمله کم کاری پیمانکار، مشکل نصب انشعابات، بی کیفیتی ساخت پروژه ها، محاسبه هزینه های عجیب و غریب و اجباری، تهدید و حذف از پروژه ها مواجه هستند که اکنون با جدیدترین و عجیب ترین مورد با عنوان جریمه وام روبه رو شده اند که آفتاب نو در گزارش روزهای آینده مفصل به آن خواهد پرداخت.

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است:

جوابیه سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به خبری با عنوان “شوک دولت به متقاضیان نهضت ملی مسکن؛ پرداخت آورده ماهانه شد” توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران،پروژه‌های ۵۴۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن رباط کریم از اواسط پاییز سال گذشته؛ بدون عقد قرار تسهیلات بانکی و با تعهد به شهروندان برای شروع پروژه‌ها از سال گذشته آغاز شده‌اند. تا کنون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، طی پنج پیامک در عرض یک سال گذشته،  جمعا ۲۸۰ میلیون تومان از متقاضیان طلب کرده که به طور میانگین فقط ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. پیامک دو روز پیش؛ پنجمین پیامک برای دریافت ۵۰ میلیون تومان وجه فصل پاییز بوده که برخی رسانه‌های مغرض آن را «پرداخت ماهانه» نامیدند که کذب است. علاوه براین پروژه مذکور بدون عقد قرارداد تسهیلات بانکی است اما رسانه‌های سخن‌چین مدعی تسهیلات شده‌اند که اساسا قراردادی برای آن وجود ندارد.

عبدالرضا غفوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: زمان دریافت آورده اعضا پروژه های ۵۴۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن رباط کریم از اواسط پاییز سال گذشته بوده و این اداره کل با توجه به عدم عقد قرار تسهیلات بانکی و تعهد به شهروندان برای شروع پروژه ها از سال گذشته به شرح ذیل پیامک واریز وجه برای متقاضیان ارسال کرده است:

۱-ارسال پیامک برای ثبت نام ۴۰میلیون تومان در زمان ثبت نام

۲-ارسال پیامک ۴۰ میلیون تومان دوم زمان شروع پروژه ها

۳-ارسال پیامک ۶۰ میلیون تومانی حدود بهمن

۴-ارسال پیامک ۴۰ میلیون تومان حدود اردیبهشت

۴-ارسال پیامک ۵۰ میلیون تومان حدود تیر ماه

۵-ارسال پیامک ۵۰ میلیون تومانی مهر ماه

مجموعا ۲۸۰ میلیون تومان

وی گفت: پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn